Noen som nettopp har sluttet med snus eller røyk?

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
... eller som er i en slutteperiode?

Jeg har utsatt det alt for lenge. Hadde planer om å være helt «clean» til jeg ble gravid. Nå håper og tror jeg at det har klaffet denne mnd (stigning på test fra 10 til 11 dpo), så nå har jeg gitt meg selv en uke på å slutte med nikotin.

De gangene jeg har prøvd har det (åpenbart) ikke gått, og jeg har blitt helt rar i hodet etter 8-10 timer uten snus. Blir helt ullen i hodet og det er nesten så jeg snøvler litt, blir litt sånn brisen eller bakfull nesten.

Nå har jeg begynt med nikotinplaster som jeg tenker å redusere størrelsen på fra dag til dag, slik at det rett og slett blir en avrusning.

Forrige svangerskap (4,5 år siden) sluttet jeg lett, men var så dum at jeg begynte på igjen. Men snuste ikke så mye da som jeg gjør nå.

Noen som har en vellykket slutteprosess bak seg eller som slutter selv nå som kan komme med noen tips?

Jeg sluttet en uke etter jeg fant ut jeg var gravid sist. Var ikke planlagt. Kjøpte meg nikotin fri snus som jeg brukte de 2 første ukene. Så kom kvalmen og lysten på snus forsvant helt [emoji12]

Plaster syntes jeg funket bra, men når jeg sluttet helt med snus var det bare et innfall siden jeg var tom og ikke liker gubben sin.
Nikotinfri snus synes jeg bare var helt grusomt.
Vi får håpe du utvikler litt morgenkvalme, nok til å ikke tåle snus :p

Slutta å røyke når jeg fikk positiv test :) Graviditeten var ikke planlagt, så jeg har røyka ca 3 uker etter befruktning + drukket vin en kveld.. Så fikk litt noia da jeg plutselig var gravid..[emoji54] Var kjipt at jeg ikke visste jeg tok siste røyk og nøt den da [emoji28] Lasta ned slutta-appen, leste om innhold når jeg var røyksjuk, det funker litt :)

Jeg slutten med snus den dagen jeg fikk positiv graviditetstest. Har vært helt uten snus i nesten 6 mnd, men nå begynner jeg å slite veldig. Småstjeler av kjæresten sin osv. Tar en og har i munnen i 4 min, så får jeg nikotinsjokk[emoji23]

Jeg slutter da vi bestemte oss for å prøve i august, i god tro om at det skulle klaffe fort:rolleyes: siden prøvinge har dratt litt ut i tid, har heller ikke motivasjonen min for å holde meg helt borte hvert der, så nå snuser jeg. Vet jo hvor dum jeg er som startet igjen da jeg hadde klart meg i 2 mnd og var over den verste fasen! Ingen gode tips å komme med, for min del er det den første uken etter slutt som er verst, med dårlig søvn, fryktelig irritabel og lei meg over ingenting:wideyed: Grunnen til at jeg har startet igjen hver gang jeg har greid å slutte i 2-3 mnd (gjort det 3 ganger) er at motivasjonen daler, og jeg syns jeg «fortjener» det:wacky: men når jeg blir gavid vil jo motivasonen være babyen min og ikke meg selv, og derfor er jeg sikker på at det skal gå helt fint:Heartred lykke til med sluttingen! føler med deg!,

Jeg sluttet en uke etter jeg fant ut jeg var gravid sist. Var ikke planlagt. Kjøpte meg nikotin fri snus som jeg brukte de 2 første ukene. Så kom kvalmen og lysten på snus forsvant helt [emoji12]
Hehe, ja nesten så jeg håper på litt kvalme. Nikotinfri snus er ikke noe for meg. Er ikke avhengig av vanen, men nikotinen.

Takk for støtten og kloke ord. Jeg satser på at det skjer noe psykisk når (hvis) jeg ser 100% med sikkerhet at jeg er gravid. Akkurat nå er streken så svak at jeg er redd for at det kan være kjemisk. Sterkere strek fra i går til i dag, og IKM på tirsdag. Kan ikke gjøre noe annet enn å håpe.

Første gang sluttet jeg før jeg ble gravid (prøverør) så begynte jeg igjen en stund etter fødsel. Nå sluttet jeg med positiv test. Kastet ut min siste snus 2 min før jeg tissa på pinnen:) har ikke tenkt på snus siden

Har sluttet riktig nok ikke i forbindelse med graviditet men. Kjøpte inn masse vanlig tyggigummi(ikke nikotin) og doc. Lasta ned slutta app så jeg kunne har en noe som viste hvor lenge jeg hadde vært røykfri samt helsegevinstene dag for dag. Tok jeg en røyk så nullstilte jeg den, da ble det litt konkurranse med meg selv. Drakk masse vann med sitron. Eneste som funka for meg var å kutte nikotintvert. Men hadde satt en dato det skulle skje slik du har.

Var også avhengig av nikotinen og ikke vanen, men det jeg savner mest nå 4,5 år senere er det å gå ut med de som røyker og kosen. Så hender jeg blir med på lasset når andre skal røyke.

Føler jeg har prøvd alt som er:) Hehe men fikk tipset om champix på resept hos legen. Vet ikke hvordan den er å bruke når man har blitt gravid? Men selv tenkte jeg å spørre om å få dette nå føre en positiv test:)

Jeg slutter med snus dagen jeg får positiv test. Stresser ikke med å slutte før det, for jeg vet at jeg kan.

Last edited:
Slutta på minuttet jeg fant ut at jeg var gravid i 2015. Prøvde meg på nikotinfri, men det smakte humbug. Begynte på igjen over 1 år etter fødsel, dum som jeg var. Fant ut at vi var gravide igjen i november, slutta uten problem da også. Endte i MA, så nå snuser jeg til positiv test igjen. Stygg uvane. Så neste gang er det helt over og ut!

Slutta den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, gikk da over til nikotinfri. Etter et par uker kom kvalmen, så da slutta jeg med den og.

Jeg har prøvd så mange ganger. Har sagt til meg selv at jeg skal trappe ned. Det funker ikke.
Så da prøvde jeg igjen for 6 dager siden, bestemte meg for at nå er det slutt. Fikk mannen til og ta med deg snusboksene jeg hadde igjen og kaste de. Har ikke snuser etterpå, fortsatt litt hardt. Tygger MYE tyggis da

Jeg klarte å kutte ned en del da vi begynte å prøve. Sluttet på dagen da jeg fikk positiv test, da hadde jeg all motivasjonen jeg trengte :) Snuset.

Jeg sluttet på 4 dager etter positiv test (med noen få sprekker) i fjor og brukte nikotinfri snus i en overgangsperiode. Men da kvalmen kom gikk det av seg selv.

Nå begynte jeg desverre å snuse igjen da jeg mistet, men jeg skal klare det igjen.

Jeg har slutta og røyke etter 22 år. Føler ikke noe sugg. Jeg har bare bestemt meg for at nå er det nok. Har 2 barn og ønsker en til i fremtiden. Og for barna mine og min egen sel så er helsen min viktig
IMG_4370.jpg

Back
Topp