Noen som kjenner seg igjen??

Nina 23

Betatt av forumet
Hei alle sammens:-)
Jeg er 20 uker og en dag ut i svangerdkapet, men føler liksom at jeg ikke kjenner noe liv der nede enda:-((

Jeg er så utolmodig og lei av å tenke at noe er galt med babyen vår! Jeg har snakket med legen min om dette for under en uke siden og jeg og barnet har det bra sier han, så jeg lurer bare på om noen andre har gått lenge før de kjente noe, og kanskje har noen råd om hva jeg skal kjenne etter??

Håper på svar:-)

Hei Nina23[:D]

Når jeg gikk gravid første gang så sjønnte ikke jeg helt hvordan spark fra babyen kjentes.Når jeg kom til 20 uke da sjønte jeg at det virkelig var spark jeg hadde kjent i noen uker.Ble bare veldig usikker når jeg ikke helt visste hva jeg skulle kjenne etter.Andre svangerskap visste jeg hva jeg skulle kjenne etter,så da merka jeg liv rundt 16-17 uke.Det er helt normalt å ikke merke liv tidelig når det er første svangerskap.Jeg antar at det er første?
Sparka til fosteret hos meg kjentes liksom ut som en bobblende følelse....[:D]Jeg sjønner at du er litt bekymret men når legen sier at alt er bra med dere,så stemmer det helt sikkert[:D]Snart kjenner du nok sparka til den lille skal du se....[;)]

Takk for svar:-) Ja jeg føler meg ellelrs i kjempeform så det er ingenting som tyder på at noe skulle være i veien, så nå håper jeg i vei her jeg sitter.. hihi..

klem

Alt går nok bra skal du se[:D]Masse lykkeønskninger fra meg[;)]
Si fra når du merker liv da.....[;)] klem

[:)] Takk for det, jeg merker vel noe i nærmeste fremtid skulle man tro, så jeg skal nok skynde meg å legge det inn her når jeg kjenner det.. haha!:-))

Ellers koser jeg meg utrolig nå som jeg er gravid:-)
Hva med deg? gravid? eller prøver??

Klem

Hei Nina! Ville bare si lykke til til deg! Det går nok bra skal du se, nå r legen sa det og skal du ikke bekymre deg.[:)]
Du må skrive inn med èn gang du kjenner noe liv, for vi er maange som gjerne vil vite hvordan det føles! Så kan vi drømme oss vekk og late som om vi kjenner det selv inni magen![;)]

Ja, jeg er prøver! [;)][;)]

Hei igjen Nina23!!
Jeg har akuratt vært gravid men mistet i 22 uke...desverre[:(]Så jeg antar at jeg er en prøver igjen...[;)]
Du må nyte tiden som gravid og kose deg med magen.Det er bare en helt fantastisk tid i livet når man går gravid.Man blir liksom så forventningsfull igjen,som en unge liksom....hvertfall ble jeg det. Stor klem[;)]

Hei

Det tok litt tid før jeg kjente noe også...men det kan rett og slett være at han ligger og sparker innover, og på steder du ikke er så følsom. Men jeg tror også at jo mer du kjenner etter jo vanskeligere er det...man blir liksom så stresset. Det skjedde meg meg nå nyrlig (jeg er i uke 35 nå), men etter at vi var en tur på sykehuset og sjekket det ut, har det vært mer liv enn noen gang. Bare prøv og slapp av...du kjenner det nok snart...kanskje du også har kjent det, du har bare ikke skjønt at det er det.

