Noen som skal ha tettere oppfølging her inne?

<3 2015 baby <3

Forelsket i forumet
Er det noen her som skal ha tettere oppfølging med ultralyder og sånn?

Jeg får det pga alvorlig svangerskapsforgiftning sist svangerskap. Skal på ordinære ul på fredag og da skal jeg snakke med de om det, visst de ikke nevner dette først da, for det sa jordmoren min at det pleide de å ta opp selv når de så i papirene :) Hadde også med første at hun ikke vokste som hun skulle så blir vel en kombinasjon av vekstkontroller og holde øye med at baby har det bra :)
Blir litt mye inn og ut av sykehuset da med ultralyder en gang i mnd men men det er jo bra bare man blir passet på :)

Ja, har vært på 3 uler og har 2-3 igjen. Jeg har tett oppfølgning fordi jeg måtte utføre senabort pga store misdannelser hos jenta våres.
Alt ser heldigvis bra ut denne gangen! :)

Jeg får tettere oppfølgning pga dødfødsel i mai i fjor. Morkakesvikt. Vært på tre ul utenom den ordinære. Blir nok flere jevnt utover i svangerskapet. Følge med på morkaken, og se at babyen vokser som den skal.

På sykehuset mitt er det tydeligvis rutine med ekstra UL for de som har hatt KS, i tillegg skal jeg på morkakekontroll og på vekstestimering. Regner med at det blir et par ultralyder til og, sist svangerskap hadde jeg nærmere 30:-p

jeg har hatt 3 ul, og skal vell ha minst 3 til.. Og sjekk hos jm/lege (annahver gang) hver 2.uke...

ul pga at det ble sett hevelse på fosteret på tidlig ul, og at forskerne ikke klarer å finne ut hva det er ifm morkakeprøven, UL viser at alt er perfekt iallefall :-)

lege/jm pga ting som skjedde forrige svangerskap, formen min nå og arbeidssituasjonen min.

Jeg har ikke hatt noe ekstra til nå (jeg ba om å slippe frem til uke 20. Ikke noe de kan gjøre før det uansett...). I april skal jeg til to legesjekk på svangerskapspol, deretter blir det nok hver mnd i alle fall. Siste mnd måtte jeg til blodprøver daglig og legesjekk hver uke sist, antar det blir samme "regime" nå. Pga HELLP i 1. Svangerskap.

Har Leiden mutasjon dobbel variant ( hatt tidligere blodpropper), så har hatt 5 ul til nå, skal nok ha noen fler før jeg er ferdig. Så mitt sv.skap er et risiko sv.skap, har tett oppfølging av sykehuset, Men alt gikk fint i mitt første sv.skap, å det ser fint ut til nå. Så krysser fingrene for at alt går like bra =)

Setter blodfortynnende i magen hver kveld, i form av sprøyter.

her skal vi på ul i uke 25 for og sjekke hjerte på babyen,før eg har medfødt hjertefeil så de vill sjekke det i mors liv.sambo har en sjelden sykdom som går på motsatt kjønn,så vist dette er jente blir det nok noen ultralyder utover for og se at den vokser slik den skal og ikkje kommer ut dehydrert,det var så vidt sambo overlevde da han blei født da han var så kjempoe dehydrert da han blei født.og så har eg hatt lite forstervann i mine 2 forrige svangerskap,så det vill og bli sjekket nøye opp denne gangen

Back
Topp