Noen som kan noe om dette? Beregne arb.tid

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg jobber 50%.. og går på 50% AAP

Til vanlig jobber jeg mandag, tirsdag, onsdag og torsdag i 4 timer og 40 min..

Nå var det jo helligdag på mandag.. så da var jo jobben stengt.. så da skal jeg bare jobbe tirs, ons og tors

En leder her mener at jeg da skal jobbe 5 timer disse 3 dagene.. altså 20 min lengre hver dag... Det for meg virker ulogisk.. Hva mener du?

I påskeuken.. da jobben var stengt torsdag og fredag.. og bare hadde halv dag på onsdag.. så skulle jeg bare jobbe 50% av 2,5 dager.. det for meg virker mer logisk.. jeg skal vel ikke straffes for at en dag er stengt?.. med å jobbe 20 min lengre om dagene..

Også er det viktig for meg å ikke overstige prosenten min pga AAP...

Det er 2 forskjellige ledere som har gitt meg disse svarene.. vedr påskeuken.. og denne uken...

Kan du noe om dette? ;)

Så vidt jeg vet skal du ha lønn for tiden du jobber. Jobber du fast på mandag, skal du ha lønn på mandag selv om det er fri. Du skal jo ikke straffes for helligdager...
Jobber du derimot litt tilfeldige dager (skiftarbeid) og ikke er satt opp den mandagen, får du ikke penger.

Fordi det er en del trøbbel med sidene for tiden emoticon
Svaret var at du skal ha penger og jobbe resten av uka som om du jobba mandag.

*lykkeligst* skrev:
Så vidt jeg vet skal du ha lønn for tiden du jobber. Jobber du fast på mandag, skal du ha lønn på mandag selv om det er fri. Du skal jo ikke straffes for helligdager...
Jobber du derimot litt tilfeldige dager (skiftarbeid) og ikke er satt opp den mandagen, får du ikke penger.

Ja... jeg får lønn for dagen.. men det jeg lurte på er om noen.. eller du vet hvor mange timer jeg skal jobbe.. når jeg egentlig jobber 4 timer og 40 min mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.. så var mandagen fri.... og da skal jeg vel ikke jeg straffes med å jobbe 20 min lengre tirs, ons og tors?

Om du skjønner;) hehe

Nei, du skal ikke jobbe lengre de andre dagene for å kompensere. Alle arbeidstagere med faste vakter får lønn for bevegelige helligdager uten å måtte jobbe inn igjen de timene det er snakk om, og det samme må vel gjelde for deg også.

Fridasinmamma skrev:
*lykkeligst* skrev:

Ja... jeg får lønn for dagen.. men det jeg lurte på er om noen.. eller du vet hvor mange timer jeg skal jobbe.. når jeg egentlig jobber 4 timer og 40 min mandag, tirsdag, onsdag og torsdag.. så var mandagen fri.... og da skal jeg vel ikke jeg straffes med å jobbe 20 min lengre tirs, ons og tors?

Om du skjønner;) hehe

Du skal ha lønn altså teller det som arbeidstid. Dersom du nå plutselig må jobbe 5 timer tirsdag, onsdag og torsdag, har du jo jobba 18 timer og 40 min (på papiret) denne uka. Og det er jo mer enn det du skal...
Enkelt fortalt så skal du jobbe som normalt denne uka. Mandag teller som arbeidsdag selv om du ikke jobba.

Ja.. det er det jeg mener også.. at jeg skal jobbe som normalt.. altså 4 timer og 40 min tirsdag, onsdag og torsdag.. jeg skal jo ikke straffes med 20 min ekstra de dagene pga at det var stengt mandagen..

ingen andre ansatte må jo jobbe inn 7,45 timer (for den stengte mandagen) fordelt på uken..

Får ringe lønningskontoret i morgen... jeg mener bestemt at mine 2 sjefer har feil..

Back
Topp