noen som kan hjelpe

Brown_eyez82

Glad i forumet
Jeg hadde snakket med sjefen ang å få ta ut feripengene denne mnd, fikk svar det var ikke noe problem..

Fikk nettopp mld fra sjefen der det står at jeg ikke kunne få utbetalt feripengene før jeg har tatt mammaperm..

Men er det ikke for tidlig å ta ut mammaperm når man er 17+3? Skal man ikke være rundt 6-7mnd på vei?

Er nå fortiden sykemldt til 20mars, men det virker som om min sjef ikke ønsker meg tilbake på jobb siden jeg er gravid..

Han forstår åssen jeg har det, siden hans søster er i samme uke og har det akurrat som meg med smerter og oppkast..

Men er det ikke at når du ikke har jobbet så mye på jobben så for du ikke foreldrepenger og det hele etter..? Har ikke helt skjønt greia på dette...

Noen som vet hva jeg burde gjøre?

Men er det ikke at når du ikke har jobbet så mye på jobben så for du ikke foreldrepenger og det hele etter..?

Er du ikke sykemeldt da? Da tjener du opp foreldrepenger, men jeg skjønner ikke helt spørsmålet jeg....[8|]

Når du er sykemeldt får du jo sykepenger og det reknes som lønn..og
da får du også fødselspenger når permisjonen begynner!

Ville ALDRI tatt ud mammapermisjon nå..hva skal du gjøre når barnet
kommer da?

Bedre å vær sykemeldt å få sykepenger og heller gå ut i permisjon 3uker
før termin(det som er vanlig)!

Mammapermen begynner i uke 37.
Du får jo sjukepenger hvis du går sjukmeldt.. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kunne få feriepengene dine?!? Feriepengene dine kan du får når som helt uansett.

det var det jeg også tenkte.. at man kunne få feripengene når som helst når man ønsket det...
jeg har ikke noen planer om å gå ut i mamma perm.. tror jeg heller må sykemelde meg lengre..

plages av smerter og ømm i hele kroppen, virker som om jeg har fått skikkelig juling..
smerter i magen og kommer nok ikke til å klare meg på jobb. for mye stress der.

min sjef spare på ALT. vi er bare 5 stk som jobber der...  Nå som jeg er sykemeldt slitter det veldig på dem..  Men hvis jeg komme, så må jeg nok bare gå hjem for dagen.

Back
Topp