noen som kan pjone her.

jejagal

Glad i forumet
lurer på om noen kan pjone? og om noen har noen enkle oppskrifter på lue?
sitter å pjoner votter til hele hurven,men trenger en lue oppskrift til meg selv

Jeg pjoner[:)]
Sitter å pjoner votter selv[:)]
Har du oppskrift på barnevotter?
Hva børster du vottene med??

Har ikke lueoppskrift her, er hos mamma skjønner du....
Håper du får tak i oppskrift[:)]

er nylig begynt i pjoning så er fersk i faget selv, men pjona sol ett par votter forleden, så la jeg opp 25 masker og pjona rundt, på bakerste maske de 3 første omgangene, så pjona jeg de på den framste masken, så lager jeg en tråd å trer inn så man kan stramme votten til de ustyrlige armene hennes.. har bare pjona en vott med tommel til største gutten..
børster de innvendig med stålull så de blir litt myke og gode [:D]
pjoner på p.nr7..
nå pjoner jeg på mine egne votter med garn som tilhører p.nr 3,men pjoner dobbelt da [:D]

dette var drit skøy gitt [:)]

ORIGINAL: Lm81

hmm hva er dette :P ??

du "strikker" med ei hekklenål.. er lett, blir fint og oppskrifter er lette å skjønne

sånn kan de bli seende ut [:D] eller er sånne votter jeg holder på til meg selv nå,bare i lilla..

aaa stili[:D]
tror jeg må prøve meg på slikt..[:D]

Så fine votter... [:)] Mått google jeg nå, og på youtube å se åssen det blir gjort. Og dette klarer jeg og... [:D] Ikke noen reser på hånarbeid men dette skal jeg og få til...
Hvor finner dere oppskrifter da?? Eller går det fint å bare legge opp masker og bare ta så mange en føler en treng??

Damevotter

Legg opp 30 luftmasker med husflidens vamsegarn
Bruk heklenål nummer 7

Hekle ca. 5 cm bred bord i bakre ledd av maske

(resten av votten hekles i fremste ledd)

Øk en maske annen hver gang, 5 ganger
(øk ved å hekle fremre og bakre ledd på en maske)

Hopp over 10 masker, og legg opp 10 luftmasker
(gjør dette rett over økningen, da dette er hull til tommelen)

Hekle videre til lillefinger er dekket

Felling
1.omgang: 2 masker sammen til 1, 3 kjedemasker, 2 masker sammen, 3 kjedemasker- gjenta ut omgangen

2. og 3. omgang hekles uten felling

4. omgang: 2 masker sammen til 1, 1 kjedemaske, 2 masker sammen til 1, 1 kjedemaske- gjenta ut om omgangen

Videre hekles 2 masker sammen til det ikke er flere masker igjen

Tommelen
Begynn i første maske foran
Hekle tre masker sammen i sidene
Hekle til tommelen er dekket

Felles ved å hekle to masker sammen til det ikke er flere masker igjen

Oi :) er det pjoning det heter?? Hehehe!! Har holdt på å lage luer og ørevarmere på denne måten i mange år.... Har hatt elever ned i 5. kl som har fått lære dette istede for strikking;) det er så moro og enkelt :)
Og endelig har det fått et navn ;)

hadde jeg aldri hørt om!
sett sant da!

dette er jo så enkelt da gitt.. bare å søke på google og you tube så finner dere nok ut hvordan det gjøres.. lager fint en damevott på en liten kveld, eller ett par barnevotter på en kveld [:D]

yey skal kjøpe meg stor heklekrok på mandag[:D][:D]

ORIGINAL: Lm81

yey skal kjøpe meg stor heklekrok på mandag[:D][:D]

ORIGINAL: Sulla

Knall enkelt å pjone votter [:D]
Åssen er det å lage sokker da???
Jeg kan ikke strikke sokker men har jo lyst å lage varme saker på beina til mine kjære[8D]

ja si det?

noen som har sokker oppskrift til meg og sulla????

Oi så morsomt! Det vil jeg også gjøre[:)] Men så i grunn fryktelig vanskelig ut[8|]

ORIGINAL: Nattlys

Oi så morsomt! Det vil jeg også gjøre[:)] Men så i grunn fryktelig vanskelig ut[8|]

Det er fryktelig lett.. [8D] Jeg kan bare strikke skjerf og tepper, hekle har jeg aldri drevet med før og nå har jeg laget en vott.. [:D]
 Kan jeg så kan du... [:D][:D][:D]

Back
Topp