Noen som kan svare

Ida82

Forumet er livet
Jeg har jo nå gjennom gått et IVF forsøk.. Jeg skal ikke teste før til fredag, da er det akkurat 2 uker siden innsetting.. Men så kommer det jeg lurer på.. Jeg har nemlig hørt at hvis man er gravid så skal man beregne termin datoen litt anderledes. Noen som vet????

Man beregner på samme måte som om man ble gravid på gamlemåten [:D] Må iaallefall huske hvilken dato som var første dag i siste mens, og så regner de ut i fra det. Man går jo egentlig gravid i "bare" 38 uker og 2 dager, men de putter på 14 dager. Burde jo ikke være nødvendig nåe det er assistert, men sånn er det nå. Vi vet jo egentlig når barnet skal komme på klokkeslettet nesten [;)][:D]

Ehh, nei, de fleste som har ivf har jo ikke akkurat en natyrig syklus når de blir gravid, med hormonell nedregulering og sprøyter og spray og sånn, så å telle fra siste mens er vel ikke nødvendigvis det aller mest nøyaktige.

Det er en terminkalkulator på fub (nå heter det ønskebarn, men denne ligger fortsatt på det gamle oppsettet) som er for IVF-svangerskap (forutsetter innsetting to dager etter uttak)

Det normale er ifølge det jeg leser der at man regner fra sprøytestart slik andre regner fra "første dag i siste mens", i 40 uker og 2 dager fremover.

Om jeg har skjoent det riktig, skal du ta innsettelses dato + 14 dager, saa om du satte inn 1 Apr og tester 14 apr, saa er du 28 dager paa vei..

Vettu du hva Ida, jeg husker jeg fikk mensen to uker etter uttaket. Altså jeg rakk ikke å teste engang før mensen plutselig dukket opp[:(]
Da fortalte sykepleieren meg at de fleste får mensen ca. ti-tolv dager etter innsetting.
Det jeg mener å si er at det er jo et UTROLIG godt tegn for deg at mensen enda ikke har kommet[:)]
Håper så inderlig at ikke mensen dukker opp og at du kan glede deg over en posetiv test!!!!!
Masse masse lykke til[:)]

De regnet ut ifra siste mens på meg på sykehuset.....og det stemte det.

Back
Topp