Jeg begynte å skrive en graviddagbok under sist svangerskap. Valgte å bruke en digital dagbok Day One heter den (i app store på Mac/iPhone), det er ikke spesifikt for graviditet, men heller en privat digital dagbok hvor man kan legge til bilder osv. Jeg tror jeg betaler noe årlig for den, men tror det finnes en gratisversjon med noen begrensninger. Jeg begynte å bruke den under graviditeten, da skrev jeg sporadisk om alt mulig rart som skjedde i livet, ting jeg tenkte på, bekymringer og gleder, innkjøp og forberedelser. Jeg la også til bilder ofte for å se magen vokse og etter hvert av lillemor når hun ble født. Jeg skrev enda mer etter fødselen, hver dag i hvertfall de første månedene før det ble mer sporadisk. Da skrev jeg om milepæler, ting vi gjorde, hvordan hverdagen var rett og slett og masse bilder. Jeg har hatt den helt siden da, men må innrømme at etter det første året ble det stadig sjeldnere jeg skrev noe, så ble litt oppsummering om hva hun kunne, hva vi gjorde, ting hun sa osv. Jeg har også skrevet iltt om graviditeten nå, men ikke så mye enda, men dette minner meg på at jeg må finne den frem igjen
Det er altså som en vanlig dagbok. Jeg skriver jo i hovedsak for meg selv, men samtidig er det ikke utenkelig at jeg vil vise den til barna når de blir større, så jeg skriver ikke om hyrdestund osv. som ville vært for intimt å dele, men jeg har skrevet ganske ærlig om bekymringer, spesielt under graviditet, så mulig den blir litt sensurert frem til de blir voksne. Jeg har gått tilbake og sett og lest fra forrige graviditet denne gangen og skulle ønske jeg skrev mer, man glemmer jo så fort, det hender også at jeg leser om babytiden sist bare for å mimre. Kommer til å bruke den denne gangen også.
Så jeg har ikke brukt eller sett på graviddagbok, men hadde en babydagbok (mitt første år eller noe slik), men synes ikke den var så lett å fylle ut og den er ikke helt utfylt enda.