Noen som skal strippes eller har erfaring med dette ?

Ønskemamma2022

Glad i forumet
Var hos jordmor i går og sa til henne jeg er redd for å gå på overtid og få en unge på 4,5 kg (da mannen var det).
Har også tidligere slitt med rygg og nerver, så å gå over tid virker meget lite fristende :bag:

Da snakket vi om å strippe meg i uke 38, starten av november !

Men har noen av dere gjort dette før?
Er det vondt ?
Effektivt ?
Kan man kombinere med modnings akupunktur ??

Var hos jordmor i går og sa til henne jeg er redd for å gå på overtid og få en unge på 4,5 kg (da mannen var det).
Har også tidligere slitt med rygg og nerver, så å gå over tid virker meget lite fristende :bag:

Er det vondt ?
Effektivt ?

Jeg gjorde det med nr 2. Det er litt ubehagelig, men ikke vondt..
Det er effektivt ja! Jeg fødte natten etter at jeg ble strippet. Sterke rier, og ca 4t fødsel.
Har ikke prøvd modningsakupunktur, så kan ikke hjelpe der..

Ubehagelig er det men tror det har enn virkning ja, ble strippet på 9 og 11 dag overtid å dag 12 startet riene så tror det virker. Men hjelper visst best hvis man allerede har et par cm åpning og/eller er moden.

Jeg ble strippa med begge 2, men merka ikke så mye til no effekt av det. Var moden og gikk med 2-3cm åpning med begge 2 i 3-4 uker før de ble født, men det ville ikke starte med akupunktur eller stripping..
Begge starta rett etter sex da, hadde jevnlig sex på slutten:)
Første kom 1 uke før tiden og nr 2 kom på termin datoen, så er spent på ho er.
Plikt sexen er i gang ihvertfall, og skal prøve akupunktur igjen, og be om stripping når tiden er inne for det:) tenker det er verdt et forsøk uansett..

Ble strippet med begge guttene mine- fødte i 13, 15 og skal føde nå i midten av desember :) Begge di forrige gangene ble jeg strippet på sykehuset på overtidskontroll, gått over en uke hver gang og fødte 2 dager etter strippingen :) Håper jeg ikke går over denne gang, men om jeg gjør så ber jeg jordmor om hun kan strippe meg igjen ;) Er ikke akkuratt kjempe godt, men i forhold til fødselen så var der ikke noe `problem` :D

Er det vondt ?
Effektivt ?

Jeg tok modningsaku og ble strippet forrige gang. Slik jeg forstod det, må man være moden for at det skal ha noe effekt. Hadde da 2 cm åpning. Dette var en torsdag, og hun sa at hun ikke forventet fødsel den helgen. Men vannet gikk tidlig lørdags morgen. Vet ikke om det var aku/stripping som hadde påvirket.. aldri godt å vite ;-)

Det er jo ubehagelig, tror ikke jeg skal gjøre det denne gangen.... ;-o kunne tenkt meg aku da.. men ingen her som tilbyr det lengre...

Jeg ble det på overtidskontroll. Overhodet ikke moden, og syntes det var ekstremt vondt! Ingenting skjedde heller.

Venninna mi begynte med modningsakupunktur 4 uker før termin og stripping 2 uker før og fødte en dag over termin, så vet ikke om jeg bryr meg så mye om det jeg. I hvert fall ikke i håp om å føde før, Ungen kommer når den er klar likeveL :)

Ble strippet med førstemann på termindato (ingenting skjedde og gikk 11 dager på overtid). Jeg kommer til å NEKTE stripping når nr 2 melder sin ankomst i november.

Strippingen for meg hadde ikke noe for seg fødselsmessig - resultatet av stripping var at kroppen min reagerte med feber i ett døgn. Det døgnet hadde jeg behov for alt annet enn å føle meg syk.(Jeg er fortsatt bombesikker på at det var strippingen sin "skyld").

Jeg ble heller ikke spurt om jeg ville strippes. Hun som utførte kontrollen/ sjekket åpningen bare røsket hardt til!! "Har det der noen effekt?spurte mannen min når jeg hadde servert noen saftige gloser retning jm. Svaret vi fikk var at de ikke kunne forsvare det med forskning men at de trodde det hadde effekt på enkelte... Dette var i 2013.

Nå i 2017:
jeg vil ikke strippes og kommer til å si ifra før noen får sjekke noe som helst innenfor trusekanten!. Mannen min ønsker heller ikke å bli med på kontroller/fødsel pga bla denne hendelsen ved første fødsel.

Back
Topp