Noen som mangler lappen her?

Blomkarse

Glad i forumet
*MIA*
Februarlykke 2022❄️
Eller som har tatt den i "voksen" alder? Jeg har ikke, kan ikke kjøre og MÅ ha lappen før nummer 3 kommer synes jeg.. Hvor lang tid tror dere det tar? Er det umulig...

Jeg tok lappen på under et halvt år, og da tok det til og med litt lengre tid pga. kluss med bytte av kjørelærer 3 ganger og sommerferie... Men da hadde jeg tatt traffikalt grunnkurs og teoriprøven på forhånd. At jeg hadde bestått teorien allerede gjorde at jeg ble dyttet helt frem i køen!
Jeg kjørte bare med kjørelærer, øvelseskjørte ikke hjemme.

• Liker
Reactions: lou
Jeg har lest ett eller anna sted at man kan ta sånn intensiv kurs på en helg (da tror jeg man må kunne litt fra før, også må man vente på oppkjøring)

• Liker
Er i samme situasjon, det hadde vært fint å ha den, vi får se om jeg rekker å starte ordentlig før babyen kommer :)

• Liker
Jeg også sitter uten, og er på vei med Nr 2. Jeg stresser veldig med dette , da vi bor sånn til at jeg må gå ganske langt for å få tatt noen buss. Men dessverre er det jo så dyrt. Aner ikke hvordan jeg skal få alt til å gå opp. Heldigvis har jeg en kjørelærer som er veldig flink og forståelsesfull, og venter bare på at jeg skal bli klar så vi får tatt det fortløpende. man kan jo få lappen rimelig fort om man bare har pengene klare og får alt til lett :)

• Liker
Jeg har heller ikke.. Ønsker meg det egentlig veldig, men det føles som en stor jobb.. og det er dyrt. Men vi har jo bil og nå som nr 2 kommer hadde det virkelig vært veldig kjekt å ha..

• Liker
Jeg hadde en 1 åring og en 2 åring da jeg kjørte opp som 25 åring. Brukte ca et halvt år. Hadde ikke kjørt noe før jeg begynte. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

• Liker
Var 19 når jeg fikk lappen, altså 3 år siden.. Så var kanskje ikke i "voksen" alder da, er vel ikke det nå heller men :P..
Brukte ikke mange månedene ihvertfall, var ca 4mnd fra jeg begynte, til jeg hadde lappen i hånda :)..

• Liker
Å så bra at dere ikke har brukt så lang tid! Klarer jeg det på et halvt år så går det jo! Har betalt det meste for lenge siden men lese teori sitter langt inne.. Og må nok kjøre mest med kjørelærer, så blir dyrt. Dere andre som ikke har, vi får heie på hverandre!

Jeg har ikke lappen :(

Begynn med å ta Trafikkaltgrunnkurs og teoriprøva. Hvor lang tid du bruker på førerkortet er helt opp til deg. En intensiv opplæring er best.
Hilsen trafikklæreren ;-)

Begynn med å ta Trafikkaltgrunnkurs og teoriprøva. Hvor lang tid du bruker på førerkortet er helt opp til deg. En intensiv opplæring er best.
Hilsen trafikklæreren ;-)

Oj en trafikklærer!:)Takk for tips:) Jeg er jo så "gammel" at jeg ikke trenger trafikalt grunnkurs, men teoriprøva skal jeg begynne å lese på. Og så må jeg få litt selvtillit på at jeg kan lære å kjøre. Jeg er jo ikke heelt tapt bak en vogn, og mange kjører jo bil!

Jeg begynte i slutten av mars og kjørte opp 9 juni - høygravid! :p (da hadde jeg aldri kjørt bil før)

Men jeg tør ikke å kjære :(

Flink!

Håper du kommer over frykten ;)

å kjære faktisk :P

naah, har lite tro på det.. Er en katastrofetenker med frykt for at noen skal krasje i oss! :/
Livredd for at barna skal bli skadet :( Går i all vær og vind for å hente i bhg istedet for å ta bilen :/ :O

Jeg kjørte opp 2 måneder etter min 18 års dag, men jeg var også livredd for å kjøre. Så for meg at jeg skulle kjøre på noen, eller noe fryktelig skulle skje..Kjørte nesten ikke før jeg ble 20 år. Men nå går det fint :)

å kjære faktisk :P

naah, har lite tro på det.. Er en katastrofetenker med frykt for at noen skal krasje i oss! :/
Livredd for at barna skal bli skadet :( Går i all vær og vind for å hente i bhg istedet for å ta bilen :/ :O

Det er sunt å gå uansett ;)

• Liker
Jeg tok lappen når junior var ett år. Var da 28 år.

Hadde ikke sittet bak rattet på en bil i februar og kjørte opp i mai. Øvelseskjørte med mannen min hver dag, samt langtur hver helg når jeg var klar for det. Læreren sa at hadde jeg ikke kjørt så mye ekstra, hadde det tatt mye lengre tid..

Betalte 30.000 for alt tror jeg(husker ikke antall timer)..

Back
Topp