Noen som leier ut hybel?

Milkshake

Andre møte med forumet
Vi bygger hus, med hybel for utleie på ca 15 m2. Har hele tiden tenkt at vi skal sette inn et minikjøkken der, siden det er begrenset med plass for "kjøkken" der. Men så ser jeg at de vanlige minikjøkkenene kun inneholder kokeplater, vask og kjøleskap, evt noen som også har innebygd mikrobølgeovn.

Har ikke hybelboere nå til dags behov for stekeovn? :p

Alternativet er selvfølgelig å kjøpe separat komfyr, vask og kjøleskap, men ser for meg at det tar veldig mye av den lille plassen som allerede er på hybelen.

Noen som har tanker rundt dette?

Da jeg bodde i kollektiv i Irland hadde vi ikke stekeovn, men en mikro med grillfunksjon bare.
Men du får jo slike hybelkomfyrer med 2 kokeplater og en liten stekeovn. Jeg hadde dette det året jeg bodde i campingvogn. Fungerte fint det :)

Hmm vil kanskje tro at uten komfyr kan bli et minus ja, ville hvertfall tenkt det selv.
En plass jeg leide var det satt inn et bittelite kjøleskap under benken og stekeovn oppå. Stekeplater på toppen av en benk med skap under. Funka egentlig helt fint det :-)

Vel spørs litt på de som vil bo der!
Har bodd i hybel med hybelkjøkken og gikk greit det i to år. Nå har vi hybelkjøkken igjen og jeg hater de to kokeplatene!!! Er nå vant til å lage litt mer komplisert mat da og derfor blir det skikkelig vanskelig å lage god mat! Men igjen i en liten hybel tar det ikke så stor plass heller da

Det er nok ikke uvanlig at det mangler komfyr på hybel. Det har det gjort på de hyblene jeg har vært innom/bodd på selv. Hybelhuset ved siden av vgs jeg gikk på hadde heller ikke stekeovn, men flere av dem som bodde der kjøpte seg en variant av stekeovn som kunne stå på benken. Ser for meg frossenpizza blir det største savnet. ;)

Da jeg så på hybler og leiligheter nå sist klikka jeg konsekvent ut alle som hadde hybelkjøkken. Tror du heller skal spørre de som er potensielle leietakere ;) selv om noe er vanlig betyr det ikke at det er nødvendig å gjøre det sånn. SÅ upraktisk og lite lekkert. Dere kan nok ta inn såpass ekstra på leia med en god kjøkkenløsnig at det lønner seg å bruke tid på det. Snakk med IKEA, de kan tilpasse veldig gode løsninger. De små stekeovnene kan stå på en hylle feks. Eller så har du jo stekeovnene som har plass til en halv frosenpizza, med to plater oppå, veldig bra løsning! Benkeplate er et must synes jeg. Tenk også på luftuttrekk/filter over stekeplatene. De menneskene som klarer seg med vannkoker og mikro til matlaginga vil du ikke ha leieboere :p

Tenk også på evt mulighet til å fryse mat. Hybelkjøleskaprne har ofte VELDIG dårlig fryser (type en hylle som er inni selve kjøleskapet.

Det er mulig å få til en del bra tom på så liten plass. Bodde på 15kvm lenge og hadde ikke behov for å flytte egentlig. Nå har jeg dobbel så stor leilighet men har ikke plass til alle tinga jeg hadde på 15. Om du kjenner noen studenter så ta dem med på konsultasjon.

Last edited:
Da jeg leide hybel på 18m2 så var det bare kjøleskap og 2 kokeplater.
Jeg hadde selv mikro og slik pizzagrill.

Det er liksom litt av sjarmen med hybel, man må benytte den lille plassen man har :) Og betaler deretter :)

Jeg hadde minikomfyr.. To plater på toppen og akkurat plass til grandiosa inni :p sånn som kan stå på benk :)

Takk for tips :) Nå heller jeg mot at vi setter inn en smal vask med underskap, samt smal komfyr og smalt kjøleskap. Tar litt større plass, men tror det blir bedre. Vi får titte litt rundt :)

Takk for tips :) Nå heller jeg mot at vi setter inn en smal vask med underskap, samt smal komfyr og smalt kjøleskap. Tar litt større plass, men tror det blir bedre. Vi får titte litt rundt :)

Tommel opp til smal vask!!!!

Den ene jeg bodde på hadde hybel kjøkken og det funket greit, på den andre jeg bodde var det 3 "hybler" som delte ett vanlig kjøkken (opprinnelig leilighet bestående av 2 stuer, soverom kjøkken og ett bad, som de gjorde om til 3 hybler med felles kjøkken og bad har også bodd i en liten leilighet med hybel kjøkken men da kjøpte jeg meg hybel komfyr som jeg hadde stående på gulvet

Back
Topp