Noen som kan tenke litt med meg? Sår/øm i huden

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Litt innviklet, men prøver.

For halvannen uke siden kjente jeg at jeg var sår i huden nede på høyre legg. Tenkte ikke mer over det enn at jeg tenkte at sokken sikkert hadde gnisset litt eller noe, selv om det var sårt oppover leggen og ikke rundt.

Dagen etter var jeg sår under/baksiden av låret der trusekanten går. Jaja, merkelig, men jeg har gått opp i vekt og mulig den trusa var litt trang liksom. Tenkte jeg.

Noen dager senere ble jeg sår og øm på venstre side av magen, et lite felt rett over bukselinningen. Da begynte jeg å lure litt. Hvorfor skulle jeg bli sår der?

Dagen etter der ble et stort felt ved vestre kne veldig sårt, og akkurat der var det jo ikke noe klær eller noe som hadde klemt/gnisset. Det varte en dag eller to før det var borte igjen.

Men da ble feltet på venstre side av magen mye større, og nå går det nedover venstre rompeballe og oppover mot armhulen (ikke så høyt opp, men midt på kroppen på siden der) og mer fremover mot magen.

I går og første del av dagen i dag var det bak på venstre hæl som var sårt og ømt.

Nå i kveld kjenner jeg at yttersiden på venstre lår er mer sårt.

Det er ikke noe utslett, ser ingen antydning til noen ting. Har ikke skiftet vaskepulver eller noe. Funker ikke å smøre med fuktighetskrem heller.

Hva i alle dager kan dette være??? Merkelig at det skal flytte seg rundt på kroppen sånn. Og tydeligvis mest på venstre side.

Osteopaten min skjønte heller ikke dette da jeg nevnte det for han i går, og han kan jo kropp. Det enste han kunne tenke seg til var at det var noe med nervebanene. Jeg er mye stiv i kroppen om dagen, og det kunne være nerver i klem. Men han var langt ifra sikker, og mente jeg burde sjekke det opp hvis det fortsatte.

Hvem bør sjekke noe sånt? Er vel fastlege først, men synes det er litt pinlig egentlig å komme pga sår hud :p
 
Det er jo typiske områder der det er belastning av tøy, også knær/innside av albuer er utsatt for dette, og rundt BH. Kan det være en form for overfølsomhet pga vannansamling, vektoppgang, tørr hud, atopisk eksem som er i ferd med å bryte ut?
Du blir ikke noe rød eller får noen merker?
 
Det er jo typiske områder der det er belastning av tøy, også knær/innside av albuer er utsatt for dette, og rundt BH. Kan det være en form for overfølsomhet pga vannansamling, vektoppgang, tørr hud, atopisk eksem som er i ferd med å bryte ut?
Du blir ikke noe rød eller får noen merker?
Det mest ømme stedet er mellom bukselinningen og bh-kanten, så ingenting mellom der...

Snakket med en kollega av meg i dag, og hennes første reaksjon var: å nei, begynner du å utvikle fibromyalgi?? For hun var også sånn sår i huden :-o

Svak berøring er verre enn hard sier hun, og det er det jeg også merker...
 
Nå er jeg nesten i oppløsning her.

Flyttet seg til høyre lår i går, og i dag har det også kommet bak på venstre del av nedre rygg/hofte og på innsiden av høyre lår.
Vagger rundt som en gravid gås fordi det er så vondt når lårene kommer mot hverandre :cry:

Fortsatt sårt på begge lår og venstre del av hofte og side også, så dette er plagsomt...

Ingen som har vært borti noe sånt???
 
Jeg har noen sånne såre punkter, på framsiden av lårene og armene. Vet ikke helt hva det er. moren min har fibromyalgi, så kanskje det er arvelig. Man kan ikke se det liksom, men berøringer som ikke gjør vondt andre steder, gjør vondt der. Men det forflytter seg ikke på meg da. Har det vært mye vind eller dårlig vær der du bor da du merket det? Det kan nemlig de med fibromyalgi merke på kroppen : p
 
For meg høres det også litt ut som
Noe med nervebaner el å gjøre! Det kan føles veldig sårt/ømt på huden uten at det synes!
 
Jeg har noen sånne såre punkter, på framsiden av lårene og armene. Vet ikke helt hva det er. moren min har fibromyalgi, så kanskje det er arvelig. Man kan ikke se det liksom, men berøringer som ikke gjør vondt andre steder, gjør vondt der. Men det forflytter seg ikke på meg da. Har det vært mye vind eller dårlig vær der du bor da du merket det? Det kan nemlig de med fibromyalgi merke på kroppen : p
Gått opp og ned i været ja.

Flyttet seg opp på armen og ene hånda også nå, så har bestilt legetime. Eller, sendt forespørsel og lurt på om det kan være lurt å sjekke det opp.
 
Gått opp og ned i været ja.

Flyttet seg opp på armen og ene hånda også nå, så har bestilt legetime. Eller, sendt forespørsel og lurt på om det kan være lurt å sjekke det opp.

Bra, det beste er å få sjekket det :) selv om jeg ikke har gjort det selv da.. :rolleyes: Har ikke vært så plagsomt for meg som for deg, mye mindre plager.
 
Hadde en periode hvor jeg opplevde noe lignende. Var sår og øm over alt:eek: hadde i samme periode en del lammelser i deler av kroppen, og var innlagt på sykehuset for nevrologisk sjekk osv uten at de fant ut av hva det var :/
Ble aldri sjekket for fibromyalgi eller lignende da, for det er diagnoser min gamle lege ikke hadde noen tro på...hun hadde heller ikke tro på psoriasisdiagnosen min, da jeg spurte om henvisning for utredning av psoriasisartritt, selv om hun var min fastlege den gang jeg fikk diagnosen stilt som barn :rolleyes:

Nå har jeg fått beskjed av min nye lege om å ta kontakt så fort jeg merker noe igjen, og føler jeg blir tatt litt mer på alvor, men ang psoriasisen så er det ikke noe de gjør noe med siden jeg er gravid, så det må evnt vente.
Har i det siste hatt mye verking i fingrene da, så tenkte jeg skulle nevne det når jeg skal til legen min i kveld:)
 
Hadde en periode hvor jeg opplevde noe lignende. Var sår og øm over alt:eek: hadde i samme periode en del lammelser i deler av kroppen, og var innlagt på sykehuset for nevrologisk sjekk osv uten at de fant ut av hva det var :/
Ble aldri sjekket for fibromyalgi eller lignende da, for det er diagnoser min gamle lege ikke hadde noen tro på...hun hadde heller ikke tro på psoriasisdiagnosen min, da jeg spurte om henvisning for utredning av psoriasisartritt, selv om hun var min fastlege den gang jeg fikk diagnosen stilt som barn :rolleyes:

Nå har jeg fått beskjed av min nye lege om å ta kontakt så fort jeg merker noe igjen, og føler jeg blir tatt litt mer på alvor, men ang psoriasisen så er det ikke noe de gjør noe med siden jeg er gravid, så det må evnt vente.
Har i det siste hatt mye verking i fingrene da, så tenkte jeg skulle nevne det når jeg skal til legen min i kveld:)
Fikk du nevnt det for legen?

Jeg dro også til legen, og han syntes også det var rart.

Tok masse revmatismeprøver, men alle negative.

Jeg sliter fortsatt med denne sårheten som dukker opp rundt om på kroppen, nå på skuldre/armer.

Neste skritt nå er vel nevrolog, og evt en nerveledningsundersøkelse. Regner med at fastlegen har sendt henvisning.
 
Back
Topp