Noen som meg som er overvekt?

Starta svangerskapet med bmi på 37. Har så langt bare gått ned for hver kontroll, Er nå i uke 20. Får ekstra oppfølging, og håper vekta stabiliserer seg- at den verken går særlig opp eller mer ned
 
167 cm og 91 kg før svangerskap, bmi på 33 aka fedme (ikke gått opp, 21 uker ca)... når jeg sier til folk at jeg blir betegnet som fedme så blir de sjokkert, de ler osv... altså jeg vet jeg ikke er tynn men fedme?? den må lengre ut på landet altså :laughing025 tabellene og grensene burde endres. Men vil gjerne ned 20 kg altså, håper amming og mer aktivitet med barn ordner det
Jeg er like høy som deg og 20 kg lettere og i følge bmi er jeg kategorisert som overvektig så det stemmer nok dessverre :dead:
 
Jeg er like høy som deg og 20 kg lettere og i følge bmi er jeg kategorisert som overvektig så det stemmer nok dessverre :dead:
Ja stemmer i forhold til normen ja! Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men er du overvektig? Jeg er ikke fedme iallefall :laughing025
 
Ja stemmer i forhold til normen ja! Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men er du overvektig? Jeg er ikke fedme iallefall :laughing025
Jeg er 11kg tyngre enn startvekt før første graviditet og er vel rundt 60kg som er trivselsvekta mi så jeg føler meg ikke vel i kroppen nå, men blir vel sett på som normal :dead: Har gått opp 4 kg hittil så hadde bmi under normalvekt ved første kontroll så trenger ikke bli fulgt opp pga overvekt, men det er jo pga risiko for baby at det blir fulgt opp så det er jo viktig:)
 
Back
Topp