Noen som skal ha planlagt ks?

Jeg kjenner jeg gruer meg litt allerede selvom jeg bare er i uke 9.
Har ikke fått planlagt enda men har blitt lovet det, spesielt siden jeg er
gravid igjen så kort etter forige ks. (hasteks)

Kan man kreve narkose? Jeg fikk spinalbedøvelse. Den funka ikke på meg så
dem la meg i narkose uansett, men de sa at de ville prøve det igjen neste gang.
Men jeg vet ikke om jeg klarer det. Det var sinnsykt vondt å kjenne når de
grevde inni magen min.. Jeg vil heller våkne opp litt tullete med en levende
baby enn at babyen skal dø for at jeg stresser av smerte mens de opererer!!

Vet det er forskjellig men håper på 2 uker før ihvertfall, jeg vil ikke gå i fødsel
slik at livmoren revner...Gruer meg som pokker!!!

Hei hei :) jeg hører til på september 13 <3 må ha planlagt ks denne fangen, da jeg hadde katastrofe snitt ut ven annen verden sist... Livmora sprakk da de skar ut Emilie i uke 29 Pga kraftig svk forgiftning (hellp) og de hadde klart og sette spinalen skjeft!!! Så jeg merket mye mere enn legene trudde(ble oppdaget når de skulle lappe meg sammen) for da hadde jeg skreket av smerter i 5 min og de bare ga meg mere og mere morgon og lystgass :/ så denne gangen skal jeg kreve lystgass, elles bytter jeg sykehus.

Men så over til angsten. Jeg er bare 7+6 i dag, men merker godt at angsten for nytt ks har kommet og ikke vil snike seg bort! Er så ufattelig vondt... Den tar oxo bort en stor del av gleden med å være gravid igjen.

Men ta det opp med din fastlege og jordmor. Så hjelper de deg med å sende henvisning til noe som heter morgenrøde :) der snakker de om fødsels angst og frykt for ks <3 jeg skal begynne i samtaler der om noen mnd :)

Kontakt meg gjerne på pm om du vil snakke privat <3

De har tidligere sagt at jeg kan velge, men nå mener legen at jeg må ha KS. Jeg gjør det de anbefaler, men gleder meg ikke:-( vil heller føde.

Du får ikke narkose, det påvirker baby og brukes bare når det er nødvendig. Je ghar "spinalskrekk" etter at jeg hadde epidural i nesten 3 døgn i strekk etter første fødsel (ks), og slet veldig med å ha spinal mens jeg ble operert etter ruptur 3c sist...panikkanfall! Men må bare klare det...

Jeg skal ha planlagt ks :) Hadde det for 7 mnd siden også, og det var en fin opplevelse :) Med førsta mi endet det i hastesnitt. og jeg grudde meg fælt til alt rundt ks sist... men det ble en kjempe fin opplevelse :)

jeg var kjempe redd for å kjenne noe, og da sa de at hvis du kjenner noe etter spinalen, så legger vi deg i narkose...
Du får se babyen din med en gang, og slipper å tanke på at babyen blir sløv av narkosen å, hvis du tar spinal :) Legene forsikret seg skikkelig at jeg ikke kjente noe og alt var så stille og fredelig :) Jeg gleder meg til neste gang jeg :) Er så fantastisk å høre det lille skriket :)
still spørsmål og si klart i fra at du er redd, så tar de deg på alvor :)

Oi, det ble mange smilies :)

Jeg skal ha planlagt ks. Det gleder jeg meg til og faktsik. Jeg ønsker ikke å prøve å føde igjen! Med gutten ble det hks å jeg synes det var en fin opplevelse sett bort fra at jeg var super sliten og kokko i hode av både epidural og spinalbedøvelse. Jeg fikk vist dobbel dose da jeg kjente at de stakk meg i magen da de skulle begynne.. Nå gruver jeg meg ikke til at det skal gjøre vondt for jeg vet at du hører på hva jeg sier. Gleder meg til å ta ks uten å være sliten..
Jeg har ikke snakket med jm eller lege om saken enda, men jeg vet jeg skal ha. Ellers må babyen bare være i magen :P hehe. (ikke så ille da ;) )

