Noen som skal bruke tøybleier på julibabyen?

Bare vær obs på at mange opplever bleieutslett ved kombibruk, ofte kommer utslettet når tøybleiene er på, mens ren tøybleiebruk gir minimalt utslett for mange. Potetmel er effektivt, ikke bruk sinksalve med tøy.
Åja, det var så mange som skulle kombinere her:p var urolig for det sist, men gikk greit med tuppa:) hun fikk utslett noen ganger men mener det var etter vi mer eller mindre sluttet med tøybleiene (hadde ikke vaskemaskin selv så ble litt lei)
Skal holde utkikk!:)
er det helt unyttig med sinksalve? Eller bare dumt siden det blir klin?
 
Åja, det var så mange som skulle kombinere her:p var urolig for det sist, men gikk greit med tuppa:) hun fikk utslett noen ganger men mener det var etter vi mer eller mindre sluttet med tøybleiene (hadde ikke vaskemaskin selv så ble litt lei)
Skal holde utkikk!:)
er det helt unyttig med sinksalve? Eller bare dumt siden det blir klin?
Sinksalve suges opp av bleiene og ødelegger oppsugningsevnen. Så kan fort bli gris. Så du kan jo ta det på om du bruker engangs, menikke ta på når du skifter til tøy.
 
Har planer om å bruke tøybleier til Button, har fått tak noen AIO, noen lommebleier og noen formsydde, men skal kjøpe litt flere etterhvert :)
 
Tenkte jeg skulle teste ut tøybleier. Får 1000kr i tilskudd fra BIR, så har kjøpt inn for rett over 1000kr. Da er det ingen krise om det ikke fungerer for oss :) Jeg er veldig positivt til tøybleier, men mannen er superskeptisk, så spent på hvordan det går.
 
Tenkte jeg skulle teste ut tøybleier. Får 1000kr i tilskudd fra BIR, så har kjøpt inn for rett over 1000kr. Da er det ingen krise om det ikke fungerer for oss :) Jeg er veldig positivt til tøybleier, men mannen er superskeptisk, så spent på hvordan det går.
Om du klarer det, ta klesvaskene i starten så er han godt inni tøybleieverden før han må gjøre det, da er det vanskeligere å gå tilbake ;-)
Hvilke typer har du kjøpt? Tenkte lære gubben å bruke brettiser men har maaaange lommebleier også om han syns de er lettere.
 
Mannen min velger aio eller lommebleier. Vaskingen har jeg tatt.
 
Vet dere hvordan det fungerer med sånn tilskuddsordning? Må babyen være født før en kan søke om det? :)

Eg har 3 ai2? bleier no der eg har 3 ekstra innlegg så då blir det 6 bleier, 1 sio bleie str s, snart 7 poppolini? minste str, 5 little lamb formsydde str 2 og 10 nøstebarn formsydde onesize tror eg? :) Har tenkt å begynne med tøy på kommende storebror og :)
 
Mener den må være født, men kommer sikkert an på kommunene.

Jeg kommer til å ha endel brettiser da onesize kanskje er litt store i starten samt at man gjerne har mange bleieskift. Greit med noen som tørker fort (iallefall om man ikke har tørketrommel)

Hva skal du ha utenpå de formsydde?:)
 
Kommer aldri til å bruke det :p
Hadde det helt supert med vanlig bleier på de andre 2 og de var aldri plaget med verken utslett eller noe :)
 
Og der kom 4 bg aio i str Small :)

Jeg har aldri fått til brettiser. Satser på formsydde og ullbukser evt pul trekk.
 
Mener den må være født, men kommer sikkert an på kommunene.

Jeg kommer til å ha endel brettiser da onesize kanskje er litt store i starten samt at man gjerne har mange bleieskift. Greit med noen som tørker fort (iallefall om man ikke har tørketrommel)

Hva skal du ha utenpå de formsydde?:)

Ullbukser :) tenkte å ha noen brettiser og :) og så vil eg ha noen aio bleier :) kanskje flere av pop-in sine og de likte eg godt sist eg prøvde meg :)
 
Ullbukser :) tenkte å ha noen brettiser og :) og så vil eg ha noen aio bleier :) kanskje flere av pop-in sine og de likte eg godt sist eg prøvde meg :)
Aio er lettvindt men tar pokker meg evigheter å tørke syns jeg :smiley-chores011 Iallefall når lommebleiene og innleggene tørker på noen timer. Men har man nok er det ikke noe problem. Og nok har jeg vel garantert denne gangen :-D
Noen link til pop-in?
 
Tots n'bots lommebleier var helt geniale!

BG aio pleide jeg å vrenge, og henge de rett under varmepumpen. Da tørket de fort :)
 
Aio er lettvindt men tar pokker meg evigheter å tørke syns jeg :smiley-chores011 Iallefall når lommebleiene og innleggene tørker på noen timer. Men har man nok er det ikke noe problem. Og nok har jeg vel garantert denne gangen :-D
Noen link til pop-in?

Ja det vet eg :p hehe men så lenge en ikkje bare har aio så e det jo greit
;) http://www.eddabedda.com/toybleier/ai2-alt-i-2-bleier/pop-in-gronn-ape-3983 her er pop-in :)

Lurte på å bestille DIY pakke fra myllymuksut (tror d skrives sånn) å sy noen tøybleier sjøl og :D
 
Har bestillt tøybleier fra eddabedda.com i dag faktisk. Har kjøpt 3stk g-diapers covers i forskjellige farger (sånne til å ha utenpå). En pakke med 6 pouches (lommeinnlegg) til samme merket + en pakke med 40 engangsinnlegg. De skryter sånn av disse innlegga, så jeg får prøve. Hørtes jo virkleig enkelt ut å bruke.
Så har jeg også kjøpt en Grovia bleiecover, og 2 stk organisk bomull bleieinnlegg. Håper det funker for oss da :)
 
Hvor mange bleier har dere?

Usikker på hvor mange vi har, går mest i lommebleier her.. Mangler innleggene så har kun det innebygde innlegget i så må bytte nokså ofte men får forhåpentligvis hente innlegg iløpet av helgen så det hjelper nok på
 
Har ikke fått begynt enda.. litt off topic: hadde glemt hvor mange ganger de kan bæsje i løpet av en dag:p skifter jo bleie oftere enn han spiser.
 
Har ikke fått begynt enda.. litt off topic: hadde glemt hvor mange ganger de kan bæsje i løpet av en dag:p skifter jo bleie oftere enn han spiser.
Haha det er ikke tull engang! Her er alle bleier bæsjebleier.. Jeg begynte i helga som var, da var lillegutt fire uker :) så begynte ikke med engang selv
 
Hvor mange bleier har dere?

Usikker på hvor mange vi har, går mest i lommebleier her.. Mangler innleggene så har kun det innebygde innlegget i så må bytte nokså ofte men får forhåpentligvis hente innlegg iløpet av helgen så det hjelper nok på
Trodde ikke jeg skulle si det, men for mange :-D
Har vel minst 10 formsydde, endel brettiser, 10prefolds, 8 aio , og det er kun i påvente av at de større størrelsene og onesize skal passe. :-D
Foretrekker formsydde, men brettiser funker knall det også (hadde snappi og ikke brillebukser med storebroren, er lettere med brillebukser )
 
Back
Topp