Noen som merker noen «cravings»?

Emmeli

Gift med forumet
Juligull2021
Augustbarna 2021
Ja, noen som craver etter noe spesielt? Jeg har fått helt dilla på salt kjøtt. Altså, spekeskinke skulle jeg gjerne ha spist nå. Gjerne hele pakka alene. :cool: Og etter litt googling ser det ut som jeg bare kan gå å hente ut flere jerntabletter. :confused::D
Viste dere det? At enkelte ting vi «craver» på kan være ett tegn på vitamin/mineral mangel i kroppen? Sånn som salt og isbiter kan være tegn på jernmangel? Jeg synes dette er veldig fascinerende.

men ja, merker dere noen lyster? :cool::D

Merker ingenting enda

Tok blodprøve ved eggløsning ish, har egentlig nok av alle vitaminer, og tar tilskudd hver dag, så har faktisk ikke vært noen cravings her :happy:
Det eneste er kanksje det at jeg vil ha kald cola når jeg er småkvalm ;)

Ulvehungeren er i aller høyeste grad tilstede enda, og jeg føler egentlig jeg vil spise ca alt.
Kan kjenne en lukt og få lyst på feks. sushi, men ingen cravings til spesifikk matvare.
Spiser mindre sjokolade enn til vanlig, men det er ikke en dum ting akkurat.

Merker ikke noe spesielt jeg vil ha, men merker at når jeg har lyst på noe så haster det!!:eek::D

Jeg har liksom lyst på alt og ingenting samtidig. Er ikke veldig kvalm, men generelt uggen og småkvalm. Særlig hvis jeg er sulten. I forrige uke spiste jeg sykt mye toast men nå blir jeg kvalm bare av tanken på toast og smelta ost, haha. Nå frister mer knekkebrød og brunost, f.eks. Epler og mandariner går det mye i. Kan kanskje si jeg craver "friske" ting. Samtidig hadde jeg McDonalds til middag i går, og det er vel ikke akkurat særlig friskt:hilarious:

Jeg har fått mye sterkere kvalme denne uken (brekninger, men spyr ikke). Merker at de planlagte middagene absolutt ikke frister (torsk? Blææærgh nei!) mens jeg i stedenfor får lyst på "random" ting som ikke gjør meg kvalm. I går hadde jeg foreksempel bare lyst på toastet brød med smør og hvitost og ingenting annet. Pus fikk torskemiddagen.

Er ikke en intens craving, men en "jeg er sulten og jeg vil bare ha x og y, ingenting annet".

Sært hele opplegget!

Jeg hadde veldig craving på crispy salat de første ukene men nå har det snudd helt. Lyst på enkle smaker som grøt og pannekaker, eller brød med lammerull :angelic: har en ulvehunger uten like så spise det får jeg til :hilarious:

Hadde ikke noen spesielle cravings første gangen og heller ikke nå. Eller, da drakk jeg en del sjokomelk med isbiter oppi. Det var supergodt. Og jeg fikk lyst på melk, selv om jeg til vanlig ikke liker melk. Merker ikke noe spesielt denne gangen, er bare veldig kvalm... Og må spise hele tiden for å holde det ved like. Blodsukkeret faller bare en time etter måltid.

Her er det tilbake på lompe/knekkebrød med leverpostei og kald melk i rikelige mengder! Var sånn sist også.

Derfor jeg ante at det hadde klaffa denne gangen, for noen dager før test var det jeg nærmest ubevisst handlet med meg hjem. Rart:joyful:

Merker ingenting til graviditeten, annet enn forstoppelse:nailbiting::D

Sist jeg var gravid ( 12år siden ) våkna jeg hver morgen kl 05.00, spiste 5 brødskiver med nugatti og masse iskald melk for å så sove mer :bag:

Men har ikke merka så mye enda, bortsett fra idag fikk jeg akutt lyst på ananas i boks :oops:
( Litt bedre enn ett helt brød med nugatti ) :joyful:

Rart du skulle nevne det :)Er i uke 8 nå og jeg har egentlig kunne hatt cravings på Brunost. Spist opp en hel pakke bare denne uken. Nå inneholder brunost jod, så jeg har også tenkt tanken at man på ekte craver det man kanskje trenger av næring:)

Egentlig ingen cravings, for det er ikke sånn at jeg mååå ha det, men aldri har agurk og taffelvann med eple smakt sååå godt før!! Ellers så klarer jeg ikke noe søtt, da blir jeg max kvalm. Og matlyst generelt er også labert. Jeg spiser når jeg er kvalm og til måltidene med familien fordi jeg forstår at jeg må, ikke fordi jeg har lyst..

Back
Topp