Noen som kan noe om dette?

Medusa_83

Forumet er livet
Jadda! Da har hunden til mamma spydd på min Bergans boblejakke[:@] Hipp hurra for gleden over å ha dyr!

Uansett... Nå har jeg vært på sportsbutikken og kjøpt tennisballer og dunvaskemiddel, og jakka ligger i maskinen på 40 grader med ekstra skylling og uten sentrifugering....

Neste post er da å tørketromle jakka med tennisballer. Greia er at den skal tromles på 60 grader, og på denne tromlen kan jeg bare velge mellom "cool" og "warm". Da er det "warm" jeg skal velge, eller? Er det ellers noen som har noen tips og triks å komme med i denne sammenhengen? Burde jeg ta ut jakka innimellom, eller er det bare å tørke i vei til det er tørt?

Grrrrrrr[:@][:@]

OI... hakke peil [&:] Google?? [8|][&:]

Æsj... Hva skal jeg skrive da? Kanskje trommeltypen?

Det er jo viktig at den blir skikkelig tørr, hvis ikke vil jo duna klumpe seg. Går det ann å få starta trummelen med døra oppe?

hvis ikke ville jeg kanskje prøvd på varm også fulgt godt med.

ps: om den ikke skulle bli helt tørr og dermed klumpet dun så ville jeg enten skylt den opp igjen i maskina. med kun vann. eller tatt den med til et renseri så fikser de det for deg[;)]

60 grader ville jeg anset som varmt ja. ville trodd at kaldt var 20/30 grader.... men nå skal jeg ikke ta ansvaret for jakken din da[&:][8D] men er ganske sikker...

ORIGINAL: Medusa_83

Æsj... Hva skal jeg skrive da? Kanskje trommeltypen?

Ja det var sikkert lurt!.. Krysser fingre jg altså, går sikkert fint [:D][:D]

(altså hvis du tenker over det - så vil f,eks 100 grader i luftvarme være sinnsykt høyt og det ville smeltet mange stofftyper[8D] 60 er varmt altså!

ORIGINAL: Tjukkaaa

(altså hvis du tenker over det - så vil f,eks 100 grader i luftvarme være sinnsykt høyt og det ville smeltet mange stofftyper[8D] 60 er varmt altså!

[:D][:D] Logisk av deg, du[;)] Hehe... Da sier vi det sånn!

Fant også dette her:

Vær særlig oppmerksom ved tørking av plagg med stort volum, f.eks. dun- og dyneplagg. La ikke trommelen gå lenge om gangen. Ta plagget ut og rist det av og til.

Da prøver vi! Takk for alle svar!

[:o]

Fant også dette her:

Vær særlig oppmerksom ved tørking av plagg med stort volum, f.eks. dun- og dyneplagg. La ikke trommelen gå lenge om gangen. Ta plagget ut og rist det av og til.

Lykke til! Håper deg fungerer som det skal[:)]
du får rapportere etterpå du [8D]

Fant også dette her:

Lykke til! Håper deg fungerer som det skal[:)]
du får rapportere etterpå du [8D]

Har på følelsen at dette kommer til å ta laaaaaang tid[&:]

ORIGINAL: Charaina

Det er jo viktig at den blir skikkelig tørr, hvis ikke vil jo duna klumpe seg. Går det ann å få starta trummelen med døra oppe?

ps: om den ikke skulle bli helt tørr og dermed klumpet dun så ville jeg enten skylt den opp igjen i maskina. med kun vann. eller tatt den med til et renseri så fikser de det for deg[;)]

Renseridama vår[8D]

Jeg vet dessverre ingen ting om slike ting. Men ville tatt den med på renseri siden jakka er såpassa dyr

ORIGINAL: ..christine..

ORIGINAL: Charaina

Renseridama vår[8D]

Jeg vet dessverre ingen ting om slike ting. Men ville tatt den med på renseri siden jakka er såpassa dyr

Jeg valgte å stole på vaskeanvisningene inni jakka[;)] Det gikk HELT fint! Hurra!

Men det tok SYKT lang tid å tørke den, siden den ikke skal sentrifugeres mer enn 30 sekunder før tromlingen starter[&:] Altså ingen ting å starte med på kveldstid, egentlig

Back
Topp