Noen som kjenner livmora?

Jente24år

Glad i forumet
Den begynner å vokse opp av bekkenet i uke 11, så det er vel kanskje noen her inne som kjenner den? :)
Vet ikke helt hvordan man kan kjenne den og hvordan den føles... noen som vet? :)

Ja, kjente den såvidt i uke 8/9 (sikkert så tidlig siden det er kort tid siden forrige gang), men nå er det 3-4 cm over skambeinet. Den er ganske hard, så du vil kjenne det når den er over skambeinet. Kjennes annerledes ut enn vanlig mage :)

Last edited:
Jeg synes hele den delen av magen som ligger under navlen kjennes ut som en hard ball, i hvertfall når jeg står oppreist og ligger, når jeg sitter så kjennes det mykt ut, så jeg aner ikke hva jeg kjenner :P Jeg har hørt at når du kjenner livmora så er du ikke i tvil på om det er livmora? :)

Jeg har kjent livmoren over skambeinet de siste 2 (?) ukene, er 12+4 i dag :) Den kryper stadig oppover :) Som nevnt over så er den hardere enn nærliggende magevev :)

Jeg kjenner den når jeg ligger på mage, da kjennes det ut som en ball eller noe inni magen. Begynnte å kjenne den for ca 1 uke siden :)

Jeg er gravid for andre gang og har sett kanten på livmora i mange uker, dette når jeg står i profil i speilet. Har lite magefett så la tidlig merke til "ballen" som vokste frem over skambeinet. Er nå i uke 11 og følger spent med på at den begynner å flytte seg oppover. Kjenner også kanten som er hardere en magen rundt.[emoji5]

Jeg er også andregangsgravid og kjenner livmoren over skambenet. Har kjent den i en ukes tid nå. Er 11+4 [emoji4]

Måtte kjenne etter. 9+0 idag (i 8 minutter til), men kjenner bare overflødig hud og resten av magefettet som jeg ikke rakk å slanke bort. Andre svangerskap.

Er annengangs og har kjent livmoren en god stund allerede faktisk, den vokste veldig kjapt over skambeinet denne gangen, tror jeg kjente den i uke 8 eller noe allerede? Har fått skikkelig babykul på magen også, så den har åpenbart vokst i superfart nå i starten [emoji85]

De siste dagene har jeg lagt merke til at den er oppe rett under navlen [emoji4] Er 13+2 idag og annengangs[emoji173]

Back
Topp