Noen som kjenner seg igjen og kan si litt råd? *link*

LilleBall

Forumet er livet
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=17074544

Huff[:(] Hva er det snuppa...

ORIGINAL: CogJ

har du godt forhold til fastlegen din?

Anbefaler deg virkelig å snakke med noen.. Får du kommer for langt ned..

Evt finn en her på bv du føler du kan stole på.. Det viktigste er å få tømt seg.. Det hjelper kjempe mye..

du har nummeret mitt[:)]

ORIGINAL: CogJ

har du godt forhold til fastlegen din?

Anbefaler deg virkelig å snakke med noen.. Får du kommer for langt ned..

Evt finn en her på bv du føler du kan stole på.. Det viktigste er å få tømt seg.. Det hjelper kjempe mye..

Ja, men føler at han ikke tar slikt seriøst nok.. [&o] Han mener vel at jeg bare skal snu holdningen min og se lyst på livet! Jeg er den personen folk kan tømme seg til og si hva som er galt, men føler jeg ikke kan gjøre det. Virker uintressant det jeg har og si liksom.. [:(]

ORIGINAL: tipp

Jeg vet, vennen :) Jeg vil virkelig komme til deg en dag uten barn eller noe og bare snakke med deg.. Er så ufattelig sliten.

en psykolog kan være til god hjelp[:)] Jeg gikk mye til psykolog da jeg var liten for jeg hadde litt vanskeligheter med å åpne meg for folk jeg kjente,og jeg hadde en del på hjertet. Det hjalp veldig med psykolog,og hun hjalp meg å åpne meg for andre. At jeg ikke måtte være redd for å snakke om ting som gjorde vondt.

Lykke til og klem[:)]

ORIGINAL: ~Ritamor~

ORIGINAL: tipp

Jeg vet, vennen :) Jeg vil virkelig komme til deg en dag uten barn eller noe og bare snakke med deg.. Er så ufattelig sliten.

ja, det kan du vel[:)]Du kan ta en helg om du vil[:)][:)]

Uff...ikke moro å ha det sånn! Men, om det er noen trøst så kjenner jeg meg veldig godt igjen. Jeg er i et forhold som halter, bor 3-4 timer unna familien min og vennene mine...mannen min er aldri hjemme, så jeg er alene om de tre småtrollene + alt husarbeid...i tillegg sliter jeg med ganske heftig dødsangst...føler meg helt alene, har ingen å snakke med, jeg føler at det er ingen som prioriterer meg....gjør det jo ikek selv, så kan vel strengt tatt ikke kreve det av noen andre. Snakket litt med legen min om angsten min og hun sendte henvisning til psyiater...men ikke engang de gadd prioritere meg-fikk time i august til vurdering!!! Har hatt en forferdelig jul, men gjør som vanlig å biter tenna sammen og håper alt er bedre dagen etter....

Skulle handle om deg detta egentlig, men men...fikk ihvertfall fortalt deg at du ikke er alene. Det er bare å sende meg en pm om du vil snakke...har mye og snakke om men få å snakke med så bare hyggelig det[:)]

Hvis du ikke føler at fastlegen din tar deg seriøst, så bytt fastlege! Sånt her skal man ta seriøst.. og det sier mye om han om han ikke gjør det..

Du burde snakke med noen profesjonelle..

Masse lykke til![;)]

Det er leit å høre at du har det tungt [&:]
Jeg har vært i området selv, så vet at det ikke er noe godt sted å være på...

Klarer du å sette ord på nøyaktig hva som får deg til å føle slik? Hva er det som gjør deg bekymret? Hvis du setter ord på dem, kanskje noen kan hjelpe med ideer til løsninger for deg..!?

Og jeg vil råde deg til å snakke med noen som KAN dette. Har du en real helsesøster kanskje, som du kan blåse ut på, og kanskje skaffe deg time til noen du kan snakke med, f.eks en psykriater? Evt bytt fastlege til en det er tak i..

Og hvis du trenger å blåse ut, kan du alltid sende meg en PM, det vil forbli mellom oss - og hvem vet, kanskje jeg har et råd eller en klem (eller to) [;)] [:)]

Synes du skulle fått deg en henvisning fra legen så du har noen å snakke med som kan masse om dette... Av egen erfaring så hjalp det kjempemasse.

Nå har jeg vært hos legen og fikk faktisk komme til en dame lege..

Jeg knakk helt sammen og gråt som aldri før.. Forklarte hva som var og hvorfor jeg hadde det slik. Hun sa at HUN ikke ville være den som satte en diagnose, men hun ville si at hun trodde jeg led av PTSD (posttraumatisk stresslidelse) Hun ville gi meg en time hos seg like over nyttår og hun skulle sende hendevendelse til en psykolog.

Endelig får jeg kanskje litt hjelp!

Her står det litt om PTSD for den som vil lese.

http://no.wikipedia.org/wiki/Posttraumatisk_stresslidelse

Godt du fikk komme til så kjapt og at det var en lege som hørte på deg og tok deg på alvor.
Håpe du kommer kjapt til hos psykolog vet det kan være en del vente tid på det,jeg har selv valgt å gjrøe det privat
for å slippe å stå så lenge i kø må betale alt av engen lomme betaler 700 kr gangen og går 1 gang i uken men det har
vært den beste invenstering jeg har gjort.

masse klememr til deg

Ta deg en tur til legen..
FÅ han til å hennvise deg til Psykisk helse der du får noen å snakke med.
Du får gjerne også mediner vis de føler du trenger det[;)]
Er lov å være deppa innimellom, det er de fleste en ellerannen gang i livet.
Å er veeldig bra å innrømme det for seg selv!!

Lykke til[;)]

Back
Topp