noen "som meg?": 179 høy, før grav.70 kg termin: MARS

Mphljb

Flørter med forumet
hei hei

Vil bare ha kontakt med noen som "minner" om meg selv for å høre utviklingen deres. Hadde vært spennende.

Jeg er 24 år gammel, uke 17, gått opp hittil 5 kg (aner ikke om dette er mye, passe eller greit). Har ikke kjent liv enda (noen bobbler, men man kan aldri vite). Vet ikke hva slags kjønn det blir, men vil gjerne vite :)

Hva med dere?

Kos&klem

hei! Jeg er 1.75 veier 74 kg nå i uke 11, har lagt på meg 5 kg. Jeg vil egentlig vite kjønn, men samboer vil ikke, så får se :)

Hei hei....

Jeg er 1.82 høy. Veide 73 før jeg ble gravid. Er i uke 30 og har gått opp 8 kilo. Kommer fra Buskerud og har termin 5 desember!

Hei

Jeg er 178 høy, 25 år og har termin 3. mars (17 uker i dag) Hadde noen flere kilo enn deg og har det fortsatt. Frem til nå har jeg gått ned 8 kg siden jeg ble gravid, mye pga. kvalme og omlegging av kotsholdet. Venter førstemann og kommer fra Tønsberg.

*Tror* jeg kjente liv på mandag, men det er jo ikke godt å si så lenge man ikke har opplevd det tidligere [:D]
Hadde lenge ikke noe mage i det hele tatt, er vel først nå den siste uka magen har begynt å vise seg.

Åssen er formen din, og har du fått mye mage?

Jeg er 1,78 høy og 73 kilo før jeg ble gravid. Har frem til nå lagt på meg 10 kilo....gulp....
Tror selv at det er forde jeg sluttet å røyke..[:D]. Den siste uka nå har jeg heldighvis stått på samme vekt. Har termin 3.jan

Hei igjen ALLE (svar til elewyn også) :)

Formen min er faktisk veldig bra :) Var noe "uggen" i starten, men var veldig heldig med å slippe unna de mange timene over doskolen. Prøver å nå være masse i bevegelse (trene) og spise riktig så langt ikke lystene tar over :) ;)

Jeg fikk magen kjempe tidlig - allerede i uke 10 og nå er det en ganske rundt fin klump der forran ja :) for å si det sånn; de 5 kg er stort sett bare rundt magen. ser ganske tydlig at jeg er gravid nå :)

Litt "redd" for at jeg kommer til å bli suuuper stor (ligger også til familien), men blir jeg det så blir jeg det :) får liksom ikke gjort noe med det :)

Elewyn; mye dårlig ja... Kan forstå plagen din godt. Gravid en gang tidligere (frivillig abort, men i uke 11) og jeg var MEGET dårlig i den tiden. Var helt grusomt.

Jeg sitter nå bare å venter på det første sparket.. skikkelig spark sånn at jeg vet det er den lille der inne :) Hørte hjertelyden på tirsdag og det var helt fantastisk.. hjertelyden lå på 136.

Skal på ultralyd om 3 uker... gleder meg masse !!

Her er det bare å dele og fortelle historier hvis man ønsker underveis :)

noen plaget med strekkmerker enda?
tenkt på hvordan fødsel dere ønsker?

ha en glad dag :)

Gleder meg veldig til ultralyd jeg også. Jeg har nok vært litt heldig, har fått det ganske tidlig og skal dit allerede til tirsdag! Er da 17+6. [:D]

Har ikke egentlig tenkt så mye på fødselen annet enn at jeg skal føde på sykehus, samboeren skal være med, og jeg kommer til å prøve med minimalt av smertestillende, men ser det vel litt ann [:)] Vet liksom så lite om hva alternativene er, og hvordan det fungerer, så det er litt vanskelig å gjøre opp en mening om det.

