Noen som plages med amming??

Cindrella

Forelsket i forumet
Ja sitter igjen i den båten. Snuppa går for sakte opp i vekt. Mye kontroller på hs, jeg tar nesespray for utdriving, for jeg skal ha nok melk hun klarer bare ikke få helt tak i den... Ligger å tygger på brystet i stede gir å spise.. Ting går bedre nå enn i begynnelsen men veldig opp og ned. Jeg håndmelker etter amming å gir henne på kopp resten utrolig slitsomt og tidkrevende.. Andre som ikke får det helt til? Jeg tenker at mulig klarer hun ikke bli helt sulten mellom hver mating siden det tar så lang tid..(1-1,5 time) å da er det jo nesten dags for neste måltid..

Jeg ammer ca 80% av tiden med skjold nå.. Øver uten, men han sliter med å få tak. Men med skjold får han nok av melk, så håper jeg det går seg til med tiden :-)

Min elskede ble født 20.08.2013

Fullammer dere da? Får gå til innkjøp. Helsestasjon var visst ikke så glad for bruk av skjold da.. Men klart om det hjelper så er det verdt det..

Sniker siden jeg er på juli nå.
Jeg bruker også skjold, 100% av tiden. Prøver ikk uten heller. Snuppa mi tygde istede for å suge så ga opp uten skjold.
Amma guttungen i fem mnd med skjold og :)
Kan være greit for deg og kanskje, men da får barnet en annen måte å suge på, annen teknikk så er fare for at du ikke klarer slutte med det.
For meg er dt en frihet å bruke skjold :)

* Lillesøster kom 26.juli, termin var 19.08 *
*tidligere sønnfødt20.12/11*

Jeg fullammer, han tar bare puppen max 1 gang om dagen selv uten skjold. Det viktigste er jo at småen får nok mat, og at det ikke bare blir frustrasjon. Ammeoppfølgingen min var svært positive og sa han vil ta brystet selv etter hvert så lenge jeg fortsetter å øve :) øver ikke på natten, ettersom det skal gå kjapt da. Når de er så små er det ikke noe vits i å stresse med om de vil avvenne seg skjold, nok av tid :) og har uans lest om mange som fullammer leeenge - rundt 1år - med skjold.

Min elskede ble født 20.08.2013

Jeg prøvde å slutte med skjold med guttungen men fikk det ikke til så har ingen håpe om å klare det nå heller. Synes det er helt supert å amme med skjold jeg :D

Jeg prøvde å slutte med skjold med guttungen men fikk det ikke til så har ingen håpe om å klare det nå heller. Synes det er helt supert å amme med skjold jeg :D

Da er det beste å bare fortsette med det :) godt det finnes noe som hjelper på så man kan amme med hjelpemidler :)

Nå har jeg aldri selv brukt skjold, men fatter ikke hvorfor en absolutt skal amme uten hvis det funker helt topp med skjold og ikke uten? Spiller det egentlig noen rolle så lenge ungen får morsmelk?? Det beste er jo hvis ammingen går greit for både mor og barn:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Sniker litt fra juli, hørte egentlig til i august..
Jeg ammet også med skjold, og det fungerte igrunn veldig greit. Da tok han puppen og jeg klarte å fullamme, mot at han ikke fikk tak uten skjoldet :) Problemet mitt var gjentatte brystbetennelser og tette melkeganger, så vil bare si ifra at dersom dere bruker skjold så er det ikke sikkert at babyen klarer å tømme brystet på samme måte som uten skjold. Det fikk iallfall jeg beskjed om. Så tror kanskje egentlig man bør pumpe av og til for å tømme, for å slippe problemet jeg fikk. Sluttet å amme etter 5 uker, da orket jeg ikke de gjentatte infeksjonene..

Bedre å amme med skjold enn å ikke amme ja :)

Ja, det finnes nok flere negative ting med brystskjold. Jeg var heldig å hadde ingen problemer :)

Alle må gjøre det de føler er best :)

jeg måtte bruke skjold med 1. min. hun greide ikke å ta skikkelig tak. fungerte utmerket med skjold, og overgangen fra skjold til uten, var ikke noe problem. tror jeg brukte skjold den 1. md. begynte da med skjold allerede på barsel...

Ser nå hun ikke får nok bryst i munnen. Når jeg pakker inn mer virker det som hun skal kveles.. Tips til hvordan man får inn mer??

Ser nå hun ikke får nok bryst i munnen. Når jeg pakker inn mer virker det som hun skal kveles.. Tips til hvordan man får inn mer??
Sjekk at hun ligger riktig, mage mot mage vendt mot deg, brystvorter pekene mot nesen til barnet og vent med å legge til du ser at hun gaper høyt. Nytter ikke å dytte inn mere. Vi har slitt med det samme på venstre pupp. Han glipper taket mye å mister vakum. Men er blitt mye bedre nå som han snart er 4 uker og flinkere til å suge. Hjelper at jeg er veldig bevist på hvordan jeg legger han til på det brystet. Håper det går bedre etter hvert:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

man skal vel sikte med brustvorta mot nesen slik at de gaper høyt nok opp. beste tipset jeg har.

kan også hjelpe å legge til i tvillingstilling...

Sjekk at hun ligger riktig, mage mot mage vendt mot deg, brystvorter pekene mot nesen til barnet og vent med å legge til du ser at hun gaper høyt. Nytter ikke å dytte inn mere. Vi har slitt med det samme på venstre pupp. Han glipper taket mye å mister vakum. Men er blitt mye bedre nå som han snart er 4 uker og flinkere til å suge. Hjelper at jeg er veldig bevist på hvordan jeg legger han til på det brystet. Håper det går bedre etter hvert:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Vel problemet er i tilleg at hun ikke legger nok på seg så kontroller i hytt og gevær. Å i morgen kommer helsesøster til å ville ha hemme på erstatning..:(

man skal vel sikte med brustvorta mot nesen slik at de gaper høyt nok opp. beste tipset jeg har.

Prøve:( men enklere sagt enn gjort..

Vel problemet er i tilleg at hun ikke legger nok på seg så kontroller i hytt og gevær. Å i morgen kommer helsesøster til å ville ha hemme på erstatning..:(

Du trenger ikke bruke bare mme vell? Har djmu prøvd skjold? Slik jeg forstår sliter du med samme som jeg gjorde. En baby som ikkr gaper å ikke får nok bryst i munnen.

Du trenger ikke bruke bare mme vell? Har djmu prøvd skjold? Slik jeg forstår sliter du med samme som jeg gjorde. En baby som ikkr gaper å ikke får nok bryst i munnen.

Nei har jo noe melk så trenger nok ikke bare bruke mme.. Men vet at veien derfra er altfor lett til flaske osv å da blir det mindre og mindre amming. Ja hun gaper ikke over nok å får dermed kunn små drypp med melk..

Back
Topp