Noen som kjenner det i bekkenet?

Kaffemocca

Forelsket i forumet
*MIA*
Jeg har gått mye på jobb i dag og merker nå en stikkende og værkende smerte i symfysen. Ikke hatt det i mine andre svangerskap så lurer på om noen har noen tips for å ikke gjøre det verre?

Mitt råd: Gå til manuellterapeut så fort som mulig. Trenger ikke henvisning fra legen

Ja :( Min beste tips; Ikke ligge på sofaen og ikke bevege seg så mye! :)
Ikke ligg på sofaen er greit,men lite bevegelse er vanskelig når jeg jobber:-( nå er det tre timer til jeg skal hjemme og det er ille! Er det noen sitte stillinger som er bedre enn andre?

Ikke ligg på sofaen er greit,men lite bevegelse er vanskelig når jeg jobber:-( nå er det tre timer til jeg skal hjemme og det er ille! Er det noen sitte stillinger som er bedre enn andre?

Ikke sitte med beina i kryss og helst ikke i altfor mye sofa'er .. :)
Huske å gå ut av bilen med samlet bein
Ligge med en pute mellom knærne (avlastning til bekkenet)
Så kan du prøve bekkenbelte :)

Jeg hadde masse problemer med dette sist, og har vært helt til rikshospitalet for å få hjelp. Det beste tipset jeg kan gi er IKKE å dytte handelvogner, vaske gulv eller støvsuge. På jobb bør du prøve å sitte så "plantet" som mulig på stolen, dra gjerne rompeballene ut hver sin vei ;) Så bør du variere stilling med å snu stolen rundt, sitt tvers over om det går og ta en pute foran deg som du kan henge på. Da kan bekkenet hvile, og du orker mer jobb :) Lurt å ta pauser når du må stå mye, slik at bekkenet får variere presset. Til sist, du må virkelig ha gode sko med demping!!

Back
Topp