Noen som sliter med allergi om dagen?

marri86

Glad i forumet
Det gjør nemlig jeg! Har ganske kraftig pollenallergi,reagerer på gress.
Pleier å være ganske ille,så vanligvis går jeg på cetirizin med øyedråper og nesespray i tillegg for å dempe det verste.

Men siden jeg nå er gravid,ble jeg enig med legen min at jeg ikke tar allergimedisiner eller øyedråper og nesespray i år.Eneste jeg kan ta er saltvannspray etc...

Merket det de siste dagene at sesongen er i full gang ja.Måtte ut med litt søppel,for vi rydder litt.(Får kanskje ny dobbelseng idag,så må rydde plass) og jeg nyser som besatt...  Og nå begynner øynene å klø...Det dumme er at jeg har glemt å kjøpe spray og dråper som jeg kan bruke!!

Beklager klaginga,må bare få det ut mens jeg vurderer om det er verdt å gå i en halvtime til nærmeste apotek,eller evt vente til gubben kommer hjem..

jeg sliter oxo med allergi. den allergimedisinen jeg gikk på er visst ikke bra, så jeg fikk ny resept. en som skal være helt trygg. POLARAMIN
har ikke startet med den enda, men man kan bli trøtt av den og litt tør i munnen.

Ja, her har gressallergien slått ut i full blomst. Snørr og tårer har rent konstant i en drøy uke, men likevel er formen ganske grei. Har pleid å være ganske trøtt i tillegg tidligere år, men det har jeg sluppet unna i år. Deilig! Fikk forresten stort sett de samme medisinene som jeg har brukt tidligere år, Loratadin i tabletter, Avamys nesespray og noen nye øyendråper jeg ikke husker navnet på. Var fastlegen min som skrev ut medisinene, og det er henne jeg har alle svangerskapskontrollene hos, så regner med at de er trygge å ta...? Er uansett ikke for en hel pollensesong, kun i gressesongen.

Takk for svar.Hmm...kanskje jeg må ringe fastlegen min og høre om det er mulig å få tak i litt mer trygge alergimedisiner...Har nyst i hele natt... Blir og så trøtt og sliten av allergien.

Har tar jeg også Polaramin, ble veldig trøtt av de i starten, men når sesongen virkelig har satt i gang har de fungert veldig fint. Tar vanlige øyedråper i blant og bruker saltvannsspray.

Jeg også sliter med allergi, er ganske kjedelig =/ Jeg bruker avamys nesespray og den funker ganske bra suns jeg og det gikk bra å bruke den i svangerskap i følge fastlegen min :) Håper du får noe som kan hjelpe deg, er utrolig sjipt å måtte gå med disse plagene

Leger mener visst mye forskjellig. Jeg bruker nå Livostin øyedråper og nesespray to ganger per dag, og legen mente at det ikke var noe problem å bruke tabletter heller hvis det ikke hjalp med lokalbehandling. Men det kommer litt an på hvor langt man er kommet i svangerskapet, de første 12 ukene burde man visst unngå iallfall tablettene. Legen min sa også at Polaramin er det man brukte mest før men at dagens Zyrtec skulle være helt trygt for gravide i de to siste trimesterne. Jeg ville tatt en ny prat med legen, det er ikke noe særlig å gå rundt å plages!

Hei. Jeg plages også med pollenallergi.
Går til vaksiner på sykehuset for bjørk og veps, men har ikke rukket å starte opp med gressvaksinene enda. 
Jeg er en av de som har prøvd det meste av medisiner trur jeg, og som pleier å gå med øyedråper og nesespray konstant gjennom sommeren, pluss tabletter morgen og kveld. Men dette er likevel ikke nok, vanligvis. Derfor pleier jeg å få kortison et par tre ganger gjennom vår/sommer halvåret. Sukk...
Nå er jeg mest innendørs (en av de som blir litt glad når det regner) og skulle vel helst flyttet til en holme for sommeren uten gress og annen pollen...
Men jeg har skjønt at det er veldig forskjellig det der med medisinering under graviditeten. En venninde av meg som fikk nå i sommer fikk lov av sin lege å ta aerius (foreløpig den som har funket best for meg tidligere). 
Det er jo heller ikke bra for babyen å gå rundt å være dårlig en hel sesong. Så det blir jo en ekstra overveiing i forhold til hva som er best kanskje? 
Jeg har vært ganske desperat, og søkt på diverse steder etter medikamenter rundt graviditet og pollen. Jeg tror mange fastleger ikke har satt seg ordentlig inn i dette, og at anbefalingen om å ikke ta noe blir gitt til de fleste for å unngå at det blir tatt for mye. Og det forstår jeg, men så er det kanskje noen da, unntak som er avhengig av å få litt hjelp til å lindre symptomene. Så vidt jeg kan se er det flere medikamenter som kan ansees å være trygge for gravide å ta. Bare ta en titt her? 
http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2012/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergiKanskje noe å ta med til legen for videre rådføring???
Ønsker deg og dere andre en supergod sommer med minst mulige allergiplager!!!
Ta vare på dere selv. 
Mvh 
Kristine

Jaaaa..jeg har også skikkelig allergi! :( Pollen,gress og ALT  som er ute i luften om dagen..helt grusomt! Pleid å ta kestine morgen og kveld og sprayet i vei med nesespray og øyedråper. . men nå har jeg ikke brukt noe etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Skal ikke til legen før i slutten av juli (på første legesjekk), og de sa at jeg måtte prøve å la være å ta noen tabletter.. men til nød cetirizin..jeg har ikke lyst å ta det om det kun er til nødstilfeller fordi det ikke er bra.. :/ så nå sliter jeg meg gjennom dagene,og prøver å holde meg mest ved sjøen i juli... :/ 

Har kjøpt masse menthol pastiller,og tygger de når det klør som verst i halsen..hjelper en smuule.. er grusomt altså!

Hei:) Som mange av dere sier så har alle forskjellige meninger om hva vi kan ta og ikke... Jeg har fått beskjed om at jeg kan bruke litt nesespray etter behov. Tar det  en gang om morgenen, før jeg legger meg og en gang i løpet av natta som regel.  Jeg er veldig tidlig i svagerskapet (kun 4,5 uker) .  Har ikke brukt noe aerius denne gangen, også øyedråpene var visst også ok å bruke (livostin), men er ikke ofte jeg trenger det.

Kanskje jeg burde droppe nesespray helt? blir vanskelig å få noe søvn da men...
Har liksom tenkt a så tidlig så tar jo ikke barnet til seg noe av det jeg putter i meg... men det er kanskje helt motsatt jeg må tenke? at det er NÅ det er viktig a jeg tar hensyn.

pollenallergi her også.. jeg har fått beskjed om at jeg trygt kan bruke Livostin nesespray og Loratadin allergitabletter. På felleskatalogen står det at det ikke skal brukes under graviditet, men som legen min sa: det står det på omtrent alle medisiner på felleskatalogen for at folk ikke skal selvmedisinere seg under graviditet. legene bruker et annet oppslagsverk som jeg ikke husker hva heter.

Back
Topp