Noen som kan hjelpe?

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Jeg begynner i jobb igjen imorgen etter sykemelding. Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien. Vet at vi har en bruker som pleier å få antibiotika i hjemmet. Vi blander da denne i hjemmet til brukeren. Bruker et lukket system til blandingen, men føler alltid det blir litt gris likevel.
Er det innafor å drive med slik blanding som gravid? Ønsker å være forberedt på hva som er "lov" når jeg stiller på jobb imorgen...

Det er da innafor, stort sett alle pasientene mine står på iv ab. Er cytostatika man skal være forsiktig med/holde seg unna.

Cystostatika er nei, i absolutt alle former. Du skal heller ikke i direkte pasientkontakt (stell) med pasienter som har aktiv kur. Men blanding av antibiotika er innafor så vidt jeg vet.

Det er da innafor, stort sett alle pasientene mine står på iv ab. Er cytostatika man skal være forsiktig med/holde seg unna.
Cytostatika er jeg obs på, der står det i oppgaveteksten hos de enkelte brukerne at gravid skal ikke gå der.
Gjelder det også ab som gravid ikke skal ta??

Er det ikke greit å ta opp slikt med sjefen din? H*n har kanskje en oversikt over dette eller vet hvor h*n bør rådføre seg?

Back
Topp