Noen som leser?

Har lest det jeg fikk utdelt om graviditet og fødsel fra ulike jordmødre, og sett på en del video på youtube, har ordnet meg boka " alt om barnet" som jeg har begynt å lese på, men det ble brukt en del tid på hekkling av babyteppe, innkjøp av utstyr/ klær, det tar også en del tid å finne ut hva man treng og hvor mye man bør bruke, så lesinga er ble litt nedprioritert, men det blir etter hvert , nå begynner vi å bli ferdig med ting, så da blir det litt enklere å konsentrere seg :)

Jeg vil veldig gjerne lese om tiden etter fødsel, men usikker på både hvor jeg finner god informasjon og lesing gir meg hodepine for tiden.. - Alt gir meg hodepine for tiden :(

Så jeg lever på at min søster er levende fasit og kan spørres om det meste :P I tillegg er min mor flink til å oppdatere seg, så hun kan også komme med mange gode råd når jeg trenger det :)

Leser det som står på babyverden appen vær dag og det som kommer opp for vær uke der. Mer leser jeg ikke, har ikke behov når det er nr 2. Men er det noe jeg lurer på så leser jeg om det der og da. :)

Jeg har lest hele veien om hva som skjer med baby og kroppen hver uke på to forskjellige apper, lest fødselsboken (tynn pocketbok) lest litt i Barn i magen a-å,
Så har jeg snakket masse med venninner som nettopp har født :) heldigvis nære venninner så får all info :p sett en del på YouTube, NRK osv. Nå skal jeg starte å lese litt om barseltid, amming og barnets utvikling første tiden ihvertfall :) men merker det er tungt å konsentrere seg med lesing. Leste ferdig om fødsel i dag og skulle begynne på barseltiden og sovnet i 2 timer :p så får ta litt og litt :p

Jeg begynner liksom og tenke at jeg burde, når jeg leser denne tråden... Men vet ikke helt hva jeg skulle lest om? Har ikke fasiten før etterpå uansett.. Men burde man kanskje forberede seg litt.. Mentalt om ikke annet? Nei, jeg tror ikke jeg er helt der ennå heller. Kommer kanskje litt av seg selv i løpet av jula eller noe ;)
Er du førstegangs? :)

Er du førstegangs? :)

Nei, jeg har en på tre år:) Men jeg leste ikke noe før da heller. Så da skjedde alt bare så plutselig. Vannet bare gikk. Husker jeg sto og lurte på om jeg skulle legge meg ned (mente å ha høre noe om at navlestrengen kunne komme i klem eller noe). Men nå trenger jo ikke samme å skje igjen. En vet liksom ikke:)

Enn du?

Nei, jeg har en på tre år:) Men jeg leste ikke noe før da heller. Så da skjedde alt bare så plutselig. Vannet bare gikk. Husker jeg sto og lurte på om jeg skulle legge meg ned (mente å ha høre noe om at navlestrengen kunne komme i klem eller noe). Men nå trenger jo ikke samme å skje igjen. En vet liksom ikke:)

Enn du?
Da har du jo tross alt vært gjennom det før da ;) Jeg har ei på to år, så det var vel mest da at jeg følte det var "nødvendig" å lese litt på forhånd. I ettertid følte jeg at det var visse ting jeg ikke hadde fått med meg (uten at jeg her og nå kan sette fingeren på hva det var..?) Men min ultimate mentale trening er egentlig å se på "Fødeavdelingen". Nå er det mest for underholdningen sin del, men sist var det veldig fint å få et realistisk bilde på en fødsel :)

Da har du jo tross alt vært gjennom det før da ;) Jeg har ei på to år, så det var vel mest da at jeg følte det var "nødvendig" å lese litt på forhånd. I ettertid følte jeg at det var visse ting jeg ikke hadde fått med meg (uten at jeg her og nå kan sette fingeren på hva det var..?) Men min ultimate mentale trening er egentlig å se på "Fødeavdelingen". Nå er det mest for underholdningen sin del, men sist var det veldig fint å få et realistisk bilde på en fødsel :)
Ja, det er sant. Også gir den litt forskjellige historier. Det er jo litt sånn at selv om man har gjort det før så er man ikke garantert en lik opplevelse. Men jeg er glad jeg vet ca hva som venter meg rett i etterkant av fødselen. Der er det jo mye det samme, selv om selve fødselsfoeløpet kan være veldig forskjellig. Det var mye av det som kom i etterkant jeg ikke var klar over.

Ja, det er sant. Også gir den litt forskjellige historier. Det er jo litt sånn at selv om man har gjort det før så er man ikke garantert en lik opplevelse. Men jeg er glad jeg vet ca hva som venter meg rett i etterkant av fødselen. Der er det jo mye det samme, selv om selve fødselsfoeløpet kan være veldig forskjellig. Det var mye av det som kom i etterkant jeg ikke var klar over.
Ja ikke sant, det er akkurat det :)

Back
Topp