Vil dere vite kjønnet på ul hvis de kan se det da? Vi har bestemt oss for at vi vil vite det så fort som mulig, alt for nyskjerrige til å vente [:D]

Strekkmerker ja, de kom lenge før magen de [:@] Ikke så veldig glad for det, får håpe det ikke blir så mye mer. Det ser liksom ikke så veldig pent ut, men man må jo bare ta det med på kjøpet [&:]

Hei igjen :)

Vi vil også vite kjønnet.. Vi er SUPER nysgjerrige og ville gjerne ha visst det nå :) akkurat det samme for meg hva det blir - så lenge det er friskt (høres ut som en klisje, men er sant). Samboeren min ønsker seg en søn da :) hehe... Han har også en datter fra tidligere av.. Hun er 7. Har til tider slitt noe med at han har vært igjennom dette tidligere (eller, skal ikke juge:)jeg har sliti masse). Men MYE bedre nå. Forrige gang var ikke noe sånn spesielt for han.. var en one time greie som det ble ett barn av og de prøvde å holde sammen på grunnlag av det. Men nok om det :) :)

Har dere noen ønsker?

Strekkmerkene mine har ikke kommet enda.. men jeg føler STERKT at de er på vei for å si det sånn.. magen strutter som bare det nå og jeg føler at nå kan ikke magen tøyes lenger uten å få varige men av det :) men men... uff... vil ikke tenke på det.. hehe

Fødselen har jeg tenkt mye på.. har vel egentlig tenkt for mye på for kort tid..ler.. blir sånn..setter meg inn i ting..kanskje for mye til mitt eget beste :) Har allerede skrevet en slags øsnkeliste jeg skal ha med på føden. Men selv, vet ikke hva slags smerter som venter meg. Enten går det greit eller så får jeg panikk og vil dynkes med dop ! ! :) :) Tar imot smertestillende med åpne armer hvis jeg føler at det er behov for det. men skal prøve å la vær først [:)]

Eneste jeg har litt panikk for er å revne/bli klipt (skjønner at noe er vanlig) men vil ikke gjennomgå 3 eller 4 gangs revning og vil heller da ha keisersnitt [8|]

Men er ikke av den som super gruer meg til fødselen (iallfall ikke enda :) :)) og krysser fingrene for at jordmoren har rett; 178-180 er den perfekte fødsels høyden.

Husker ikke om du har svart på det jeg, men var deres planlagt eller litt mer "hell i uhell"? Vi hadde hell i uhell tilfellet :)

[;)]

*test* hehe.. kløner jeg.. prøver å legge inn bilde.. er ikke så god på dette :) ler..

Tja, man må vel kunne si det var planlagt selvom vi ikke hadde begynt å prøve aktivt enda. Jeg sluttet med p-piller i slutten av april og ble gravid i juni. Vi hadde regnet med at det ville ta mye lengre tid, men det var jo så absolutt noe vi hadde snakket om og ønsket oss [:)] Dere da?

Jeg har ikke begynt å bekymre meg for fødselen enda. Sånn sett er det litt deilig å ikke vite hva man går til [:D] Tenker liksom at det ikke kan være såååå ille, men kan nok tenkes jeg får litt sjokk når det er i gang. Jeg er nok litt som deg, jeg har lyst til å ta så lite smertestillende som mulig, men det skal vel ikke så mye til før jeg skriker etter noe skikkelig dop *hehe*

For meg og samboeren spiller det liten rolle om det blir gutt eller jente, vi blir like glade uansett, men han har nok innerst inne et lite ønsker om en jente. Han har vokst opp med 3 brødre selv og ellers er de vel 7 fettere og bare 1 kusine. Vet svigerfamilien ville gått i taket om det blir jente også. Spennende blir det uansett på tirsdag, bare håper de kan se det! Det viktigste er selvfølgelig at alt er bra med babyen.

Jeg er 24 år, 1.79 høy og veide 71kg før svangerskap. Har lagt på meg mellom 6-8kg. Har det kjempeflott[:)] Kjente liv første gang i uke 15-16 og nå er det masse bevegelse flere ganger om dagen[:D]

hei hei...
jeg har lagt på meg 3-4 kg og alt på magen..så nå syntes det virkelig at jeg er gravid:)
Har faktisk netopp kjent liv[:)] Jeeii[:)]
og strekkmerkene de popper opp en etter en...lite vakkert,men det hører med[8|]

Back
Topp