Noen som kjenner regelværket?

Axeria

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg lurer på om noen kjenner regelværket for assistert befruktning dersom man har barn fra før? Kan man få noe dekt? Eller må man stå for de 37tusen pr forsøk selv?
Jeg har to barn med to forskjellige fedre. Etter to runder Exu. kan jeg ikke få mitt tredje regnbuebarn som jeg så sårt ønsker uten assistanse.

Jeg vet jeg ber om mye, at det er mange som sliter med å få ett barn, men jeg kjenner at etter flere SA en MA og to exuer så er ønsket om nr 3 ekstremt sterkt.

jeg mener absolutt ikke å tråkke noen på tærne med å spørre om dette her. Jeg vet bare ikke hvor jeg ellers skal henvende meg. Leger og sykehuspersonell har vært veldig lite hjelpsomme og sier de er usikkre på hvordan reglene er.

Hvilke 37000 tenker du på? Du må dekke opptil en gitt grense selv når det kommer til medisiner. Husker ikke om det er 17-18000. Dette er pr barn, og er ofte noe du bikker på uttak 2. Jeg gjorde hvertfall det. Du kan få støtte til inntil to barn med samme far, så det at du har barn fra før med annen far skal ikke ha noe å si. Nå er det ikke jeg som sitter på fasiten, så det lureste er å kontakte klinikkene selv. Men sånn jeg ser det bør du få forsøk offentlig :-)

Back
Topp