Lykke til videre...

hei nina
legg deg på sofaen og slapp av, da regner jeg med at du kjenner noe når du ligger å kjenner etter. når legen sier alt er bra så er det sikkert det. kanskje du har 1 stille og rolig liten tass i magen[;)]

Heisann! Det er nok bare å ta tiden til hjelp...vanskelig å vite når man ikke vet hva man skal kjenne etter! Men det kommer nok! =)

Jeg er jo på vei med nr.2, og trodde jeg skulle merke noe kjempetidlig denne gangen, for"alle" sier jo at du skal kjenne det tidligere i andre sv.skap. Men jeg kjenner heller ikke noe sann konkret..... litt bobling, men hvet ikke om det er luft eller babyen! Syns det er vanskelig og skile denne gangen også jeg!

jeg følte "spark" veldig tidlig denne gangen...men det har ikke vært veldig tydelige....nå har det vært stille noen uker,kjenner at h*n er der hver dag, men kjenner bare en og annen....men jeg føler ikke at jeg har fått det " skikkelige" sparket enda...venter fortsatt i spenning på at sparkene skal bli mer kontakt mellom meg og barnet[:)]det er så koselig det...men mitt er nok litt for lite enda[:)]det kommer helt sikkert til deg å...men skjønner at du savner det...blir deilig når du endelig kjenner det....man savner det etter at babyen har kommet ut, da blir man så "tom" innvendig..

Må få lov til å si takk til alle sammens!!:-)
Kjempehyggelig å få respons:-)

Til deg Laila76: Føler utrolig sterkt med deg, må være helt grusomt for deg, håper du har det bra og at du snart får en liten spire igjen.. Vet du hva som gjorde at du mista forresten? Er ikke meningen å bli personlig, men jeg er så bekymret for at det skal skje med meg, så jeg vil gjerne spørre deg om du merket noe fysisk når du mistet..
Jeg har ofte følelsen av at babyen ikke har det bra og det er grusomt å gå slik å gruble og tenke...
Jeg ønsker deg i alle fall utrolig masse lykke til videre og håper at du snarest får en frisk liten spire i magen din igjen:-)) Utolig hvor urettferdig verden kan være!!

Klem fra meg:-)

Hei !! [:D]

Jeg er selv i uke 25. Det du beskriver har jeg også selv merket. Jeg må si jeg gikk og ventet på når jeg skulle begynne å kjenne liv i magen. [>:]
Selv begynte jeg å merke svake luftbobler i magen i uke 20, og det var disse herlige sparkene som jeg så ettertrykkelig lengtet etter å kjenne.
Etter hvert begynner man å kjenne det støtt og stadig, og DA vet man at nå er det liv i magen. Og det er fornøyelse å kjenne etter dette.

Mange lykke ønskninger til deg, og vent til magen strutter frem.
Det er til å bli så stooolt av [:)]

Mange klem

Mina 25

[:)] Tusen takk for svar, er ikke rart man blir bekymret da:-)
Men jeg er en bekymret liten person i tillegg da så.. haha!!

Har du barn da?
Klem

Jeg er i 21 uke og har ennå ikke kjent noen "skikkelige" spark... Har kjent noe jeg tror kan være det, men ingen som virkelig overbeviser meg! Så du er ikke den eneste!
Dessuten er det helt vanlig å ikke kjenne noe før i uke 24!

[:)] Det var veldig betryggende ord. Tusen takk for svar...:-) Godt å høre at jeg ikke er alene om dette da:-)

Klem

Jeg er også 20uker og jeg har ikke kjent noen anntydning til liv i magen.
Jeg har jo sett på ul og hørt hjertlyden, men har ikke hatt den følelsen ennå om at det er noe som sparker eller "luftbobbler" i magen min.
Så jeg tror et er mange som har det som oss Nina23

Hei Nina23!!

Det er kjempehyggelig å snakke med deg her.Jeg har mistet2 ganger i uke 22,men etter den siste gangen nå så fant legene endelig grunnen for det.Det er det at jeg har svak livmortapp.Når det blir tyngde på fosteret/fostervannsposen så klarer ikke livmortappen min å holde på det,så jeg fikk åpning alt for tidelig å riene kom,da var fødselen i gang.!!Desverre...[:(]men jeg har et håp at vi kan få et lite barn neste gang nå når de endelig vet hva det er.Livmortappen min blir sydd neste gang da.Man blir ikke syk på noe sett for å få oppdaget at man har svak livmortapp,det ser man bare ved innvendig ultralyd,eller når det er for seint da vannet går.Går det bra med deg?kjent noe? God klem[;)]

Back
Topp