Noen som sliter med blodtrykksfall?

Lille_my_89

Elsker forumet
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Påskekyllingene 2020
Jeg har den siste uken opplevd opptil flere blodtrykksfall daglig. Alt blir svart et lite øyeblikk før alt er fint igjen:) Andre som har det slik?

Jepp, eller sliter mest med lavt blodtrykk. Det gjorde jeg hele forrige svangerskap også. Og fa besvimte jeg 4 ganger totalt.

Nå har jeg 90/60 og er veldig slapp, blir sliten og fort litt svimmel. Hjelper å spise og drikke litt, spesielt drikke. Varm dusj/bad får også opp blodtrykket bittelitt

Jepp, eller sliter mest med lavt blodtrykk. Det gjorde jeg hele forrige svangerskap også. Og fa besvimte jeg 4 ganger totalt.

Nå har jeg 90/60 og er veldig slapp, blir sliten og fort litt svimmel. Hjelper å spise og drikke litt, spesielt drikke. Varm dusj/bad får også opp blodtrykket bittelitt

Så du besvimte også ja, nei så gale er det ikke her heldigvis. Bare litt plagsomt med disse blackoutene som kommer og går i løpet av dagen. Håper det gir seg snart:) får prøve å spise/drikke litt oftere:)

Ikke enda, men hadde det mye i andre trimester sist graviditet. Da besvimte jeg og falt på gulvet på jobb, utrolig ekkelt :(

Håper jeg slipper denne gangen

Mye svimmel når jeg reiser meg fort opp osv.. men har ikke besvimt eller noe sånt

Mye svimmel når jeg reiser meg fort opp osv.. men har ikke besvimt eller noe sånt
Jeg har det på samme måten som deg. Svartner for øya og svimler meg bortover noen meter, fått noen rare blikk av sambo [emoji87] holdt på å gå i bakken ett par ganger men ikke besvimt heldigvis. Det har jeg faktisk aldri gjort i hele mitt liv.

Skriver under på det! Ofte når jeg løper på do på nattestid er jeg nødt til å sette meg på gulvet før jeg kommer frem. Har heldigvis aldri besvimt, men det er ganske ekkelt når alt blir sort :confused:

Skriver under på det! Ofte når jeg løper på do på nattestid er jeg nødt til å sette meg på gulvet før jeg kommer frem. Har heldigvis aldri besvimt, men det er ganske ekkelt når alt blir sort :confused:

Jeg synes også det er litt ekkelt når det svartner, og glemmer meg jo alltid ut og reiser meg for fort [emoji85]

Jeg gjorde det i starten av svangerskapet (har termin i mars). Tok det opp med legen, og han sa at hvis det svartner når man reiser seg, så er beste løsningen å få i seg mer væske. Startet med det, og da gikk det over :)

Har ikke kjent noe særlig til det jeg egentlig, men jeg kan få akutt svimmelhet noen ganger hvis jeg er skikkelig trøtt:inpain:

Har det akkurat likt, føler jeg både drikker mye vann og spiser med jevne mellomrom, men det skjer ofte likevel :wideyed:

Jeg gjorde det i starten av svangerskapet (har termin i mars). Tok det opp med legen, og han sa at hvis det svartner når man reiser seg, så er beste løsningen å få i seg mer væske. Startet med det, og da gikk det over :)

Jøss, da skal jeg prøve å drikke enda mer! Takk for tips ☺️

I dag har jeg drukket mye mer og har hatt mye færre tilfeller av det i dag:) takk for tips[emoji4]

Så bra at det virket. Mener det har med at blodvolumet går ned når man har for lite væske, og med lavere blodvolum kommer lavere blodtrykk, og da vil man kunne oppleve slike dips under «tålegrensen» i blodtrykket når man reiser seg.

Jeg sliter også med dette når jeg reiser meg for fort :wideyed: blir litt uvel akkurat i det det skjer, ikke noe gøy!

Back
Topp