Noen som opplevd flere MA?

Belka

Betatt av forumet
Er helt panisk etter MA i februar.:nailbiting:
Har aldri hørt om MA en gang før jeg var der, men var ikke så opptatt med barneplannlegging heller da ;)
Det var utrolig skuffende og trist.
Nå er jeg gravid igjen og er utrolig redd!
Har lest nesten alt jeg fant på nett, det skumleste er at det er ikke noe spes. grunn og ikke mulig å kjenne :nailbiting:
Leser det er liten sjangse å få det flere ganger, men er det virkelig det?

Jeg aner ikke, men jeg hadde også MA i februar og kjenner at jeg er livredd... :o Krysser fingrene for at det går bra med oss begge to!:)

Jeg vet heller ikke. Har hørt at det er veldig liten sannsynlighet for at det skal skje igjen rett etterpå. Opplevde MA i mai så er ganske redd selv :/

Krysser alt for at spirene våres klamrer seg fast <3

Opplevde ma i juni, fikk beskjed for at det er stor sjanse for at neste gang ville det gå bra. Men er allikevel redd jeg ikke ser liv i magen min den 26 august :/

Jeg opplevde MA i april, og har som dere hørt at sjansen er mindre for at det skal skje to ganger på rad. Krysser fingrene for at det går bra med oss alle denne gang! :) Jeg skal ta flere ultralyder - uke 7, 10 og 13 for å forsikre meg underveis at fosteret utvikler seg som det skal.

Jeg hadde også en MA i april :( Håper vi får oppleve hele svangerskapet denne gangen :) Ingen skal miste nå! :/

Jaaa, håper virkelig det varer helt til april denne gangen! :dummy::dummy1:
Når/hvordan ble det oppdaget hos deg?
Det ble oppdaget hos fastlegen (hun har ul-apparat) i uke 14+6. Usikkert hvor lenge fosteret hadde vært dødt, men ikke mer enn en uke. Måtte ligge inne på sykehuset et døgn, etter at tablettene først ikke gjorde jobben. Lege måtte inn og ta ut fosteret. En ca 12 cm lang gutt❤️ Fikk styrtblødninger etter det, og måtte tilslutt i narkose med utskraping. En ganske traumatisk opplevelse.. Vi prøver å tenke at naturen ordner opp av en grunn, og at babyen vår ikke var levedyktig utenfor magen.. Hva med deg?

Det ble oppdaget hos fastlegen (hun har ul-apparat) i uke 14+6. Usikkert hvor lenge fosteret hadde vært dødt, men ikke mer enn en uke. Måtte ligge inne på sykehuset et døgn, etter at tablettene først ikke gjorde jobben. Lege måtte inn og ta ut fosteret. En ca 12 cm lang gutt❤️ Fikk styrtblødninger etter det, og måtte tilslutt i narkose med utskraping. En ganske traumatisk opplevelse.. Vi prøver å tenke at naturen ordner opp av en grunn, og at babyen vår ikke var levedyktig utenfor magen.. Hva med deg?

Huff, så forferdelig! :(
Jeg ble sendt på tidlig UL for å få vite hvor langt på vei jeg var, var veldig ustabilt med mens og alt sånt før, i tillegg gikk jeg på noe antibiotika rett før.
Som sagt, aldri hørt om MA en gang, så tok ikke med kjæresten en gang, gledet meg bare til å få ca. dato.
Sjokket var stort for å si det sånn da legen sa det, husker ikke hvordan jeg gikk derfra, så nesten ikke veien da jeg kjørte hjem heller.
Ble sendt på utskraping neste dag. Var da 10 uker på vei, fosteret var 9.
Vil virkelig ikke oppleve det der igjen.
Men hos deg ble det oppdaget i 15! uke. Skummelt det der, med tanke på de fleste venter så spent på uke 12 og slapper litt av etter det?

Jeg var på tidlig ultralyd i dag 6+0, og fikk se foster som så ut til å utvikle seg riktig. Nå kan jeg ikke fatte og begripe dette som skjer.. Men kom hjem og begynte straks å blø. Masse. Dette er tredje spontanabort på kort tid, og jeg er helt knust. Trodde virkelig det skulle gå denne gangen. Hvis jeg blir gravid igjen - hvordan kan jeg noen gang falle til ro og tenke "denne gangen går det bra"?

Jeg var på tidlig ultralyd i dag 6+0, og fikk se foster som så ut til å utvikle seg riktig. Nå kan jeg ikke fatte og begripe dette som skjer.. Men kom hjem og begynte straks å blø. Masse. Dette er tredje spontanabort på kort tid, og jeg er helt knust. Trodde virkelig det skulle gå denne gangen. Hvis jeg blir gravid igjen - hvordan kan jeg noen gang falle til ro og tenke "denne gangen går det bra"?

Har ikke ord...Så utrolig trist! :sad015
Ja, hvordan skal man kunne være rolig???

Huff, så trist!:( Tror du har krav på utredning og mer hjelp når det er 3.gangen... Klem

Huff, så forferdelig! :(
Jeg ble sendt på tidlig UL for å få vite hvor langt på vei jeg var, var veldig ustabilt med mens og alt sånt før, i tillegg gikk jeg på noe antibiotika rett før.
Som sagt, aldri hørt om MA en gang, så tok ikke med kjæresten en gang, gledet meg bare til å få ca. dato.
Sjokket var stort for å si det sånn da legen sa det, husker ikke hvordan jeg gikk derfra, så nesten ikke veien da jeg kjørte hjem heller.
Ble sendt på utskraping neste dag. Var da 10 uker på vei, fosteret var 9.
Vil virkelig ikke oppleve det der igjen.
Men hos deg ble det oppdaget i 15! uke. Skummelt det der, med tanke på de fleste venter så spent på uke 12 og slapper litt av etter det?
Ja, det var ekstra vanskelig siden vi hadde sagt det til alle, inkludert ungene våre... Man tror man er trygg ja, men..

Hvordan går det med dere?
Har vært hos lege i dag (er 5+6). Var sååå betryggende å høre at han skulle følge meg opp litt ekstra nå. Fikk tatt blodprøver, får UL i løpet av et par uker, og skal tilbake til han om ikke så lenge. :)

Her er jeg sykemeldt og nervøs, opplevde rosa utflod på mandag og igår og idag er det brunt :( redd det blir vår tredje abort nå..
Har ul på onsdag, og skikkelig redd :(

Jeg hadde også MA i februar, blitt gravid igjen nå. Hadde også SA i november.
Er blitt henvist videre til tidlig ultralyd pga jeg har hatt litt blødninger nå også.

Spurte min gyn om dette og han spurte med en gang: er du på ett forum ? Og jeg sa ja. Og han forklarte at en MA egentlig skjer veldig sjeldent men på ett forum samler man seg og da ser det ut som alle omtrent har hatt det. Og han hadde ikke opplevde mange ganger i løpet av sine år at man hadde flere etter hverandre ♡

Back
Topp