Noen som opplever at baby kun sover oppe på brystet til mor eller far?

Annemarulfsen

Spent førstegangsmamma :)
Vår lillegutt er blitt 11 dager. De første dagene kunne han helt fint ligge på rygg å sove på dagen, for seg selv. Men nå kommer han kun til ro og sovner oppe på oss. Legger vi han ned våkner han. Sliter også på natten. Noen andre med erfaringer?
 
Ja, Mina er slik om natta ihvertfall. Legger hun der etter mat og hun sovner, må ligge leeenge med henne for og være sikker på at hun sover dypt. Viss ikke våkner hun etter 5min i senga.. Dagtid er hun bedre, men vil helst sovne der da og.
 
Størstjenta mi var sånn, våknet så fort jeg la henne fra meg:-/ Sovnet til puppen, og slo seg til ro oppå meg, og om natten måtte hun ligge ansikt til ansikt med meg ellers våknet hun. Utrolig slitsomt i lengden.. Du kan prøve å pakke pladd rundt han/ eller prøve vognbeggen slik at det blir mindre plass rundt han. Og/eller prøve å legge en klut eller plagg ved han, så han kjenner lukten av deg:) Ikke sikkert det hjelper, men verdt et forsøk:) Vanlig at babyen roer seg oppå brystet, hvor det er varmt og han kjenner hjerteslagene dine:)
 
Ja gutten min er litt sånn. Hær hjalp det å pakke et pledd godt rundt han men ha armene utenfor. Fyll en varmeflaske med glovarmt vann og legg i senga en times tid før vi legger han så senga er god og varm. Når vi legger han, legger vi varmeflaska i fotenden og ruller et pledd som en pølse og legger rundt hodet og ned langs kroppen på hver side. Da blir d liksom trangt til hann. Og han sover mye bedre på siden en på ryggen:) kanskje noe av dette kan hjelpe dere:)
 
Ja . Det visste seg var låsninger i nakke og rygg . Så etter behandling hos kiropraktor ville hun ligge i kurven sin igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Hvordan fant dere ut det? :)
hun lå mye på en side, ville som regel ligge på skrå når jeg holdt henne gråt mye, hadde problemer med å bæsje. så hadde jeg hørt at låsninger så bestillte time hos kiropraktor og der fant han låsninger i nakke og ryggen så han behandlet henne og merket forskjell med en gang. de må som regel ha litt fler behandlinger enn 1 kommer ann på hvordan Låsningene er. har man mistanke om låsninger vil jeg anbefale kiropraktor :) er så vanlig at at de små har låsninger. hvis de små har problemer med hard mage eks. så kan det absolutt ha med låsninger å gjøre ikke nøvendigvis magen. er det nerver som ligger i klem så kan det påvirke tarm systemet.
 
hun lå mye på en side, ville som regel ligge på skrå når jeg holdt henne gråt mye, hadde problemer med å bæsje. så hadde jeg hørt at låsninger så bestillte time hos kiropraktor og der fant han låsninger i nakke og ryggen så han behandlet henne og merket forskjell med en gang. de må som regel ha litt fler behandlinger enn 1 kommer ann på hvordan Låsningene er. har man mistanke om låsninger vil jeg anbefale kiropraktor :) er så vanlig at at de små har låsninger. hvis de små har problemer med hard mage eks. så kan det absolutt ha med låsninger å gjøre ikke nøvendigvis magen. er det nerver som ligger i klem så kan det påvirke tarm systemet.

Ååå.. Kansje vi skulle tatt turen, Mina har ikke basjet på flere dager nå!
 
Ja . Det visste seg var låsninger i nakke og rygg . Så etter behandling hos kiropraktor ville hun ligge i kurven sin igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hvordan var ungen før og etter behandling? Skal til kiropraktor i morgen pga kolikk, men sliter å med at hun har en favoritt side og at hun er vanskelig å få til å sovne på dagtid uten at hun ikke ligger oppå meg.
 
Hvordan var ungen før og etter behandling? Skal til kiropraktor i morgen pga kolikk, men sliter å med at hun har en favoritt side og at hun er vanskelig å få til å sovne på dagtid uten at hun ikke ligger oppå meg.
vi har bare vært på to behandlinger enda , men det jeg har merket er at etter behandling promper hun veldig mye og hun har begynt å snu seg på den siden hun ikke ville ligge på. men vi skal prøve manuell terapaut nå pga mange sier det har større effekt. men etter behnandlingen blir det mye skrikking men det er visst normalt etter behandling. lykke til.
 
Jeg har gått til manuellterapeut og trengte kun 2 behandlinger så va han bra. Koster heller ikke noe å gå til manuellterapeut da det dekkes av helfo.
 
I dag fant kiropraktor en låsning i venstre bekken på lillegutt. Han kommertil å bli helt bra, trenger bare noen behandlinger til :) Veldig glad for at jeg oppsøkte hjelp for nå kan lillemann bli kvitt plagene sine. Blir spennende å se hvordan dette vil påvirke han :)
 
Back
Topp