Noen som planlegger dåp i år?

Aprilbabyen vår

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er ganske usikker på om vi tørr å ha en dåp for barnet vårt i år pga corona. Vi følger jo også med på nyheter i forhold til restriksjoner og hva som er tillatt og ikke.

Hva gjør dere? Skal dere ha dåp for barnet deres i år, eller til neste år?
 
Vi tenker å ha dåpseremoni med kun faddere tilstede. Ingen selskap. Mulig vi gjør noe ekstra ut av 1 års dagen neste år.
 
Her blir det dåp. Datoen er satt. Ang selskap er vi litt usikker enda.. Det blir enten de nærmeste 16stk, eller litt utvidet familie. Vi forholder oss til anbefalingene fra staten.. Og der blir det jo må lov til å samle 50stk. Så vi går se..
 
Vi skal ha dåp, med selskap til høsten. Såfremst reglene tillater det såklart. Legger opp til at det går an å holde avstand uansett og blir maks 20 :)
 
Her blir det dåp. Datoen er satt. Ang selskap er vi litt usikker enda.. Det blir enten de nærmeste 16stk, eller litt utvidet familie. Vi forholder oss til anbefalingene fra staten.. Og der blir det jo må lov til å samle 50stk. Så vi går se..
Klarer ikke helt forstå de nye retningslinjene vedrørende dette. Står at det er tillatt med arrangementer på offentlig sted med inntil 50 personer, med en ansvarlig arrangør.

Betyr det at privatpersoner kan være ansvarlig arrangør?

Har tolket det slik at vi ikke kan samles mer enn fem på 17.mai, men at det kan være offentlige arrangementer med opptil 50 personer.
 
Klarer ikke helt forstå de nye retningslinjene vedrørende dette. Står at det er tillatt med arrangementer på offentlig sted med inntil 50 personer, med en ansvarlig arrangør.

Betyr det at privatpersoner kan være ansvarlig arrangør?

Har tolket det slik at vi ikke kan samles mer enn fem på 17.mai, men at det kan være offentlige arrangementer med opptil 50 personer.

Vi skal ha selskapet på arbeidsplassen til mannen, så da er han ansvarlig arrangør i såfall.
 
Klarer ikke helt forstå de nye retningslinjene vedrørende dette. Står at det er tillatt med arrangementer på offentlig sted med inntil 50 personer, med en ansvarlig arrangør.

Betyr det at privatpersoner kan være ansvarlig arrangør?

Har tolket det slik at vi ikke kan samles mer enn fem på 17.mai, men at det kan være offentlige arrangementer med opptil 50 personer.

Jeg tolker det slik ja.
Det som var viktig med en ansvarlig er at det er en som har oversikt over hvem som kommer (og begrenser det deretter,), slik at dersom en blir smittet i ettertid kan det opplyses om nøyaktig hvem denne personen har vært i kontakt med. Og det Det er da innfridd gjennom at dere er ansvarlig for dåp og har oversikt over gjesteliste. Det er min tolkning i alle fall.
 
Jeg tolker det slik ja.
Det som var viktig med en ansvarlig er at det er en som har oversikt over hvem som kommer (og begrenser det deretter,), slik at dersom en blir smittet i ettertid kan det opplyses om nøyaktig hvem denne personen har vært i kontakt med. Og det Det er da innfridd gjennom at dere er ansvarlig for dåp og har oversikt over gjesteliste. Det er min tolkning i alle fall.


Jeg tolker det på samme måte som deg. Det jeg ikke forstår er at de sier fortsatt at ansamlinger som bryllup må fortsatt vente. Selv om det er lov med arrangementer med opptil 50 personer ‍♀️
 
Vi tenkte å ha navnefest, men pga Korona utsetter vi alt til 1-årsdagen:) Så kan vi feire med senkede skuldre.
 
Hei!

Jeg er ganske usikker på om vi tørr å ha en dåp for barnet vårt i år pga corona. Vi følger jo også med på nyheter i forhold til restriksjoner og hva som er tillatt og ikke.

Hva gjør dere? Skal dere ha dåp for barnet deres i år, eller til neste år?
Hei
Vi var tidlig i kontakt.med kirkekontoret
Her prioriterer kirken å gjennomføre dåp. Vi får helt egen dåpsgudstjeneste som blir i kirken. Der får vi være inntill 50 stk med god avstand mellom. Men sammen med faddere og farmor og farfar til baby blir vi 13 stk. Etter gudstjenesten skal vi hjem å grille litt og spise kaker og kose oss. Blir lite intimt og koselig. Ingen fra min familie kommer. Vi er enige om at å reise så langt nå er litt risikabelt så dem samler vi ved en senere anledning og tenner dåpslys når vi treffes.
 
Hei
Vi var tidlig i kontakt.med kirkekontoret
Her prioriterer kirken å gjennomføre dåp. Vi får helt egen dåpsgudstjeneste som blir i kirken. Der får vi være inntill 50 stk med god avstand mellom. Men sammen med faddere og farmor og farfar til baby blir vi 13 stk. Etter gudstjenesten skal vi hjem å grille litt og spise kaker og kose oss. Blir lite intimt og koselig. Ingen fra min familie kommer. Vi er enige om at å reise så langt nå er litt risikabelt så dem samler vi ved en senere anledning og tenner dåpslys når vi treffes.

Vi vurderer det samme som deg :) om det lar seg gjøre i kirken vår. Ta de nærmeste nærmeste i kirken og så eventuelt lage en større ansamling til neste år. Eller Kanskje bare ha ett lite intimt i år siden situasjonen er som den er.

Blir det slik at kirken kun døper en familie om gangen? :0
 
Vi vurderer det samme som deg :) om det lar seg gjøre i kirken vår. Ta de nærmeste nærmeste i kirken og så eventuelt lage en større ansamling til neste år. Eller Kanskje bare ha ett lite intimt i år siden situasjonen er som den er.

Blir det slik at kirken kun døper en familie om gangen? :0

Ja, kirken vår tar kun en om gangen nå vertfall.
 
Vi vurderer det samme som deg :) om det lar seg gjøre i kirken vår. Ta de nærmeste nærmeste i kirken og så eventuelt lage en større ansamling til neste år. Eller Kanskje bare ha ett lite intimt i år siden situasjonen er som den er.

Blir det slik at kirken kun døper en familie om gangen? :0
Ja. Dåpsgudstjenesten, kirken er kun åpen for oss når Frøya døpes. Alle får egne gudstjenester her.
 
Sniker fra mai :p
Poden er enda ikke født enda men ja, vi planlegger dåp ila høsten , med kun besteforeldre og faddere
Blir en sammenkomst etter sermonien i kirken, vi blir ca 12-13 stk:)
 
Har snakket med presten idag., så her blir det dåp i juni. Jeg tenker å feire enkelt hjemme etterpå, har stor terrasse og grei stue, så satser på å kunne være ute en del og, gjerne grille litt. fadrene har allerede hilst på lillegutt. Tidligere har jeg invitert litt av mine tanter og onkler til kake, men i desse tider begrenser jeg til kun de aller nærmeste, så da blir det jo ikke så mange
 
Back
Topp