Noen som kan hjelpe?:)

Junilykke2015

Forelsket i forumet
Jeg har hatt 2 keisersnitt på 19mnd å etter første keisersnitt gikk det helt fint med yogaøvelser å annen styrketrening som gikk på magen, men etter keisersnittet for 11 mnd siden er det fortsatt smertefullt å bruke magen under yogaøvelser. Flere som opplever dette? :rolleyes:

Jeg har hatt 2 keisersnitt på 19mnd å etter første keisersnitt gikk det helt fint med yogaøvelser å annen styrketrening som gikk på magen, men etter keisersnittet for 11 mnd siden er det fortsatt smertefullt å bruke magen under yogaøvelser. Flere som opplever dette? :rolleyes:
Jeg hadde vondt i lang tid etter KS, så tok ultralyd for å se om alt var i orden. Kuttet ut trening som provoserte frem smerter. Gikk over av seg selv.

Jeg hadde vondt i lang tid etter KS, så tok ultralyd for å se om alt var i orden. Kuttet ut trening som provoserte frem smerter. Gikk over av seg selv.
Hvor lang tid tok det før det gikk over? Synes at 11 mnd er lang tid jeg- da jeg gjorde de samme øvelsene etter 6 mnd etter det første keisersnittet. :p

Hvor lang tid tok det før det gikk over? Synes at 11 mnd er lang tid jeg- da jeg gjorde de samme øvelsene etter 6 mnd etter det første keisersnittet. :p
Jeg hadde vondt i KS arret over 1 år etter fødsel. Greit å utelukke at det er alvorlig på ultralyd, så tenker jeg at du bare må ta tiden til hjelp. 2 KS arr er jo omfattende for kroppen og tar nok i noen tilfeller lenger tid å komme seg helt. Ta kontakt med legen :)

Det er jo en grunn til at man anbefales å vente minst 1 år før man blir gravid igjen etter KS (i følge legen min); det tar tid for kroppen å komme tilbake til normalen.
Det er dog normalt å ha vondt i operasjonsstedet, ofte resten av livet, hvis de har truffet de "riktige" nervene, dessverre.
Jeg har fortsatt problemer etter to operasjoner jeg fikk for lyskebrokk for over 20 år siden, så det er noen av os som er uheldige.

Be legen din sjekke om det er noe alvorlig, så har du ihvertfall utelukket det. :)

Jeg har fått beskjed om å være tålmodig, og at det ikke er unormalt at det går nærmere et år og kanskje litt lengre før man ikke er plaget av det :-) Husk, det er en stor operasjon.

Back
Topp