Noen som skjønner hva jeg mener? *bekkenløsning?

Happymom

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Når jeg ligger, så gjør det så vondt å løfte føttene! Det verker _i tissen_ på en måte. Føler bekkenet skal knekke i to når jeg må gå i trapper eller ut av senga. Noen som forstår hva jeg mener, eller har lignende problemer selv? Er det bekkenløsningen som gjør det?

Kjenner på det samme selv:shifty:

Samme her. Skikkelige symfysesmerter (beina rundt tissen). Særlig vondt når jeg løfter venstre ben, men også når jeg går i oppoverbakke, løfter beina for å gå ut av bilen eller mens jeg ligger i seng eller sofa. Går litt opp og ned hvor vondt det gjør. Innbiller meg at det hjelper litt på å gjøre øvelser på ball. Fikk anbefalt det, så har gjort det daglig.

Samme her, mye vondt i symfysen og området rundt. Å gå trapper går stort sett greit, men å snu seg i senga eller stå opp er pyton. Hos meg er det i alle fall bekkenløsning som er årsaken.

Samme her! Vet ikke om jeg har bekkenløsning eller låsning, men vondt er det :p

Uff da :( Høres ikke mye godt ut :( det høres ut som enten bekkenløsning eller bekkenløsning. Har lignende plager som deg i 3 svangerskap, og alle var bekkenløsning. Slet spesielt med trapper forrige svangerskap.

åå, det hørtes mye mer riktig ut å si symfysen, enn i tissen:hilarious:
Tusen takk for svar! Da er det ikke noe å gjøre med det:(
Samme «regler» som for bekkenløsning som hjelper..
Reise seg opp og sette seg ned med samlede ben.
Gå små steg om gangen osv.

Men sånn sett er bekkenløsning/vondt i symfysen et bra tegn da - det betyr jo at leddene i bekkenet gjør seg klare til å kunne utvide seg nok til å få ut baby :-) men det er vondt og kjipt mens det står på. Ta vare på bekkenet nå - så slipper du forhåpentligvis å ha vondt lenge etter fødselen... det tok 5 måneder før bekkenet var ok igjen etter forrige svangerskap..

Back
Topp