Noen som kjenner livmorkant?

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Er det noen som kjenner livmorkanten allerede? Lurer på hva som er normalt. Jeg tror jeg kjenner den godt over symfysen allereder (er 12+3), særlig ved full blære! Sist graviditet i 2019 mener jeg å huske at det tok myye lengre tid før jeg kunne kjenne dette.

Noen 2.+ gangs som vet om det kjennes tidligere etter flere/tette svangerskap? :)
 
Jeg kjenner den om morgenen når blæra er full. Da får jeg en tidlig kul også :happy: 2. gangs.
 
Jeg kjenner min tydelig på Venstre side når blæra er full. 9+6 i dag og 2. gangs :)
 
Kjenner ingenting - er 10+4. Har ikke kjent det de andre gangene heller. Har vissnok bakovervendt livmor, kanskje derfor jeg ikke merker noe?
 
Kjenner ingenting - er 10+4. Har ikke kjent det de andre gangene heller. Har vissnok bakovervendt livmor, kanskje derfor jeg ikke merker noe?
Ja, det gir jo mening at det kan ta litt lenger tid før livmoren kan kjennes om den er bakovervendt. Er nok mange som ikke kan kjenne den i uke 10 uansett. Men plutselig kan du også kjenne den! ☺️
 
Det er nok den du kjenner! Så spennende! :joyful:

Jeg har kunnet se og kjenne livmoren i er par uker nå, er 12+5 (med tvillinger og har to barn fra før). Det er helst om morgenen når blæren er full, da kjenner jeg den veldig tydelig. Men merker nå i disse dager at jeg kan kjenne kanten selv like etter å ha tømt blæren, ca. 2-3 cm under navlen. Er så gøy å merke at det skjer ting og at det vokser der! :D
 
Jeg er 11+2, og imorres når jeg lå i sengå på ryggen, kjente jeg ved trusekanten ca en bulk/hump under der på venstre side, lurer på om dette kan være livmoren?? Skjønte ikke hva ellers det kunne være. Jeg er førstegangs:wideyed:
 
Min er 1 finger under navlen. Men er 5te gangs da. 12+4 dager i dag
 
Førstegangsfødende med endel fett på magen. Klarer ikke kjenne noe, men skjønner ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller, og redd for å trykke for hardt langt inn også. Noen som kan forklare hvordan dere kjenner etter? Flere enn meg som ikke kjenner noe? Er15+0.
 
3. gangs og aldri klart å finne den kanten! Blir så i tvil, men på mårningen så kjenner jeg en kul før jeg tisser da. Og kjenner at det er blitt mye press litt under navlen i det siste så er vel på god tur opp
 
Jeg kjenner den godt rett under navlen (er 14 uker i morgen og tredjegangs). Ligger på ryggen og begynner å kjenne helt øverst i magen. Flytter fingrene nedover til jeg kjenner endret konsistens (litt hardere) samtidig som magen føles bittelitt ømmere. Da er jeg over livmoren. Så presser jeg litt mer inn og oppover i magen (om det gir mening). Da sklir fingrene på livmorskanten :D
 
Back
Topp