Noen som skal føde på SUS?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Stemmer det at det er igangsetting på dag 8 uansett nå?

Det lurer jeg også på :)
Skal føde på sus :)
Er det ikke dag 11? Hadde jo vert fantastisk om det var dag 8 :)

Det lurer jeg også på :)
Skal føde på sus :)
Er det ikke dag 11? Hadde jo vert fantastisk om det var dag 8 :)
Leste på en lapp hos jordmor at 6-7 dagen på overtid ble man tatt til kontroll, og igangsatt på senest dag 8. Den var datert 1/6.2013, så ble veldig nyskjerrig på dette men rakk ikke spørre.

Det er hvertfall overtidskontroll på dag 7 på overtid, vil tro de ser det an da om du settes i gang på dag 8...

Nei det stemmer ikke. Jeg skal føde på SUS og snakket med jordmor om dette for 1 uke siden. Hun sa at man skal på kontroll på sykehuset på dag 7 for å sjekke at baby fortsatt har det bra, også blir man igangsatt på dag 11...

Sniker....en venninne av meg fødte nettopp det og ble igangsatt på dag 8. Jeg skal også føde der med termindato 03.09 men har ikke sjekket opp i om alle blir satt i gang på dag 8.

Hovedregelen er vell felles for alle nå at du skal inn på overtidskontroll 7 dager over termin og da blir du og babyen vurdert. Men er alt bra kan man risikere å gå til dag 11. Men dette er nok individuelt og kommer an på sted, svangerskap og mors form.

Venter nr 3 4. August:)

Snike.... man skal inn på føden på overtidskontroll dag 8 over til vurdering. .. er alt ok kan man gå til dag 11 over...

venter en prins 6juli

Back
Topp