Jeg skal ha.. Gruer meg, men mest fordi jeg ikke vet hva jeg gårtil siden jeg har hatt en normal fødtsel, og en i narkose..
Men prøver å fortelle meg selv alle de possitive sidene ved å være våken :)

Hvor lang tid tok det før du klarte å gå ut av sykehussenga selv uten hjelp av pleierne ?
Det håper jeg kommer seg bedre denne gangen for min del.. Var der i 5 dager, å den 4. Dagen pinte jeg meg opp selv fordi jeg ville overbevise de omat jeg kunne dra hjem neste dag..:p

Takk for nyttige svar alle sammen :) Jeg har hørt om det med at spinal/epidural-bedøvelse er best for babyen og for opplevelsen.. Men de stakk 6 ganger på meg og klarte allikevel ikke få den til å sitte, det var så ekkelt..og vondt! Og jeg hadde spinal-hodepine i en uke etterpå.. De la meg jo i narkose men det verste var jo å våkne opp å få høre at jenta mi døde under inngrepet :'/

Jeg skjønner at det er mange som gruer seg av forskjellige grunner. Jeg vil bare ikke kjenne operasjonen, jeg sprella med føttene, de brukte alt for lang tid med å legge meg i narkose. Pulsen min falt kollossalt, da valgte de narkose.. Og da kunne de ikke følge med hjertelyden til babyen, og de bruke 9 minutter (skal de ikke klare det på 5?) og iløpet av de 9 minuttene døde hun.

Jeg skal nok klare det, vil jo være våken når jeg skal få babyen!! Vil bare at de skal være sikre på at bedøvelsen funker før de kutter i meg.. Jeg fikk ikke lystgass eller noe, de hadde ikke tid. Alt gikk så fort på slutten :/

Ååhh så trist. :( Kondolerer.

Men pga din opplevelse og historien då trur eg at du får det du vil, narkose og ks. fordi det er heller ikkje bra for barnet at du er overstressa men du kommer jo til å snakka med jordmor og lege om det så prøv ikkje å stressa deg, det er fortsatt lenge til og du får tid til å forberede det :)

Eg kjem til å snakka med jordmoren om eg skal ha ks eller ikkje men med guten så hadde eg rier for 18 timer og presset for 2,5 timer men da bestemte legane ks pga at han sat heilt fast og pulsen var begynt å falle hos babyen og eg hadde fått feber på 38,5. Prøvde å bedøve meg igjen med epidural men eg hadde slangen fortsatt i sidan eg fikk den 6 timer før. Men da dei prøvde å knipe meg gjorde det sååå vont og dei måtte legge meg i narkose. Så var eg for 7 mnd sidan operert for prolaps nederst i ryggen og visst at ryggen blir dårlig så må eg sikkert ha planlagt ks men det er andre gongen eg får prolaps. Men eg vil så gjerne prøve å føde men er redd for fødsel etter den opplevelsen, sjølv om eg har friskt barn. Og så vil eg være heilt sikker på å være våken når babyen kjem. Så vi har jo forskjellige grunner og meiningar.

Men du må ha masse lykke til og det kjem sikkert til å gå bra og alle blir godt forberedt :)

Så ufattelig trist!! Sitter med tårer i øynene!!! Kan ikke forestille meg hvordan det er å få den beskjeden! Kondolerer så masse!!
Jeg tror som wizzy skriver, at du kommer til å få det som du ønsker. Stress er ikke bra for babyen det heller. Ei jeg kjenner kan bare få barn ved narkose og ks, og det har hun gjort to ganger, og begge guttene er friske :)
Jeg hadde også masse hodepine etter ks, men viste ikke da at det kom av spinalbedøvelsen..
Jeg vet ikke hvor kort eller lang tid de kan bruke jeg, ved å få ut en baby :/

Mammat2:
Jeg var oppe av senga, uten hjelp dagen etterpå. Altså gutten kom til kl 18 på kvelden og formiddagen etter var jeg oppe. Jordmor fikk IKKE hjelpe meg :P Stakar dame som fikk kjeft..

