Noen som sliter med tannpussen?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Det begynte da så bra! Nå har det blitt slik at jeg får det til med mer eller mindre hell, mens mannen min ikke får det til i det hele tatt. Når han gjør det blir det bare grining og spetakkel og hun kniper igjen munnen alt hun kan. Når jeg gjør det protesterer hun forsåvidt, men mer med at hun kniper igjen munnen enn at hun gråter. Jeg må liksom få henne til å le, og snike meg til et par raske børst før hun rekker å lukke munnen igjen. Hva gjør dere med tannpuss?

Hmm, har ingen spesielle råd. Hva om hun får prøve litt selv?
Slik gjør vi det her, jeg/pappa pusser tennene til vi er fornøyd, så får hun prøve selv med tannbørsten - til hennes stooore glede. Hva med å gjøre det litt omvendt? La henne prøve seg frem selv, og bli ordentlig trygg på børsten?

Her slet vi litt en stund, men så gikk det seg til igjen.

Nå synger vi "puss puss, så får du en suss" og han gaper stortsett helt fint og det går greit. Noen ganger må vi late som vi pusser tennene samtidig:P

Ellers la hun prøve selv.
Vise på dere selv med børste at det ikke er skummelt.
Kjøpe tannbørste som blinker og spiller lyd.

Her slet vi litt en stund, men så gikk det seg til igjen.

Nå synger vi "puss puss, så får du en suss" og han gaper stortsett helt fint og det går greit. Noen ganger må vi late som vi pusser tennene samtidig:P

Ellers la hun prøve selv.
Vise på dere selv med børste at det ikke er skummelt.
Kjøpe tannbørste som blinker og spiller lyd.
Hahaha! Finnes det tannbørste med lys og lyd? Vi kjøpte en tannbørste til, så nå pusser hun med en og vi med en annen. Det fungerer bedre, men ikke optimalt. Fint å høre at dere har hatt en periode som har gått over, håper det går seg til her etterhvert også!

Her elskar ho tannpuss. Men av og til nektar ho. Men då køyrer me også trikset med å få ho til å le:-)
Og så får ho alltid pusse sjølv etter me er fornøgde:-)

Lå og tenkte på dette når jeg la meg igår. Hvilken tannkrem har du? For jenta her har brukt solidox, men når mannen kom hjem med colgate nektet hun å pusse tennene. Tilbake på solidox så ville hun igjen.

Lå og tenkte på dette når jeg la meg igår. Hvilken tannkrem har du? For jenta her har brukt solidox, men når mannen kom hjem med colgate nektet hun å pusse tennene. Tilbake på solidox så ville hun igjen.
Hm, det skal jeg sjekke. Vi har litt forskjellig, har hatt en liten prøvetube, men den er tom. Husker ikke om det ble vanskeligere samtidig med at vi fikk ny tube med tannkrem, men det kan godt hende. Skal sjekke det ut!

Hahaha! Finnes det tannbørste med lys og lyd? Vi kjøpte en tannbørste til, så nå pusser hun med en og vi med en annen. Det fungerer bedre, men ikke optimalt. Fint å høre at dere har hatt en periode som har gått over, håper det går seg til her etterhvert også!

Ja, tror noen apoteker har det. Også sånn man kan innstille tid, hvor lenge man skal pusse liksom:) Man får også mange morsomme på ebay har jeg hørt. Men de jeg har sett har enten vært stygge eller hinsides dyr frakt:P

Vi får satse på og tro det går seg til ja:)

Hvordan har det gått de siste dagene da:)?

De går bedre etter at vi kjøpte en tannbørste til, men det går veldig opp og ned. Det blir ingen grundig puss hver gang, men vi gjør alltid et forsøk så hun (forhåpentligvis snart) forstår at hun likegodt kan samarbeide...

Back
Topp