Noen som "kan" sykemelding?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg er sykemeldt fra jobben, kan jeg fortsette med høyskolestudier? Eller må jeg sykemeldes fra dette også? Jeg må krysse av for om jeg studerer på egenerklæringen på sykemeldingen, vil det ha noe å si for utbetalingene?

Ingen erfaring med studier, men vet man fint kan være sykemeldt fra et arbeidsforhold og ikke et annet ihvertfall.
Ang utbetalinger ved studier er jeg usikker, så ville vel tatt en tlf til nav og spurt dem :)

Legen kan sykemelde fra en av flere jobber eller bare fra jobben og ikke skolen. Kommer helt an på hva du er sykemeldt for.

Det skal ikke ha noe å si for utbetaling. Man kan til og med jobbe selv om man er 100% sykemeldt. Jeg har skrevet opp antall timer jeg har jobbet mer enn sykemelding tilsier og det har gått helt fint.

Jeg er sykemeldt fra jobben, kan jeg fortsette med høyskolestudier? Eller må jeg sykemeldes fra dette også? Jeg må krysse av for om jeg studerer på egenerklæringen på sykemeldingen, vil det ha noe å si for utbetalingene?
Jeg var i samme problemstilling, og fikk vite at man kan godt studere, MEN ikke ta eksamen.
Da må du friskmeldes.
Kanskje det kommer an på hva du er sykemeldt for?
Ring nav og spør! :-)

Jeg studerte fulltid og tok eksamen da jeg var sykmeldt fra fulltidsjobb pga bekkenløsning.
Nav mente det var bedre samfunnsøkonomisk at jeg fullførte skoleåret enn å måtte ta pause fra det og så lenge jeg klarte å jobbe med skolearbeid.

Jeg var i samme problemstilling, og fikk vite at man kan godt studere, MEN ikke ta eksamen.
Da må du friskmeldes.
Kanskje det kommer an på hva du er sykemeldt for?
Ring nav og spør! :)

Takk for svar! Det skal jeg gjøre! :)

Back
Topp