Noen som opplever halsbrann?

Oktoberglad

Januar kan ikke komme fort nok!
Jeg har aldri hatt halsbrann tidligere, og slik halsen min best kan beskrives akkurat nå er at jeg har spist sterk mintpastill sammen med sterk mat! Noen med gode råd for å få dempet ubehaget? :)

Oh yes. Gaviscon fåes kjøpt på apoteket både som tyggetabletter og væske. Anbefaler den man kan drikke.. Det smaker dritt, men det funker;)

Jepp, vært veldig plaget begge de to forrige gangene, og det begynte like tidlig denne gangen. Jeg har flytende gaviscon i kjøleskapet og på nattbordet. Og i vesken har jeg til enhver tid novalucid tyggetabeletter og link tyggis. Lykke til :)

her går det i sitronvann og lovehearts... Har kuttet ut alt som inneholder tomater, drikker kun kaffe før ett, drikker mye vann. Prøver å spise flere små måltider på kvelden, og ikke middag altfor seint.

Hjelper det med syrlige ting som sitronvann? Prøvd å styre unna alt syrlig i kveld, da jeg innbildte meg at det gjorde saken verre. Har forsøkt å dempe det hele med yoghurt og is. Må komme meg på apoteket i morgen tidlig kjenner jeg! ;)

Jeg har og sterk halsbrann. Jeg drikker melk og spiser banan yougurt. Men må nok på apoteket å få tak i noe, går grenser for hvor mye melk og yougurt man orker.

Jeg har sterk halsbrann. Jeg gjør ingenting med det, da jeg har prøvd ALT og ingenting fungerer.

Hjelper det med syrlige ting som sitronvann? Prøvd å styre unna alt syrlig i kveld, da jeg innbildte meg at det gjorde saken verre. Har forsøkt å dempe det hele med yoghurt og is. Må komme meg på apoteket i morgen tidlig kjenner jeg! ;)
Jepp det funker. Er noe om at sitronen og magesyren sammen blir basisk eller no. Ikke helt sikker. Jeg var veeeldig skeptisk, men funket som bare rakker. :)
Eller har jeg sett at det er en del som anbefaler vaniljeis og vaniljesaus

Noen sier at mandler hjelper. Verdt å forsøke. Lurt å ikke spise akkurat før man skal legge seg også.

Åååh, har fått sånn halsbrann den siste veka! Hadde _den_ store middagen og la meg ned. Stod opp igjen, åt litt twist og no sitte eg her :p Kjennes ut som at halsen min kjem til å etse vekk!

Har ikke noe halsbrann i løpet av dagen, men jaggu når kvelden kommer sånn i 20-21 tiden, å ja da begynner det å brenne. Kommet siste uken...PYTON !! Tygger halbranntabelett - roer seg heeldigvis da, men FY.
Det er ikke brenningen som er det værste, men det er det at jeg brekker meg...

Lovehearts :-) Godt, surt og funker for meg :-)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Opplever det en del ja. Gjør ikke noe med det annet enn å drikke mye melk. Ser ikke poenget med å kjøpe noe middel mot halsbrann når det kommer så fort tilbake igjen, hehe

Jeg tok rådene gitt angående blant annet lovehearts og lindrende tabletter, og kveldene er mye mer komfortable nå! Ikke sikkert det hjelper for alle, men for meg har det vært supert. Drikker mye vann i løpet av dagen, noe som også er avgjørende når kvelden og den verste halsbrannen kommer :)

Back
Topp