noen som kan svare meg?

Babyx7

Forumet er livet
jeg fødte en gutt for 6 uker siden, og har ikke brukt prevensjon etter fødselen. Har lurt på å begynne på p-piller, men vet ikke om jeg tør. kan jo i teorien alt være gravid. Jeg ammer ikke, og har ikke fått mensen tilbake igjen. kan jo ta en graviditetstest, men hvis jeg akkurat er blitt gravid vil den vel ikke slå ut.............?

hva syns dere jeg skal gjør?

blir litt vanskelig å forklare men.....

etter å ha blødd nesten 5 uker etter fødselen, trodde jeg at den var ferdig for en uke siden. Så kom det plutselig litt blod, og jeg trodde at jeg hadde fått mensen. Men nei da, kom ikke noe mer. Så skjedde det samme idag, men mensen kom ikke. Blødde aldri noe mens jeg var gravid hverken 1 og 2 gangen.

Kan det være et tegn på at jeg er gravid nå?

rensinga etter 1 fødsel varer fra 6-8 uker, så det kan vel være noe som skal ut enda. men du kan jo snakke med lege for sikkerhets skyld, for å være på den sikre siden.

Jeg har gått på p-piller flere ganger før, og da jeg sluttet med de den ene gangen kom ikke mensen på 6 måneder. Var jo greit uten da, men litt kjipt uten å vite når den kom. Ønsker iallfall ikke det en gang til.
Planlegger et barn til. Tenkte å få det ut på nyåret 2007, men hvis jeg begynner på p-piller nå kan det jo bli enda lenger hvis det samme skjer igjen...

Etter en fødsel kan man forresten begynne på p-piller når som helst, trenger ikke vente til første dagen du fårt mensen.

DU SKAL VEL PÅ 6UKERS-KONTROLL SNART? DA KAN DU JO SNAKKE MED LEGEN, HAN/HUN VET BEST![:)] I MELLOMTIDEN KAN DU VEL KANSKJE HOLDE DEG UNNA SENGEVALSE!?!?![&:]

Back
Topp