Noen som kan mye om digitale kameraer her inne?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Har et canon ixus 970 is som jeg kjøpte for ca 4 år siden. Lillegutt har fått lov å ta litt bilder i det siste, og han har vørt flink og forsiktig. Helt til i dag. Han hadde det rundt håndleddet, og skulle gå til meg for å vise meg hva han hadde tatt bilde av. Så snubla han i dørstokken, og jeg hørte kameraet dunke i gulvet... :( Nå vil ikke objektivet stenge seg, og hvis jeg prøver å trykke på en knapp får jeg bare opp denne feilmeldingen: objektivfeil, skru kamera av og på. Men det går jo ikke.. Er det et håp om å få fiksa det, eller vil det bli billigere å kjøpe nytt? Så typisk, har egentlig ikke råd til å kjøpe nytt nå, men frøkna blir jo født om i underkant av en mnd, og trenger jo kamera til da... Noen som vet? Og vet dere om gode, men ikke så dyre digitale kameraer?

Jeg aner ingenting om kameraer men generelt tips nr. 1, ta ut batteri og sett det inn igjen?
Ta av objektivet og sett det på igjen?

Ellers så hadde jeg tatt det med til en forhandler, kan hende det ikke er store trikset for å få det skikkelig i gang igjen :-)

Tweak skrev:
Jeg aner ingenting om kameraer men generelt tips nr. 1, ta ut batteri og sett det inn igjen?
Ta av objektivet og sett det på igjen?

Ellers så hadde jeg tatt det med til en forhandler, kan hende det ikke er store trikset for å få det skikkelig i gang igjen :-)

Har tatt ut batteriet og satt det inn igjen. Objektivet kan ikke tas av, iallefall ikke som jeg ser. Men drar til forhandler jeg kjøpte det hos, så får vi se hva det blir til..

Back
Topp