Noen som opplever at kvalmen endrer seg?

Rugenella

Forelsket i forumet
Nå er jeg kommet til uke 14 og kvalmen har gått opp og ned hele veien egentlig. Den har roet seg litt, men er der fortsatt. og i det siste så har kvalmen endret seg på en måte....det er veldig vanskelig og forklare det.
Men det er mer som at kvalmen er sur oppstøt/magesyre som vil opp (har ikke spydd i det hele tatt så langt i svangerskapet) og det ble enda værre når jeg satt på og kjørte bil selv. jeg måtte bare snu!
Jeg har mye halsbrann og sure oppstøt men gaviscon hjelper ikke når det blir sånn.

noen andre som opplever eller har opplevd at kvalmen forandrer seg?

Ikke denne ganga (ennå, uke 12 nå og like kvalm), men første svangerskap gikk det etterhvert over til å kun være magesyre på morgenen. Måtte bare få det opp og så var kvalmen så godt som borte resten av dagen, det var vel sånn det ga seg, rundt uke 18.

Hos meg har kvalmen endret seg litt. Før var jeg konstant kvalm, mens nå kan jeg ha bedre stunder der jeg bare er uggen, men til gjengjeld blir jeg gjerne super kvalm når jeg er kvalm. Kaster opp mer nå:yuck:
Så det var egentlig jevnere før, mens nå har jeg roligere bunner, og værre topper:)
Men jeg kan fremdeles ikke gjøre noe særlig, for da blir jeg raskt dårlig igjen..:hungover: er 12+4:)

Her har det forandret seg siste uken (13+2 idag). Jeg har endelig startet å like mat igjen[emoji2][emoji1373] Har spist nesten bare toast siden uke 7 pga kvalme. Men nå smaker det godt med flere ting. Og vann går helt fint å drikke. Endelig!

Kvalmen og oppkast hadde gitt seg i løpet av uke 13. Men de tre siste dagene har jeg begynt å bli kvalm igjen, og brekker meg på morgenen. Er ikke like ille som før men hadde ikke forventet at den kom tilbake[emoji53]

Back
Topp