Noen som skal omplassere en allergivennlig hund?

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
En som er snill og barnevennlig?
Let me know!! :)

Jeg må bare få si at det finnes ingen allergivennlige hunder. Det er ikke pelsen, men stoffer i huden til hunden man reagerer på. Er man allergisk mot en hund er det overhengende stor sannsynlighet for at man reagerer på alle hunder, det samme med katt forsåvidt.

For mitt vedkommende så vet jeg at det er raser jeg ikke reagerer på. Ingen hunder er 100% allergiFRIE, men enkelte raser er allergivennlige, eller hypoallergiske hunderaser. Disse hundene har mindre allergens enn andre hunder og allergikere får mindre plager ved kontakt med disse.
Jeg vet at jeg selv f.eks ikke reagerer på havanaisen og terrier som jeg ikke husker navnet på. Den terrieren er langhåret, men kan klippes uten at det ser noe pussig ut.

Samtidig reagerer jeg sterkt på jack russel f.eks! Eller labrador... Og dessverre også Staffordshire bullterrier. Jeg reagerer masse på airdale terrier!

Jeg har klappet og kost på disse terrierene som er i stallen, jeg reagerer aldri, ikke med et lite nys engang! Men med en gang jeg klapper på border collien begynner øyne og nese og renne.

Derfor er jeg på jakt etter en allergivennlig hunderase, gjerne som skal omplasseres :)

pusher opp litt for deg så kansje noen veit om noen i kveld..

har to vovver men absolutt ikke alergi vennlige.. en bordi colli og en pyrenee

*Becca* skrev:
Jeg må bare få si at det finnes ingen allergivennlige hunder. Det er ikke pelsen, men stoffer i huden til hunden man reagerer på. Er man allergisk mot en hund er det overhengende stor sannsynlighet for at man reagerer på alle hunder, det samme med katt forsåvidt.

det finnes allergivennlige hunder men ikke allergifri!

jeg reagerer på hunder som ikke er allergivennlig (selv om jeg har border collie) men jeg reagerer ikke på min havanais som er allergivennlig.

*Becca* skrev:

Feil

Det finnes ikke allergiFRIE hunder, men det finnes allergiVENNLIGE.
Noen reagerer på pelsen,noen på spytte og de fleste på flasset i huden på hunden.

En Yorkshiterrier har en annen pelstype enn andre hunder og den fungerer ofte godt hos folk som har hundeallergi. Så det finnes håp.

turboquattro skrev:

*Becca* skrev:

det finnes allergivennlige hunder men ikke allergifri!

jeg reagerer på hunder som ikke er allergivennlig (selv om jeg har border collie) men jeg reagerer ikke på min havanais som er allergivennlig.

Helt riktig.

Havanaisen er en fin hund å prøve seg på for de som har allergi.

Back
Topp