Noen som kan tyde resepter her??

Kattepus84

Elsker forumet
Jeg vet at når det står: REIT 2 i en resept så betyr det at det er 2 ganger til igjen på resepten etter første uttak...Altså 3 ganger tilsammen...

Men når det står slik som dette:

Rp. Puregon oppl. 833 iE/ml
sylinderampulle 600 iE.
No 2 stk
Reit 2

Da står det jo at jeg skal ha 2 stk ut første gang, men så står det reit 2, da har jeg 2 ganger til igjen på resepten...vil det si at jeg skal ha ut 2 stk de to andre gangene også...Altså 6 stk tilsammen?? (6 stk fordelt på 3 ganger..2 ut hver gang)

Hehehe....jeg har full forståelse for at dere kanskje ikke kjønner hva jeg prøver å spørre om...For det ble veldig komplisert merker jeg...men jeg forstår i allefall selv hva jeg prøver å finne svar på [:D]

Håper noen andre forstår og kanskje vet svaret [:D]

FØrste gang jeg henta ut resepter så ringte apoteket å hørte hva jeg skulle hente ut først

Takk for svar [:D]

Jeg velger å tro jeg har forstått det riktig [:D] Så får jeg vente å se når jeg reiser på apoteket [:D]

ORIGINAL: Nesing

Du har forstått det riktig! Du kan ta ut 2 ampuller x 3. Du velger selvsagt selv om du vil ha ut to ampuller hver gang, for det er jo ikke sikkert du trenger så mye medisiner. Regn ut nøyaktig når du henter ut mer, så du ikke blir sittende med mye igjen (og dermed mange kroner ut av vinduet). [:)][:)]

Ja, jeg sitter å teller og regner på dager og doser nå [:D] hehe...litt ivrig kanskje [:D][:D]

Back
Topp