Noen som kan photoshop??

AdelinaBambina*

Elsker forumet
Har akkuratt fått meg photoshop, men finner ikke ut av hvordan jeg skal bruke brushene? Har en sommerfugl jeg gjerne skulle hatt på bildet. Har valgt farge, og trykker sommerfuglen på bildet, men kommer ikke opp noen sommerfugl der.[&:] Kommer opp noe at jeg skal trykke Alt+trykke på stedet jeg vil ha sommerfuglen??[&:]
Litt kronglete skrevet men[8D][:D]

Opp.
Har Elements 7, om det har noe å si??

Kanskje jeg misforstår, men jeg finner ingen sommerfuglbrush, jeg... [8|]

Nei har lasta ned selv[8D][8D] Klart å få de inn der liksom, men ikke noe mere...
Klarer ikke å 'sette fast' en vanlig sirkel-brush engang[&:]

Er du i riktig layer, da? Jeg åpnet et nytt layer og prøvde blad-brushen og det virket... Hm... [8|]
Teste litt til...

Har du sjekket at opacity står på 100 % også?

ORIGINAL: Lille Lu

Er du i riktig layer, da? Jeg åpnet et nytt layer og prøvde blad-brushen og det virket... Hm... [8|]
Teste litt til...

Har 2 layere, bakgrunnen og en kopi av bakgrunnen. Selve bakgrunnen er det hengelås på, men ikke på kopien, er der jeg prøver[8|] Åssen får du det til???
Prøvde å trykke sommerfuglen på snuppa(resten av bildet er hvitt), og da kom det hvit sommerfugl.. Men jeg har da ikke valgt hvit farge?? Prøvde omigjen med blå farge å trykka på snuppa igjen, men kom hvit farge da også...[:o] Hva gjør jeg feil?[8D]

ORIGINAL: Lille Lu

Har du sjekket at opacity står på 100 % også?

Jes, den er på full[:)]

Brushene blir hvite, men blir til farge dersom jeg 'hiver maling over' hele arket[8D][&:] Hvordan får man farge på kun brushen??

ORIGINAL: AdelinaBambina*

Har akkuratt fått meg photoshop, men finner ikke ut av hvordan jeg skal bruke brushene? Har en sommerfugl jeg gjerne skulle hatt på bildet. Har valgt farge, og trykker sommerfuglen på bildet, men kommer ikke opp noen sommerfugl der.[&:] Kommer opp noe at jeg skal trykke Alt+trykke på stedet jeg vil ha sommerfuglen??[&:]

Høres ut som det er Clone Stamp Tool eller noe du har valgt og ikke brushen tool. Jeg har vanlig Photoshop så vet ikke helt hvordan det er i Elements, men se etter en malekost å trykk på den.

ORIGINAL: *blomsterpia*

ORIGINAL: AdelinaBambina*

Høres ut som det er Clone Stamp Tool eller noe du har valgt og ikke brushen tool. Jeg har vanlig Photoshop så vet ikke helt hvordan det er i Elements, men se etter en malekost å trykk på den.

Det er Clone Stamp Tool ja. Er bare en malerkost i menyen til venstre, men den heter 'Smart Brush Tool' og har en runding med tagger/pigger påsidenav.[&:]

Back
Topp