Noen som opplevd dette??

*p!nk smile*

Forumet er livet
Jeg har nesten alltid kjøpt shampoo/balsam i butikk...til jul fikk jeg gavekort hos frisøren,kjøpte da shampoo og balsam....[;)]

Etter jeg har vasket det med balsamen så blir det ikke så glatt/mykt som det ble med butikk balsam?? WHY?? Føler det har blitt mye tørrere også[&:][8|]

Da må du bare holde ut litt! Et frisørprodukt prøver nok først å rense ut det som sitter der fra før.. Dessuten går de mye mye mye lenger inn i hårstrået, og er bedre for håret. Butikkprodukter legger seg bare som ei hinne utenpå håret derfor det virker glattere.

ORIGINAL: Labambie

Da må du bare holde ut litt! Et frisørprodukt prøver nok først å rense ut det som sitter der fra før.. Dessuten går de mye mye mye lenger inn i hårstrået, og er bedre for håret. Butikkprodukter legger seg bare som ei hinne utenpå håret derfor det virker glattere.

Ok..tenkte meg nesten det[:)] Takk for svar..[;)]

ORIGINAL: Ihne

Nå må jeg spørre, hvordan kan noe trekke inn i noe som er dødt?
Hår er jo dødt[:-] På lik linje med negler[8D]

Men verken hår eller negler er vel dødt...

Det er jo hvertfall ikke dødt.. Det lever jo i beste velgående.. Ellers ville vel ikke håret/neglene vokst?

ORIGINAL: nurkeklar

Det er jo hvertfall ikke dødt.. Det lever jo i beste velgående.. Ellers ville vel ikke håret/neglene grodd??

røttene lever, men selve hårstrået er jo dødt?

du ka jo også ha fått feil shampo til din hårtype da... jeg prøvde volumshampo her, men det funka svææært dårlig. aldri hatt så dårlig hår!

ORIGINAL: lykkeligemeg

Det er jo hvertfall ikke dødt.. Det lever jo i beste velgående.. Ellers ville vel ikke håret/neglene grodd??

[/quote

haha nå blei jeg faktisk veldig usikker[8D]

[/quote

Joda, det er dødt. Hårstrået for proteiner som har blitt harde.. Se for deg en kongle. Fra grantre.
Sånn ser hårstrået vårt ut på utsiden, men "flak" som ligger overhverandre for å beskytte det innerste også kalt margen. Når håret blir tørt, vil kongla begynne å sprike, sånn som hvis den ligger foran peisen.
De riktige produktene trenger inn mellom disse "flakene" og tilfører næring som håret trenger. Gjerne proteiner fra hvete, omega 3 osv osv.. Dette får det døde håret til å virke mer spenstig og levende.
Dagligvareprodukter funker omtrent som hvis du trekker glad-pak over kongla, det får en hinne. Blank og fin hinne, men kongla visner jo på innsiden..
Med de rette produktene vil de da begynne å trekke inn ned i kittsubstansen, eller margen, fyller inn der, før det jobber seg utover og til slutt ut til "flakene" hvor de blir forsiktig tettet igjen..

Noen som ble klokere nå? Hehe

for i butikksjampoo er det silikon.. som legger seg som et lag rundt håret... det du skulle hatt var en dyptrensende shampoo som tok bort silikonen, deretter fått en ny analyse på håret ditt, for å funnet en sjampoo som passer ditt hår.

ORIGINAL: Ihne

Joda, det er dødt. Hårstrået for proteiner som har blitt harde.. Se for deg en kongle. Fra grantre.
Sånn ser hårstrået vårt ut på utsiden, men "flak" som ligger overhverandre for å beskytte det innerste også kalt margen. Når håret blir tørt, vil kongla begynne å sprike, sånn som hvis den ligger foran peisen.
De riktige produktene trenger inn mellom disse "flakene" og tilfører næring som håret trenger. Gjerne proteiner fra hvete, omega 3 osv osv.. Dette får det døde håret til å virke mer spenstig og levende.
Dagligvareprodukter funker omtrent som hvis du trekker glad-pak over kongla, det får en hinne. Blank og fin hinne, men kongla visner jo på innsiden..
Med de rette produktene vil de da begynne å trekke inn ned i kittsubstansen, eller margen, fyller inn der, før det jobber seg utover og til slutt ut til "flakene" hvor de blir forsiktig tettet igjen..

Noen som ble klokere nå? Hehe

Ble noe klokere nå ja[:D][:)]
Skjønte liksom ikke greia med at ting kunne trekke inni noe som var dødt[8D]

labambie: jepp, i know. altfor masse silikon i den skiten:)

Back
Topp