Noen som opplever smerte i magen ved turgåing?

Jente24år

Glad i forumet
Hver eneste gang jeg går tur ute, så får jeg kjempevondt i magen/livmor, og alt strammer seg (som en konstant kynner). Noen flere som har opplevd dette og evt vet hva det kan være? Eller hvorfor det blir sånn?

Har time hos jordmor i morgen, så jeg skal ta det opp med henne da, men vil gjerne høre om noen andre også opplever dette.
 
Ja, får det ofte når jeg går. Mer hvis jeg i utgangspunktet er sliten og/eller veldig mett. Magen blir først mindre hard når jeg får satt meg ned igjen. Så er ikke akkurat den hurtigste turgåeren for tida :p
 
Men det bare blir veldig stramt og ubehagelig her, ikke så vondt. Så kan jo være noe bekkensmerter i tillegg eller nerver som havner i klem.
 
Har det på samme måte bare jeg er litt i aktivitet eller gjør husarbeid, så gjør minst mulig og er 100% sykmeldt pga det. Kaller det kynnere jeg da og jordmor er enig:)
 
Samme med meg som rockstarbaby. Masse kynnere iløpet av dagen og hatt det i flere uker.
I natt våknet jeg og hadde faktisk vondt i hele magen og kjempe nedpress. Det gikk sikkert over etter en stund, for jeg sovnet :) Til vanlig er oppleves ikke kynnerne som vonde, så håper ikke det det er noe som forsetter.
 
jeg er plaget med det samme. klarer ikke å gå så veldig langt. så jeg er delvis sykmeldt pga det og går verken tur eller klarer å bidra med noe særlig mye husarbeid osv.
 
Jepp! Også kjennes det ut som om lillegutt romsterer veldig mens jeg går, men tror egentlig det bare er nedpress.
 
Jeg kjenner veldig nedpress når jeg går og står. Sliter mer og mer med at det kjennes ut som hele underlivet skal sprenge. [emoji85]
 
Ser mange her sier det er nedpress... eller det kan være det...
Men jeg har ikke vondt i bekkenet eller ned mot underlivet, er vondt i hele magen, kjennes ut som det er smerter i selve livmora. Og den er steinhard konstant, med smerter når jeg går, men så snart jeg legger meg ned så går det over.
 
Får veldig nedpress på tur, men kynnere etterpå.. Ubehagelig, men aldri vondt
 
Ser mange her sier det er nedpress... eller det kan være det...
Men jeg har ikke vondt i bekkenet eller ned mot underlivet, er vondt i hele magen, kjennes ut som det er smerter i selve livmora. Og den er steinhard konstant, med smerter når jeg går, men så snart jeg legger meg ned så går det over.

samme her. det er vell kynnere.. ikke noe stress, veldig normalt. men ikke press deg videre, lytt til kroppen og legg/sett deg ned når det skjer.
 
Back
Topp