Noen som slår den eller?

Laguna

Glad i forumet
-43'C (!!!!!!!!) Murudalen it is!!

Å herregud..

oi,oi,oi det var kaaaaaaaaaaaaldt...brrrrr..her var det minus 7 i sted når jeg var ute å kjørte[:)]

syns det begynner å bli i det meste laget her oppe i dal'n nå ja[X(]

Hvordan er luftfuktigheten da?

Det er jammen kaldt ja.

Jeg vet at når det er kaldt på Røros så sier alle det er ikke så ille vettu, for det er på vidda. hvordan er det hos dere da? Her var det -12 i dag da jeg var på jobb og vind. Da ble den første sendt inn etter en time med forfrysninger. Jeg jobber i barnehage. Vi sendte inn alle rett etterpå.

å herlighet! Det er jo nesten umenneskelig![&:] Synes det er møkkakaldt her og her er det -18[&:][X(]

Da bør man virkelig ikke gå ut altså.
Pappa bodde et sted hvor det ble over 40- grader og da fikk de forbud mot å gå ut....satan,det er kaldt altså..

Men tror jeg hadde bevegd meg ut for å så om vannet frøs mens det var i lufta..haha...[8D]
Har alltid hatt lyst å prøve det[8D]

ORIGINAL: janpanmarsipan

Hvordan er luftfuktigheten da?

Det er jammen kaldt ja.

Jeg vet at når det er kaldt på Røros så sier alle det er ikke så ille vettu, for det er på vidda. hvordan er det hos dere da? Her var det -12 i dag da jeg var på jobb og vind. Da ble den første sendt inn etter en time med forfrysninger. Jeg jobber i barnehage. Vi sendte inn alle rett etterpå.

Veldig tørr luft her... Og idag har det vært umenneskelig kaldt om jeg får si det selv..

Huff, stakkar lille.. dumt når det blir så kaldt at de må være inne[&:]

Her er det "bare" minus 20... [8D]

ORIGINAL: Mesaana

Kjenner at det er veldig greit å bo så nære kysten om vinteren.[8D]

jo men vi har jo aldri skikkelig snø... tror ikke jeg husker hvordan vi lager snømann jeg..[8|][:D][:D]

Minusgrader  på steder med tørr luft (innlandet), kjennes ikke like kaldt som minusgrader på steder med høy luftfuktighet (kyststrøk) etter hva jeg har forstått..

Edit:

43 minus er j... kaldt uansett hvor man bor altså![8D]

men mange sier at det er stor forskjell på feks 30- ved kysten og 30- i innlandet.. pga lufta.. ?

ORIGINAL: annem82

ORIGINAL: Mesaana

Kjenner at det er veldig greit å bo så nære kysten om vinteren.[8D]

jo men vi har jo aldri skikkelig snø... tror ikke jeg husker hvordan vi lager snømann jeg..[8|][:D][:D]

Om å gjøre å være snar ut og lage snømann, ake litt, lage snølykt og kaste litt snøball den dagen vi har snø![8D]

Vi bor ikke helt på kysten da, et par mil inn i landet, er som regel 2-3 grader kaldere her enn i ålesund.[:)]

ORIGINAL: fairy

Minusgrader på steder med tørr luft (innlandet), kjennes ikke like kaldt som minusgrader på steder med høy luftfuktighet (kyststrøk) etter hva jeg har forstått..

Edit:

43 minus er j... kaldt uansett hvor man bor altså![8D]

Stemmer det ja [;)] I tillegg er det jo ofte mer vind på kysten, kan ikke formelen for det, men man kan visst regne ut "effektive" kuldegrader ifht. vind, så f.eks -3 på kysten kan tilsvare -10 i innlandet.

Må si jeg myyye heller foretrekker det tørt og kaldt enn halvkaldt med suuur vind og høy luftfuktighet. (Til en viss grad da, -43 er nok ikke noe å trakte etter selv om det er tørt innlandsklima [&:])

Men at det faktisk er -43 i Norge er helt villt! Skulle tro man var på sydpolen [8D]

Back
Topp