Noen som må vekke barna på dagtid?

*Maiken**

Gift med forumet
Vet ikke helt hva som bør gjøres i dette tilfelle, så da spør jeg dere om råd:)
Leah sover fra 19-07, også ar hun sin første lur i 09.30-10 tiden. Da sover hun ca 1,5-2 timer. Legger henne igjen i 15 tiden, men får henne ikke til å sove. Kan ligge i vogna å prate i 1 time. Tar henne opp, men da får jeg jo et hekkan når klokka blir 17 og til leggetid!!
Drøyer jeg hvilen til 11-12, sover hun ikke like lenge, så blir jo kjempe overtrøtt på kvelden da også...
Synes det er så synd å måtte vekke henne på den første hvilen nå når hun endelig har begynt å sove lengre enn 30min!!
Hva ville dere gjort? Hvor mye sover deres på dagen?
Føler det er litt tidlig å begynne med 1 lur allerde...

her må d vekkast, nesten kvar kvil hu har. me står opp kl 7 å så e første kvil mellom halv 9 å 9 å da sover hun til halv 11- 11 å viss hun ikke har stått opp til 11 så vekker jeg hu. så kvile hu igjen kl 1 t 2.30 å då må eg vekka hu igjen å så kvile hu fra 4 t 5 å då må eg jo vekka hu igjen så legge hu seg 7 å sove t 7. har prøvd me mindre å lengre kvila men d nytte ishe hu vil sova ofte

Når mini sov tre lurer om dagen vekket jeg han etter en times tid om han ikke våknet av seg selv. Da var han lettere å legge og han sluttet å ha våkenperioder på natten. Jeg ville bare prøvd meg frem og sett hva som funker for dere.

Har du provat o lägga henne lite tidigare för eftermiddagsluren? Ser att du har ungefär samma tider som oss, han sover ca från 19-07 o har första vilen vid 9.30-10 tiden o sover mellan 1-2 timmar(oftast 1.5) sen lägger han sig igen vid 13.30-14.00 tiden igen o sover då ca 1 timme..Jag hade samma problem många ggr förr när jag försökte få honom o sova vid 15.00 tiden, det gick absolut inte..Till slut kom vi på att han blev övertrött o därför inte orka somna såpass sent så när vi börja lägga honom tidigare så gick det helt plötsligt jättebra..Kan va värt o prova kanske?

Har prøvd å legge henne tidligere også, men til ingen nytte. Er ikke trøtt i det hele tatt. Må nok bare prøve imorgen å vekke henne i 11 tiden

Jeg vekker aldrig (hvis vi ikke skal bort eller noe da) og snuppa sover 2 x 2 timer (på en god dag [8D]) Ca fra 9 - 11 og fra 13 - 15. Dersom lurene blir tidligere eller kortere legger jeg henne igjen senere, men lar henne ikke sove lenger enn til 17.30. Da går det fortsatt bra å legge henne ca 19 [:D]

ORIGINAL: ASG

Jeg vekker aldrig (hvis vi ikke skal bort eller noe da) og snuppa sover 2 x 2 timer (på en god dag [8D]) Ca fra 9 - 11 og fra 13 - 15. Dersom lurene blir tidligere eller kortere legger jeg henne igjen senere, men lar henne ikke sove lenger enn til 17.30. Da går det fortsatt bra å legge henne ca 19 [:D]

jeg haaaater å vekke henne!! Men kanskje det er det som må til for å få henne til å sove 2 ganger!! Gleder meg til hun bare sover 1 gang til dagen, så slipper jeg å styre med dette:)

Dytter litt jeg:)

Her soves det i hovedsak 1 gang for dag (når hun er i barnehagen).
Står opp kl 7 og legges i bhg ca kl 12 og sover da 2,5 - 3 (+) timer.
Hender ho må ha en tilleggsdupp i 5-6 tiden, men da får hun bare sove max 30 min for å legge seg i 19.30 tiden igjen.
(vurderer å begynne legge ho for kvelden 18.30)

Hjemme er det ikke like interresant å være våken så lenge på morran, så ho legger seg i 9 -10 tiden og sover ca 1 time for så å ha en lang lur i 12 - 13 tiden. Kommer an på hva som skjer.
Ho er veldig enkel å ha med å gjøre selv om hun har sovet lite. Hender noen dager at vi har mye og ordne og det er mye inn og ut av bil og diverse, da småsoves det uproblematisk gjennom hele dagen. (prøver alltid å unngå slike dager, men hender jo der er dager man ikke klarer å unngå det..)

Hadde håpet å vente et par mnd til før vi begynner med en lur, men må nok snart prøve på det. Hadde hun sovet lenger på morgenen hadde det gått:)

Kanskje det er for mye søvn på dagtid som gjør at hun våkner så tidlig på morgenen også for tiden? Hmmm, må prøve å trappe ned å se om det går bedre:)

snuppa her sover stort sett på i 10-11 tida i 2-3 timer.
også sover hun igjen på ettermiddagen. og da sovner hun en gang mellom 15 og 17 og sover en times tid.

ikke noe problem å legge henne på kvelden da, men så legger hun seg ikke før 19.30-20 tida som de to store gjør.

ORIGINAL: 3barnsmor*30

snuppa her sover stort sett på i 10-11 tida i 2-3 timer.
også sover hun igjen på ettermiddagen. og da sovner hun en gang mellom 15 og 17 og sover en times tid.

ikke noe problem å legge henne på kvelden da, men så legger hun seg ikke før 19.30-20 tida som de to store gjør.

Er ikke problem å legge henne på kvelden, men klarer ikke å få henne til å sove på ettermiddagen. Kan ligge å fjase å prate i vogna i over en time. Men sove det skal hun ikke!! Haha:) snakte nettopp me hs, og hun ville bare drøyd hvilen litt, å la henne sove. Så får hun bare sove 1 gang til dagen.

Back
Topp