Noen som lesere skandinavisk krim her?

Leser mye skandinavisk krim, både de du nevner i innlegget og en rekke andre. Simpelten elsker det [:)] 

Leste mye amerikansk krim før, men gidder ikke det mer. Er noe med det å kjenne seg litt igjen i miljøene bøkene omhandler (i en viss grad ihvertfall).

Anbefaler også bøkene til Gunnar Staalesen om Varg Veum, filmene også.

Jo Nesbøs Harry Hole er helt konge, og jeg gleder meg som bare det til den siste boka kommer [:D]

Det finnes utrolig mye god skandinavisk krim [:)][:)]

Tror jeg har lest alle bøkene til de forfetterne du nevner[:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Ja det gjør jeg[:D] Venter dessuten spent på neste bok av Lisa Marklund[:D]

henne har jeg også lyst til å lese[;)]

Masse å glede meg til her skjønner jeg! I dag gikk jeg og kjøpte den første boka til Jo Nesbø.. så den skal jeg begynne på etter at jeg er ferdig med boka til Camilla Lackberg[:)]

Driver på med Harry Hole-serien til Jo Nesbø. Er på bok 4, syns dem er knallbra!! Jeg vil anbefale å begynne på bok 1, selv om nesten alle er avsluttende.
En av sakene i Rødstrupe fortsetter i sorgenfri bla. Å han snakker en del om forrtid i de forskjellige bøkene.
En fantastisk forfatter syns jeg! En del av bøkene var jeg rett og slett anpusten på slutten, for det var så spennende!! Har mista mang en time søvn etter at jeg oppdaga Jo Nesbø ja! [;)]

ORIGINAL: Najila

Driver på med Harry Hole-serien til Jo Nesbø. Er på bok 4, syns dem er knallbra!! Jeg vil anbefale å begynne på bok 1, selv om nesten alle er avsluttende.
En av sakene i Rødstrupe fortsetter i sorgenfri bla. Å han snakker en del om forrtid i de forskjellige bøkene.
En fantastisk forfatter syns jeg! En del av bøkene var jeg rett og slett anpusten på slutten, for det var så spennende!! Har mista mang en time søvn etter at jeg oppdaga Jo Nesbø ja! [;)]

Ååååååååååååååååååååååååå, nå gleder jeg meg[:D] nesten så jeg har lyst til å ikke fullføre Camilla Lackberg sin flør jeg begynner på Harry Hole[:D]

Har kjøpt bok nr 1 ja.. liker å starte helt på starten av sånne serier.. da man også blir kjent med karakterene i boken[;)]

Ikke så kjempemye.. Men Jo Nesbø og Stieg Larsson er jeg kjempefan av.. Har lest de 2 første av Jo Nesbø, og i forrige uke leste jeg snømannen faktisk.. UTROLIG bra! Den beste av de 3 jeg har lest.. Han skriver utrooolig bra!
Og Stien Larsson.. Jah.. Han er bare helt fantastisk.. Skal begynne på siste boka i kveld faktisk! Og jeg storgleder meg! [:D]
Skandinavisk krim er spennende, så har tenkt å hive meg på resten og Liza Marklund, Gunnar Staalesen osv..

ORIGINAL: Almyrida81

Ikke så kjempemye.. Men Jo Nesbø og Stieg Larsson er jeg kjempefan av.. Har lest de 2 første av Jo Nesbø, og i forrige uke leste jeg snømannen faktisk.. UTROLIG bra! Den beste av de 3 jeg har lest.. Han skriver utrooolig bra!
Og Stien Larsson.. Jah.. Han er bare helt fantastisk.. Skal begynne på siste boka i kveld faktisk! Og jeg storgleder meg! [:D]
Skandinavisk krim er spennende, så har tenkt å hive meg på resten og Liza Marklund, Gunnar Staalesen osv..

Ble litt skuffet over Stieg Larsson jeg.. bok nr 1 var bra.. men den tok seg først opp først etter halve boka.. bok 2 bra.. og bok 3 har jeg ikke orket å fullføre engang. hehe

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Almyrida81

Ble litt skuffet over Stieg Larsson jeg.. bok nr 1 var bra.. men den tok seg først opp først etter halve boka.. bok 2 bra.. og bok 3 har jeg ikke orket å fullføre engang. hehe

Jo Nesbø er en super forfatter! Kjenner hjertet banker bare jeg tenker på Snømannen..

Jeg var heller ikke fornøyd med Stieg Larsson, altfor mye utenomsnakk...

Gunnar Staalesen må du og lese!!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Har du lest noe av Jon Nesbø?

Lurer på om det er en bra serie? Og om jeg kommer til å like den når jeg er glad i de andre forfatterene[;)]

ELSKER Harry-Hole bøkene til Jo Nesbø. Hvis du ikke har lest noen fra før bør du lese dem i kronologisk rekkefølge. Har også lest Camilla Läckberg, kjempebra bøker. Nå holder jeg på med serien til Liza Marklund om Annika Bengtzon, som jeg også synes er bra bøker. Så ja, er glad i skandinavisk krim. [:D]

Har lest alle bøkene til Unni Lindell, Jo Nesbø, Henning Mankell, Stieg Larsson, Camilla Läkberg, så har jeg lest ett par av bøkene til Liza Marklund, Karin Fossum, og en av Håkan Nesser. Av disse er nok Unni Lindell, Jo Nesbø, stig Larsson og Camilla Läkcberg Favorittene. Nå kommer det snart ny Harry Hole bok, Stieg Larsson film :) pluss at jeg har hørt rykter om at Camilla Läckberg kommer med ny bok i høst [:D]

ja jeg kaster meg over hver gang iallefall jo nesbø, unni lindell, kjell ola dahl og karin fossum kommer med nye bøker
har også lest wallanderbøkene til henning mankell

Elsker krim og aller helst nordisk[:)]

Anbefaler varmt islandsk krim![:)]

Leste ei veldig god svensk bok, Nattfokk...(?). Veldig god! Husker ikke forfatteren i farten. (Men den ble kåret til årets krim(svenske?) påske krim...e.l i 2008 tror jeg....)

Svak for Jo Nesbø, liker også Unni Lindell som en lettlest forandring[;)]

ORIGINAL: Thunderella

Ja, jeg gjør det! :)

Digger Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole[:D] skal snart lese den siste som kom/kommer no

Har lest alle av Liza Marklund, Jo Nesbø, Henning Mankell (de om Wallander), Camilla Läckberg og Stieg Larsson[:D] Fantastisk gode krimforfattere alle sammen[:)] Av Jo Nesbø anbefaler jeg også å begynne på starten, men Frelseren, Snømannen og Hodejegerne synes jeg er KLARE favoritter der[:)] 

I går leste jeg ferdig Menn som hater kvinner. Dvs, i natt.
Måtte bare lese meg ferdig, så var ikke i seng før halv tre. [8|]

Og så måtte jeg stå opp med snuppa kvart på sju.[>:][8D]

Back
Topp