noen som så Hellstrøm rydder opp i forrige uke??

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
dere som så det, fikk dere lyst på max-boller etter det programmet??

Jeg fikk ihvertfall ikke lyst til og spise det flere ganger....

Nei! Blir aldri maxboller eller spaghetti a la capri eller annet MUK i dette huset mer. (men produsenten av disse matvarene gikk ut mot Hellstrøm dagen etter, så du det?)

Lykkeliky skrev:
Nei! Blir aldri maxboller eller spaghetti a la capri eller annet MUK i dette huset mer. (men produsenten av disse matvarene gikk ut mot Hellstrøm dagen etter, så du det?)

nei det så jeg ikke.
men uansett, så frister ikke maxboller. kommer til og se gørren hvis jeg skal spise det

Usj!!

Er heldigvis ikke så mange ganger vi har spist det. Ungene syns det er kjempe godt, og spør omtrent hver gang vi er på butikken om vi kan kjøpe det, men tro meg nå får de det ALDRI igjen.

Er ganske mye som blir laget av MUK da. Måtte sjekke kalkunpølsene vi har i kjøleskapet og joda.. "mekanisk utbenet kylling- og kalkunkjøtt"... emoticon

Ikke ødelegg all maten nå med å fortell hva som inneholder MUK.

nussnøff skrev:
Ikke ødelegg all maten nå med å fortell hva som inneholder MUK.

signerer....

Det sto i den artikkelen at det er det kjøttet som er igjen på kyllingen etter at filet og lår er skåret av. Nå vet ikke jeg hvor mye kjøtt det er snakk om, men jeg mener at å ikke utnytte disse ressursene er å sløse med mat! Her har produsentene funnet maskiner som på en grei måte klarer å skille kjøttet fra beina, selv om det ikke er 100%.

Det er MAT og vi er da ikke så fin på det at vi ikke spiser annet enn fileter vel?

Bare tenk på hvor mye av et dyr som kan utnyttes? Før i tida ble jo tarmene brukt som pølseskinn for eksempel. Hover fra hest og ku kan kokes til lim, skinn brukes i sofaene vi sitter på etc. Sløsing er unødvendig og dersom vi kan så bør vi gjøre mer enn å bare male rubbel og bit opp til en masse og gi det til dyr. Jo mer menneskemat vi kan få ut jo bedre er det!

jeg fikk.   mmmmmm!!   tror nok ikke alt han sier er like mye hold i!

Jeg har vært med på partering av gris og får dermed se hva de gjør med alt kjøttet. Tror de hadde 2 store bakker (sånne gildekasser) som sto ved siden av hverandre. Så ikke stor forskjell på kjøttet/bein/slintrer på de 2 kassene. Men den ene var det som skulle kastes, og det andre gikk til pølser.

Så ja.. 

Jeg mener man skal vite hva man har i seg. Derfor er det en fordel med mest mulig hjemmelagd mat, for da vet man alle ingredienser. Slik boksmat er ikke ordentlig middag! 

Jeg så ikke programmet og har aldri servert max-boller, heller. Men når det gjelder innholdet av MUK, så er det da mye vi spiser som kanskje ikke virker videre delikat om man går inn på hva det er laget av. Men som andre alt har nevnt - det er god ressurshåndtering å finne bruksområder for mer enn filetene og de "fine" delene av slaktet. Da jeg bodde i Sør-Amerika fikk jeg servert ku-jur... De var litt flinkere til å "bruke alt" enn det vi her hjemme er. 

Så det ikke, men unngår MUK-kjøtt og ubestemt gugge på boks (eller ubestemt gugge i annen forpakning) nettopp fordi det er mye "søppel" i det. Håper det blir mer fokus på dette, for mye av maten som selges er rett og slett elendig. Hellstrøm traff spikern på hodet når han kaller det søppel. 

der er jo en bok som står veldig mye ekkelt. husker ikke hva den heter. å ej har ennå ikke turt å lese den heller. for da kommer ej aldri til å røre mat igjen!!! mat vi tror er røykt er ikke røykt, bare tilsatt noe ekkelt noe eller noe i den dur.... tror ikke det blir maksboller her på en stund... ej har ikke orket å spise det på leeenge..

Hverken hørt om eller spist de der maxbollene jeg Hmmm... Men lager for  det meste hjemmelaget mat. Kan gå med en ferdigpizza engang iblant, men det er det!

Jeg blir dårlig av maxiboller, og annen sånn type boksemat... men det er pga av alle ingrediensene i "kjøttet" som ikke er kjøtt, men alt mulig annet ræl.

Så slikt spises ikke.

Jeg har ALDRI orka å spise maxboller og sånn hermetikk. Er så utrolig ekkelt. Jeg brekker meg om jeg prøver

Kan ikke si det gikk så veldig inn på meg det der. Spiser selv maxboller, men det er sjeldent. Tror også jeg kommer til å fortsette å spise det. 
Det er nok mye mat som inneholder "søppel", men orker ikke sette meg stort inn i det. Vi lager for det meste maten selv, men av og til kjøper vi inn annet. 
Mmmm, maxboller :-) 

Back
Topp