mamma2 : jeg var oppe samme dag og stelte meg før besøket kom :) Jonas kom kl 10.18 og fikk besøk i fire tiden :)

Jeg skal ha.. Gruer meg, men mest fordi jeg ikke vet hva jeg gårtil siden jeg har hatt en normal fødtsel, og en i narkose..
Men prøver å fortelle meg selv alle de possitive sidene ved å være våken :)

Hvor lang tid tok det før du klarte å gå ut av sykehussenga selv uten hjelp av pleierne ?
Det håper jeg kommer seg bedre denne gangen for min del.. Var der i 5 dager, å den 4. Dagen pinte jeg meg opp selv fordi jeg ville overbevise de omat jeg kunne dra hjem neste dag..:p

Hadde jo hasteks så hadde kanskje klart meg bedre etter et planlagt et. Jeg klarte ikke gå selv før tredje dagen..og da dro jeg hjem. Jeg ble trilla i rullestol og trengte hjelp for å komme meg opp i sittende stilling i senga. Selvom jeg hadde KS så gjorde det DRITVONDT å tisse!! Fy faen.. magen vrei seg..Tok ca 3 uker før jeg kunne gå i "normal" fart.. Gikk rundt som ei snegle.. Men etter 8 uker gikk jeg på keiservarden i bodø ;) det er jeg litt stolt over. Var litt vondt men det gikk bra.

Så ufattelig trist!! Sitter med tårer i øynene!!! Kan ikke forestille meg hvordan det er å få den beskjeden! Kondolerer så masse!!
Jeg tror som wizzy skriver, at du kommer til å få det som du ønsker. Stress er ikke bra for babyen det heller. Ei jeg kjenner kan bare få barn ved narkose og ks, og det har hun gjort to ganger, og begge guttene er friske :)
Jeg hadde også masse hodepine etter ks, men viste ikke da at det kom av spinalbedøvelsen..
Jeg vet ikke hvor kort eller lang tid de kan bruke jeg, ved å få ut en baby :/

Mammat2:
Jeg var oppe av senga, uten hjelp dagen etterpå. Altså gutten kom til kl 18 på kvelden og formiddagen etter var jeg oppe. Jordmor fikk IKKE hjelpe meg :p Stakar dame som fikk kjeft..

De skal kunne ta ut babyen på 5 minutter når man ligger i narkose..de har bedre tid på seg med spinalbedøvelse. Jeg hadde hodepine i en uke, men da fikk jeg koffeintabletter og hodepinen var borte på ett blunk. Var spinalveske som satt igjen i ryggen etter alle bommene :) hvis ikke jeg hadde mista hodepinen hadde de måttet sprøytet blod inn i hullene for å tette. Æsj..

Skummelt å tenke på narkose, men jeg vil bare ikke oppleve det igjen og det sier alle som har opplevd det samme men de fleste må prøve med spinal igjen..

De har tidligere sagt at jeg kan velge, men nå mener legen at jeg må ha KS. Jeg gjør det de anbefaler, men gleder meg ikke:-( vil heller føde.

Du får ikke narkose, det påvirker baby og brukes bare når det er nødvendig. Je ghar "spinalskrekk" etter at jeg hadde epidural i nesten 3 døgn i strekk etter første fødsel (ks), og slet veldig med å ha spinal mens jeg ble operert etter ruptur 3c sist...panikkanfall! Men må bare klare det...

Man får jo narkose hvis det er nødvendig som du sier.. Det påvirker ikke baby hvis de klarer å få ut babyen på 5 minutter, noe de sier at de klarer. Jeg føler meg vel mer..traumatisert, enn å si at jeg har spinalskrekk. Greit, sprøyta var vond da de pokker meg ikke klarte å sette den riktig, strømmen i føttene husker jeg enda! og jeg måtte vri meg rundt, SPRELLE med føttene, og skvise hånda til samboeren min til han nesten hylte for at HAN fikk vondt før dem putta meg i narkose. Ikke sa de noe til meg heller, det var bare ubehagelig. Samboeren fikk beskjed om å gå og de putta på meg maske, ferdig med det..

Back
Topp