Noen som kan hjelpe?

Bkno2816592

Flørter med forumet
Har vært vikariat..vært sykemeldt siden august 2018 og frem til idag.. vikariatet mitt er gått ut.. og jeg nå skal søke foreldrepenger.. men der står det at jeg må be arbeidsgiver sende inn inntektsmelding? Men jeg har jo fått sykepenger fra nav og ingenting fra arbeidsgiver.. skal jeg fortsatt be arbeidsgiver sende inn inntektsmelding fra ifjord? Blir ikke klok på dette
 
Kontakt nav
 
Kontakt nav. Men arbeidsgiver betalte min permisjon og sykmelding. De hadde betalt for lite sykepenger så nav betalte meg tilbake. De pengene ble da lagt i foreldrepenger potten så fikk tilbakebetalt masse der også. Så sykepenger fra nav er godkjent som opptjente penger til permisjon.
 
Jeg var også i vikariat som gikk ut når jeg begynte permisjonen. Tidligere arbeidsgiver måtte sende inn inntektsmelding pluss bekreftelse på at jeg ikke lenger var ansatt slik at jeg fikk direkte utbetalt foreldrepengene. Det var litt styr da en tidligere ansatt ikke stod høyest på prioriteringslisten, men NAV var utrolig hjelpsomme og tok kontakt med arbeidsgiver og purret på dem for å sende inn alle papirene. Hør med NAV, jeg har bare gode erfaringer med dem og foreldrepenger :)
 
Når gikk vikariatet ditt ut?

Om du står uten arbeidsforhold trenger ikke NAV inntektsmelding fra tidligere arbeidsgiver. Men det kan nok være lurt å ta kontakt med NAV allikevel, samt gjøre det klar over dette. Om tidligere arbeidsgiver for eksempel har glemt å sette sluttdato i arbeidstager-registeret (som skjer ofte), så vil ikke NAV vite at arbeidsforholdet et avsluttet.

Og husk også at uten arbeidsgiver må du sende terminbekreftelse til NAV.
 
Back
Topp